Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

hayes

hayes 16 mei 2021 17:51

Sulla schreef: 15 mei 2021 22:21
hayes schreef: 15 mei 2021 21:12 Als we allemaal met/in zelfrijdend auto's rijden, zijn er veel minder ongevallen.
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
En zeker als ik lees over links gaan rijden en het gas er op. ;) Niets saaier dan snel rijden op de autosnelweg. Wat is daar nu leuk aan?? Dat je bochtjes vlot neemt en na een bocht wegaccelereert, daar snap ik nog de fun van. Maar aan 160-180 rechtdoor... :|
Op de snelweg durf ik wel te vertrouwen in een zelfrijdende auto. Alle wegen daarbuiten zijn, volgens diverse experts, veel te complex voor een computer (de beeldherkenning)
Ik vermoed dat zulke systemen 'bijleren'. Dus ik zie de laatste problemen wel opgelost raken.
Een computer is niet afgeleid door joelende kinderen, gsm, radio, zagende vrouw/man,... Je snapt het wel. Zo véél ongevallen komen door human error, of gewoon door niet met het rijden bezig te zijn.
borgmonster schreef: 16 mei 2021 01:20
Inderdaad is daar niet veel aan. Meteen begrijp je dus ook dat dat niet heel veel gevaarlijker is dan 130 rechtdoor op de snelweg. 50 ipv 30 in de bebouwde kom is een grotere gevaarstoename.
Het is niet omdat er niet veel aan is, dat het niet gevaarlijk is. Als er iets gebeurd aan 100 of aan 180 zijn de gevolgen héél anders.

Maar je geeft toe dat er weinig aan is ;) Daar ben ik al blij mee.
En je wint er heel weinig tijd mee, tenzij je 1000km naar het zuiden rijdt. En dan nog.
Dan snap ik niet waarom je/men het doet.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 mei 2021 19:01

bakboord1 schreef: 16 mei 2021 16:06 Ik zie dan altijd zo’n oud mannetje voor me die overal op tegen is behalve als het hem zelf goed uitkomt. Dan heeft ie net zoveel argumenten waarom hij wel iets mag.
Realiteit is dat dit geen oud mannetje meer is, maar de volledige bevolking.
Maar gelukkig is er af en toe ook goed nieuws voor ons. Na heel veel bezwaren en juridische procedures, mag binnenkort als het goed is, de nieuwe lus van Schoorl worden vrijgegeven.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 16 mei 2021 19:23

Denkfout zit met name in de gedachte dat de natuur er uitsluitend is voor de behoud van flora en fauna. Naast deze functie heeft het ook een functie van recreeren. Van echte oernatuur is in NL al even geen sprake. Alles is gecultiveerd. Met 17 mln mensen en de nodige boompjes en beestjes merken we nu (zeker in Coronatijd) dat er op sommige plaatsen onvoldoende ruimte is om voor al deze functies voldoende plaats te bieden.
Focus zou dus meer moeten liggen op het verkrijgen van meer ruimte voor natuur en recreatie dan allerlei groepen die een andere hobby hebben dan dat je zelf hebt te verbieden om gebruik te maken van deze natuur.
o'7o

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 mei 2021 19:47

Een "mooi" artikel wat wel de lading dekt https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... en-ze-niet
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 mei 2021 19:52

bakboord1 schreef: 16 mei 2021 16:06 Ik zie dan altijd zo’n oud mannetje voor me die overal op tegen is behalve als het hem zelf goed uitkomt. Dan heeft ie net zoveel argumenten waarom hij wel iets mag.
Dit is de essentie van de doelredenering die ongeacht de argumenten áltijd tot dezelfde conclusie komt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2021 19:56

Douglas schreef: 16 mei 2021 19:23 Denkfout zit met name in de gedachte dat de natuur er uitsluitend is voor de behoud van flora en fauna. Naast deze functie heeft het ook een functie van recreeren. Van echte oernatuur is in NL al even geen sprake. Alles is gecultiveerd. Met 17 mln mensen en de nodige boompjes en beestjes merken we nu (zeker in Coronatijd) dat er op sommige plaatsen onvoldoende ruimte is om voor al deze functies voldoende plaats te bieden.
Focus zou dus meer moeten liggen op het verkrijgen van meer ruimte voor natuur en recreatie dan allerlei groepen die een andere hobby hebben dan dat je zelf hebt te verbieden om gebruik te maken van deze natuur.
+1 Ik zou zelfs zeggen dat de natuur er voornamelijk is voor de recreatie, toerisme en om mooie filmpjes van te maken.
Heel populair zal die gedachte niet zijn maar mij maak je niet wijs dat de wereld onleefbaar wordt als een groot deel van de dieren en plantensoorten verdwijnen.
Zolang er genoeg is om te kunnen ademen en eten, maakt het eigenlijk geen hol uit hoeveel soorten er precies zijn.
Natuurlijk is enige biodiversiteit gewenst om bestand te zijn tegen ziektes en veranderend klimaat maar een groot gedeelte is er momenteel voornamelijk ter vermaak van de mensheid.
Dan heb je altijd mensen die vinden dat we de planeet eerlijk moeten delen met andere soorten maar een eerlijke verdeling bestaat niet in de natuur. Als die andere soorten niet zo dom waren geweest, dan hadden zij de dominante soort kunnen worden :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mei 2021 20:10

