Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 21 jun 2021 23:41

El Pistolero schreef: 21 jun 2021 22:27 Als het zo doorgaat met de berichtgeving in de media over wielrenners zijn we straks vogelvrij door een enkele aso op een racefiets en kunnen we voor onze eigen veiligheid alleen nog op de fietstrainer.
Waar rook is, is vuur. Wat zou je anders willen? Dergelijke berichten dan maar niet plaatsen om de nette wielrenner te beschermen? Dat kan ook weer niet.
We moeten ons met z'n allen netjes gedragen, wielrenners, e-bikers, wandelaars en automobilisten. Zijn de wielrenners en automobilisten de meest agressieve eruit.
En ik heb het ook al zien gebeuren dat twee wielrenners bewust iets verkeerd doen, om toch maar vooral geen extra stuuruitslag te doen, automobilist geeft (redelijk terecht) toetertje en krijgt dikke scheldpartij en armgebaren op zijn dak. En wel dergelijk agressief dat ik er als mede-wielrenner ook niks van durf te zeggen tegen de twee mannen op de racefiets.
Daardoor merk ik toch ook wel op dat auto's mij op korte afstand voorbij stuiven, geen voorrang verlenen etc, vermoedelijk door het asociale en agressieve gedrag van enkele anderen. Bedankt!
Barking up the wrong tree hier, maar moet toch eens gezegd worden.
Dogma F

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 jun 2021 00:10

Het is toch allebei? Ik heb een schijthekel aan dergelijke idioten op een reetfiets (maar ook aan van die sukkelclubjes die zo nodig met 20 man in hetzelfde shirt tegelijk de weg op moeten). Maar ik heb ook een schijthekel aan pers die elke gelegenheid waarbij iemand op een fiets met krom stuur betrokken is aangrijpen om een clickbait-wielrenners-zijn-kut stukje op te typen.

Beiden zorgen ervoor dat je op de racefiets zo ongeveer persona non grata bent zodra je je in het verkeer begeeft (met alle intolerantie van de mede weggebruiker als gevolg)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 jun 2021 17:50

Veel eikels op een racefiets zijn vooral eikels en geen racefietsers

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 jun 2021 19:25

53x11 schreef: 22 jun 2021 00:10 Het is toch allebei? Ik heb een schijthekel aan dergelijke idioten op een reetfiets (maar ook aan van die sukkelclubjes die zo nodig met 20 man in hetzelfde shirt tegelijk de weg op moeten). Maar ik heb ook een schijthekel aan pers die elke gelegenheid waarbij iemand op een fiets met krom stuur betrokken is aangrijpen om een clickbait-wielrenners-zijn-kut stukje op te typen.

Beiden zorgen ervoor dat je op de racefiets zo ongeveer persona non grata bent zodra je je in het verkeer begeeft (met alle intolerantie van de mede weggebruiker als gevolg)
Dus alle wielertoeristenclubs, die in het weekend uitstapjes doen, in hetzelfde shirt zijn idioten?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 22 jun 2021 19:29

Nee_Nee schreef: 22 jun 2021 17:50 Veel eikels op een racefiets zijn vooral eikels en geen racefietsers
Dat dus.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 jun 2021 19:48

Kiekeboe schreef: 22 jun 2021 19:25Dus alle wielertoeristenclubs, die in het weekend uitstapjes doen, in hetzelfde shirt zijn idioten?
Niet allemaal, maar zijn er zat die een geregeld poging doen.

martinbo schreef: 21 jun 2021 20:30 Wat een eikel: https://www.1limburg.nl/wielrenner-mish ... t=topstory
Eigenlijk wel benieuwd wat dan toch de beweegreden was van de fietser als ik onderstaand lees in het artikel.
"Vervolgens ging de wielrenner ervandoor. Korte tijd later, toen de politie al ter plekke was, kwam hij terug en bood zijn excuses aan. De politie heeft de man toen opgepakt."
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 22 jun 2021 20:04

Wat ik ook opvallend vond, afgelopen weekend is er bij een pride demonstratie in Florida een auto ingereden op de optocht met 1 dode en 1 gewonde tot gevolg. Vreselijk, maar niet per sé reden (vind ik) om het in het Nederlandse nieuws te bespreken, wat wel gebeurde, natuurlijk met de impliciete boodschap dat het een aanslag zou zijn, wat het gelukkig uiteindelijk niet bleek.
Diezelfde dag was er in Show Low in Arizona een auto ingereden op een benefiet wielrenrace, met als gevolg 8 mensen die naar de intensieve zorg moesten. Daarover niets in de Nederlandse media. Hoeft ook niet van mij, maar het contrast vind ik toch erg opvallend. Vooral omdat dit van begin af aan duidelijk was dat het een aanslag van een aggressieve autobestuurder ging.

