Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2021 10:16

Zwift wordt nu de komende maanden voor 's avonds wel de meest logische oplossing. Ik kan ma-vrij niet overdag fietsen, en in het donker met lampjes is echt niet mijn ding.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 nov 2021 10:19

Och we werken nu toch weer thuis de komende maanden, dus eventjes de lunchpauze iets verlengen en 1,5-2 uur buiten fietsen moet kunnen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 nov 2021 10:20

In het donker rijden is ook niet echt mijn ding (woonwerk ok, maar voor de lol, nou nee). Ik ga toch maar weer proberen de andere dagen een rondje hard te lopen. Dat is beter te doen in het donker.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 nov 2021 10:38

Ik heb dat ook een paar jaar gedaan, maar dat is niet te doen, dan kom je erachter dat de (mooie) wegen niet verlicht zijn en zeker in de periode dat het vroeg donker is, is het vaak nog nat, troep en/of mist. En die laatste helpt geen lamp voor. Je zit continu op te letten, kost zoveel concentratie.

Enige wat ik wel doe in jan of feb in een weekend vroeg weg en het eerste half uurtje donker en een beetje door de rustige stad op dat tijstip.

Er rijd hier ook zo'n mafkees in de buurt twee lampen een op z'n hoofd en een op de fiets van weet ik het hoeveel lummen, zelf in de auto wordt je verblind. en dan rijd je 20 meter naast het fietspad

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 nov 2021 10:53

Ik fiets nooit meer indoor, vind er gewoon helemaal niet aan. Heb ook alles verkocht.
Fiets zag ik al meer dan 30 dagen achter elkaar, dus er zijn oplossingen genoef.
- Woon werk is voor mij 40 km per dag, maar is nu weer even voorbij ivm thuiswerken.
- Zoals Havana, lange lunchpauze 1 uurtje buiten fietsen maakt me fris en breekt lekker de dag.
- een keer per week met club op (buiten) wielerbaan, is geestdodend rondjes rijden, maar voor 1 keer in de week uur tot anderhalf uur goed te doen.
- 's Morgens direct uit bed of 's avonds in het donker, gewoon met een normaal goede verlichting heb ik een paar rondjes van 1 tot bijna 3 uur die vrijwel volledig over vrijliggende fietspaden gaan. Veel rechtdoor langs doorgaande wegen, maar daardoor veilig en goed te doen.
- In het weekend gewoon normaal fietsen zoals in de zomer, alleen wat meer opletten in de bochten voor gladheid (door bladeren of modder).

Ik fiets gewoon met plezier buiten en zoals ik al zie, zag ik op strava, al 30 dagen op rij.
Ach, ik zeg ook maar wat

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 15 nov 2021 11:54

+1.
Vorig jaar ontdekt dat buiten rijden in het donker goed te doen is. Me juiste verlichting en aanpassen van de snelheid. Het heeft wel wat, rondje in het donker. Snelheidsbeleving is anders en het lekker rustig onderweg.
Maar ieder z’n ding hoor. Binnen fietsen is voor velen een ideale oplossing. Maar ik vind het saai.
Michiel

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 nov 2021 11:59

fietsvriend schreef: 15 nov 2021 11:54 +1.
Vorig jaar ontdekt dat buiten rijden in het donker goed te doen is. Me juiste verlichting en aanpassen van de snelheid. Het heeft wel wat, rondje in het donker. Snelheidsbeleving is anders en het lekker rustig onderweg.
Maar ieder z’n ding hoor. Binnen fietsen is voor velen een ideale oplossing. Maar ik vind het saai.
Ik probeer in de winter Zwift (gerichte blokken) af te wisselen met rustige ritten in het donker. Heb daarvoor wat rondjes van 50-60km met alleen maar fietspaden, wel zo veilig. Als de drukte op het werk het toelaat stap ik overdag even op, maar dat lukt niet altijd.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 nov 2021 12:08

Het is hier in Hilversum al dagen grauw en grijs. Word ik niet vrolijk van….
Maar wat @Havana zegt: extra uurtje als lunchpauze en wat eerder beginnen en later eindigen (toch geen woon-werk) en even naar buiten is wel erg fijn. En ook goed voor jou, en dus ook voor je werkgever.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 15 nov 2021 12:18

havana schreef: 15 nov 2021 10:19 Och we werken nu toch weer thuis de komende maanden, dus eventjes de lunchpauze iets verlengen en 1,5-2 uur buiten fietsen moet kunnen.
Tja, helaas heeft niet iedereen de thuiswerkoptie ;) Dus blijf ik mijn w/w ritjes maken, maar als ik dan al een paar dagen in de viezigheid gereden heb en in het weekend eindelijk tijd heb om de fiets te poetsen houdt ik hem graag een dagje schoon en droog op Zwift :lol:
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 nov 2021 13:10

JoostG schreef: 15 nov 2021 12:08 Het is hier in Hilversum al dagen grauw en grijs. Word ik niet vrolijk van….
Maar wat @Havana zegt: extra uurtje als lunchpauze en wat eerder beginnen en later eindigen (toch geen woon-werk) en even naar buiten is wel erg fijn. En ook goed voor jou, en dus ook voor je werkgever.
Dat is zeker zo! Maar dat fietsen trek ik nu niet zo
(dat ligt vooral aan mij, bij de stapel kleding die ik moet aan doen haak ik al af, terwijl ik dat straks in januari gewoon wel doe),
Ik wel een uurtje wandelen (dat doe ik tegenwoordig ook gewoon tijdens sommige overleggen, echt top! Zeker vorige week inderdaad, dat is echt niet goed de hele week binnen. Ook op het werk zit ik nu vrij donker.

hayes

hayes 15 nov 2021 14:12

Ik zucht ook al eens meer bij het vertrekken 's morgens in het donker, in de koud, in de regen,..; Maar eens ik op weg ben, valt het goed mee. Enkel overvloedige regen bij vertrek is balen.

In de vrije tijd ga ik niet in het donker gaan fietsen. De combinatie van rotwegen (Vive la Belgique!), modder, regen, duisternis,... is echt niet fijn.

Ik doe wel iets minder kilometers in de wintermaanden maar al bij al valt dat mee. Ik schat zo'n 25-30 % minder.

Ik heb één winter een Tacx gehad, maar vond dat zo doodsaai dat ik die weer verkocht heb.
Laatst gewijzigd door hayes op 15 nov 2021 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 nov 2021 18:24

Op zondag laat ik me door niets tegenhouden behalve (erg) gladde wegen.

In de week spring ik toch sneller op de Tacx bij slecht weer, zeker als ik in het donker moet vertrekken.

Ik kan gelukkig veel thuis werken en dat is meer dan flexibel genoeg om onder de middag een uurtje of 2-3-4 buiten te gaan spelen (maar de komende 4 weken dan weer niet door een project dat in dienst moet)
Afbeelding

Plaats reactie