Ernie C. schreef: 16 mei 2021 19:56
Douglas schreef: 16 mei 2021 19:23 Denkfout zit met name in de gedachte dat de natuur er uitsluitend is voor de behoud van flora en fauna. Naast deze functie heeft het ook een functie van recreeren. Van echte oernatuur is in NL al even geen sprake. Alles is gecultiveerd. Met 17 mln mensen en de nodige boompjes en beestjes merken we nu (zeker in Coronatijd) dat er op sommige plaatsen onvoldoende ruimte is om voor al deze functies voldoende plaats te bieden.
Focus zou dus meer moeten liggen op het verkrijgen van meer ruimte voor natuur en recreatie dan allerlei groepen die een andere hobby hebben dan dat je zelf hebt te verbieden om gebruik te maken van deze natuur.
+1 Ik zou zelfs zeggen dat de natuur er voornamelijk is voor de recreatie, toerisme en om mooie filmpjes van te maken.
Heel populair zal die gedachte niet zijn maar mij maak je niet wijs dat de wereld onleefbaar wordt als een groot deel van de dieren en plantensoorten verdwijnen.
Zolang er genoeg is om te kunnen ademen en eten, maakt het eigenlijk geen hol uit hoeveel soorten er precies zijn.
Natuurlijk is enige biodiversiteit gewenst om bestand te zijn tegen ziektes en veranderend klimaat maar een groot gedeelte is er momenteel voornamelijk ter vermaak van de mensheid.
Dan heb je altijd mensen die vinden dat we de planeet eerlijk moeten delen met andere soorten maar een eerlijke verdeling bestaat niet in de natuur. Als die andere soorten niet zo dom waren geweest, dan hadden zij de dominante soort kunnen worden :mrgreen:
Jij hebt totaal niets begrepen van ecologie. Maakt ook niet uit, ik ga ervan uit dat je geen beleidsbepaler bent. Veel zul je dus niet kapot kunnen maken.

Terug naar de veiligheidsgordel: dat was een beetje als knuppel in hoenderhok bedoeld. Zo extreem denk ik in het algemeen niet.

130 vind ik voldoende. In Nederland al helemaal. En 100 rij ik waar dat de beperking is. Waar je in Duitsland harder mag, ga ik zelden harder. Tenzij ik nog 500 km voor de boeg heb en het echt iets gaat schelen in tijd.

In Almere is een mooie mtb route rond stortplaats Braambergen bij (en rondom) de Kemphaan. Erg mooi om daar te rijden en vaak erg rustig. Aanrader!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 mei 2021 20:25

borgmonster schreef: 16 mei 2021 20:10Terug naar de veiligheidsgordel:
Maak aub effe een auto-topic aan, lui. Dan kunnen we het hier bij éen onderwerp houden: hoe we als Fietsers in de Media komen. Dank

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2021 20:48

borgmonster schreef: 16 mei 2021 20:10

Jij hebt totaal niets begrepen van ecologie. Maakt ook niet uit, ik ga ervan uit dat je geen beleidsbepaler bent. Veel zul je dus niet kapot kunnen maken.
Ik heb er in zoverre iets van begrepen ik zelf mijn tuin zo inricht zodat vogels en insecten er maximaal gebruik van kunnen maken, vaak ten koste van mijn eigen gemak en portemonnee. Daar krijg ik voor terug dat ik in eigen tuin van de natuur kan genieten.

De positie van de mensheid t.o.v. de rest van de natuur is helaas ongeveer gelijk geworden met die van een simpele boerenlul en zijn tuin. We kunnen wel heel zweverig gaan stellen dat we slechts te gast zijn bij moeder aarde maar moeder aarde ligt dan al wel aan de beademing en een groot deel van de knopjes van het apparaat worden door de mens bediend.

Ik hoop dus ook dat er meer plek komt voor de natuur, maar natuur waar je om allerlei redenen niet mag komen is maar voor een select groepje interessant terwijl openbare natuur voor iedereen leuk is en de bereidheid om ervoor te betalen zodoende een stuk groter. Daarmee wordt die natuur dus vanzelf waardevoller dan een afgesloten stuk land waar één of ander bijna uitgestorven vogeltje of insectje woont o.i.d.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 mei 2021 21:39

Punt is dat wandelaars een een natuurgebied net zo goed verstoren. Het is is niet met bandensporen trekken in het zand. Maar simpelweg de aanwezigheid (geur en geluid) en ook de paden (zeker de olifantenpaadjes van voetgangers), hebben een negatieve invloed op het stukje natuur en op het gedrag van de beesten.
Maarja, iedereen is een wandelaar en alleen sommigen zijn een mountainbiker. Daarbij is het zoveel makkelijker voor te stellen dat het de dikke noppenbanden zijn die de natuur slopen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mei 2021 22:25

Natuur in Nederland bestaat helemaal niet. Biodiversiteit evenmin. Daarvoor is het land gewoon te klein en te volbezet. De enige kans op biodiversiteit is in de delta’s; de rivieren die in de Noordzee uitmonden en de wadden en Zeeuwse delta’s. Daar heerst nog een redelijk uniek ecosysteem ( even los van de ingegraven Duitse toeristen)
Als je iets van Nederlandse natuur wilt behouden dan ligt dáár mijnsinziens de prioriteit
De rest, of in elk geval toch de randstad en Flevopolders, is één groot recreatiegebied. Getuige ook de diverse berichten hier op het forum.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mei 2021 22:41

Zijn we het en keer eens met elkaar,

Plaats reactie