Die man in Valkenburg is een eikel, blij dat die is opgepakt. Andere eikels heb ik ook wel eens een keer dwars door een begrafenisstoet zien weven, omdat ze niet even konden wachten. Als ik met zo'n groepje was gestart, zou ik ze graag laten gaan.

Verder qua vooroordelen, een tijd geleden viel een oude man op de fiets zo'n 30 meter voor me, ik ging meteen helpen, anderen fietsten gewoon door, de eerste vrouw die er vervolgens bij komt vraagt als eerste: "Heb je hem aangereden?" "Nee, ik help hem gewoon", toen was dat ook wel klaar, maar vond het schokkend dat dat blijkbaar de default gedachte is. Maar je wordt ook echt als een homogene groep gezien door mensen, onlangs fietste mijn vrouw achter twee andere wielrenners, die twee sneden iemand af op het zebrapad, mijn vrouw stopte, maar werd wel op boze toon aangesproken "kan je niet even je vrienden terecht wijzen?" "Euh, die twee? Die ken ik niet". Gelukkig was het daarna wel goed.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 jun 2021 20:16

fredmtb-sport schreef: 22 jun 2021 19:48
Kiekeboe schreef: 22 jun 2021 19:25Dus alle wielertoeristenclubs, die in het weekend uitstapjes doen, in hetzelfde shirt zijn idioten?
Niet allemaal, maar zijn er zat die een geregeld poging doen.
(...)
Zoiets, maar naar mijn mening is het huidige (west-)Nederlandse verkeer totaal ongeschikt om met meer dan een mannetje (M/V) of 6-8 tegelijk de weg op te gaan. Doe dat dan ook gewoon niet. Splits op en kom elkaar weer tegen tijdens de appeltaart.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 jun 2021 08:14

Er zijn natuurlijk heel wat fietsers die de groep nodig hebben om aan een toonbaar gemiddelde te komen ;)

Knooierd
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 feb 2021 13:20

Knooierd 23 jun 2021 09:01

Ik heb het idee dat veel race fietsers in idioten veranderen zodra ze deel uitmaken van een groep. Groepsduel, stoerdoenerij geen idee…
Afgelopen weekend zie ik een groepje de Gulperberg afdalen richting Partij. De voorste vond het nodig om dit met het nodige verbaal geweld te doen richting een tweetal fietsers wat vanuit Partij omhoog fietste. Ja de weg is wat smal en ja de klimmende fietsers slingerden een beetje vanwege de klim maar pas dan je snelheid aan en matig je snelheid in de afdaling. Nu klonk het: Naar rechts G.V.D.!!!
Nu fiets ik zelf ook regelmatig m’n rondjes maar op zo’n moment schaam ik me dat ik onze mooie fietshobby beoefen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 23 jun 2021 09:55

Volgens mij is het probleem dat de groepen er alles aan gelegen is om bij elkaar te blijven. Dat betekent dat de voorste groen heeft bij een verkeerslicht, de 6e oranje en de rest door rood rijdt. Ook op smalle fietspaden dienen de overige fietsers maar aan de kant te gaan, zodat de groep geen oponthoud oploopt doordat de achterste fietsers weer bij moeten komen.
Zeker als ik fiets, dan gebeurt het zeer regelmatig dat ik wel voor rood moet stoppen, of af moet remmen voor overige fietsers. En daar heb ik geen enkel probleem mee, ik probeer iedereen de ruimte te gunnen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 jun 2021 10:05

Knooierd schreef: 23 jun 2021 09:01 ......Ja de weg is wat smal ....maar pas dan je snelheid aan en matig je snelheid in de afdaling. Nu klonk het: Naar rechts G.V.D.!!!
Zo ontmoette ik gisteren een stel dat met de hond wandelen was. Breed fietspad, zeker 3mtr. maar het koppeltje had bijna de hele breedte nodig. Er was onhandig weinig plaats over voor mij als tegemoet komende fietser. En dan roep ik toch even "Beetje rechts houden aub!". Vond vooral de dame niet leuk, nou ja zeg. Ik was zeker niet onvriendelijk of onbeleefd, maar wel dwingend. Zij veroorzaken potentieel gevaar en ik waarschuw daarvoor. Blijkbaar wordt het alleen vanwege het feit dat je op een racefiets zit al niet gewaardeerd......
Dogma F

Plaats reactie