Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2021 14:20

Wasbeer +1
Zo meteen rekening rijden, dan is het helemaal gedaan.
Dat word natuurlijk vroeg of later gekoppeld aan traject controle, weet de staat meteen of je aan de snelheid houdt, en of je bedrijfsbusje wel op de weg had mogen rijden enz enz.
Het sociale kredietsysteem is er eerder dan de meesten denken.
Tot dan dan lekker links en het gas er op, de enkele boete neem ik dan wel voor lief.
Laatst gewijzigd door mao op 15 mei 2021 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 15 mei 2021 14:31

Ernie C. schreef: 15 mei 2021 13:09
Zelfs al zou ik nu de loterij winnen, dan zou ik geen enkel huidig model auto kunnen bedenken waar ik hebberig van word.
Een busje om de fietsen makkelijk mee op vakantie te nemen?

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 15 mei 2021 14:37

Heerlijk lijkt me dat, begrenzing in de auto's. Zou helemaal top zijn wanneer automatisch afstand houden dan ook mooi geregeld wordt.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 mei 2021 15:59

fatmodul schreef: 15 mei 2021 14:37Heerlijk lijkt me dat, begrenzing in de auto's. Zou helemaal top zijn wanneer automatisch afstand houden dan ook mooi geregeld wordt.
100% vertrouwen op alle elektronica zonder zelf meer op te hoeven letten, volgens mij kleven daar ook nadelen aan.
Begrenzer auto’s zal er vast een zeker komen, net zoals bij mijn huidige Kawa. Die is ook begrensd op 299 km/u. Daar is nog wel mee te leven………
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 mei 2021 16:24

Het eerste wat ik doe is alles uitzetten, gas , remmen en zelf opletten…
Loop me alleen maar te ergeren aan al die elektronische ondersteuning, t’s het net niet helemaal, hou liever zelf alles in de hand.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 mei 2021 20:17

De elektronica is en blijft een hulpmiddel. ABS is gemeengoed (auto/motor) en bij de auto durf ik ook met sneeuw de rem vol in te trappen en voel je hem werken. Bij de motor 1x gevoeld dat de ABS ingreep (bewuste actie). Bij de motor zet ik tractioncontrol bij bijvoorbeeld natte omstandigheden wel op zijn hoogste stand en vermogen terug naar 100 ipv 200 pk. Maar nog steeds het idee dat ik de baas ben over voertuig ipv andersom.
Maar denk dat we allemaal soms (blind) vertrouwen op elektronica etc. We twijfel er nog bij een openstaande spoorboom?
Idem eigenlijk bij de lichte carbon frames waar we met 60 km/u of harder op rijden
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 mei 2021 21:05

fredmtb-sport schreef: 15 mei 2021 15:59
fatmodul schreef: 15 mei 2021 14:37Heerlijk lijkt me dat, begrenzing in de auto's. Zou helemaal top zijn wanneer automatisch afstand houden dan ook mooi geregeld wordt.
100% vertrouwen op alle elektronica zonder zelf meer op te hoeven letten, volgens mij kleven daar ook nadelen aan.
1 van de nadelen is, wie is er verantwoordelijk als er een ongeluk gebeurd? De bestuurder, of de autobouwer? Hangt natuurlijk van de oorzaak van het ongeluk af, en welk stuk techniek er gefaald heeft.

1 van de redenen waarom een nieuw merk, zoals tesla, wèl vol inzet op autonoom rijden. Maar de traditionele fabrikanten dat de afgelopen 20 jaar slechts stapsgewijs inbrengen. Maar stiekem zitten de grote jongens echt niet heel ver af, qua technologie, van wat tesla doet (en wellicht icm liedar radar technieken wel een veel betere techniek gebruiken).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

hayes

hayes 15 mei 2021 21:12

Als we allemaal met/in zelfrijdend auto's rijden, zijn er veel minder ongevallen.
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
En zeker als ik lees over links gaan rijden en het gas er op. ;) Niets saaier dan snel rijden op de autosnelweg. Wat is daar nu leuk aan?? Dat je bochtjes vlot neemt en na een bocht wegaccelereert, daar snap ik nog de fun van. Maar aan 160-180 rechtdoor... :|

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 15 mei 2021 22:21

hayes schreef: 15 mei 2021 21:12 Als we allemaal met/in zelfrijdend auto's rijden, zijn er veel minder ongevallen.
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
En zeker als ik lees over links gaan rijden en het gas er op. ;) Niets saaier dan snel rijden op de autosnelweg. Wat is daar nu leuk aan?? Dat je bochtjes vlot neemt en na een bocht wegaccelereert, daar snap ik nog de fun van. Maar aan 160-180 rechtdoor... :|
Op de snelweg durf ik wel te vertrouwen in een zelfrijdende auto. Alle wegen daarbuiten zijn, volgens diverse experts, veel te complex voor een computer (de beeldherkenning)

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 mei 2021 01:20

hayes schreef: 15 mei 2021 21:12 Als we allemaal met/in zelfrijdend auto's rijden, zijn er veel minder ongevallen.
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
En zeker als ik lees over links gaan rijden en het gas er op. ;) Niets saaier dan snel rijden op de autosnelweg. Wat is daar nu leuk aan?? Dat je bochtjes vlot neemt en na een bocht wegaccelereert, daar snap ik nog de fun van. Maar aan 160-180 rechtdoor... :|
Inderdaad is daar niet veel aan. Meteen begrijp je dus ook dat dat niet heel veel gevaarlijker is dan 130 rechtdoor op de snelweg. 50 ipv 30 in de bebouwde kom is een grotere gevaarstoename.

Maar ja. Controleerbaarheid is groot dus controleert de overheid er streng op. Doeltreffende campagnes om mensen te laten geloven dat 140 rijden levensgevaarlijk is en het geven van hoge boetes is plots breed geaccepteerd.

Ik vind persoonlijk dat iemand zonder gordel niet geholpen hoeft te worden. Willens en wetens je gezondheid te grabbel gooien en anderen op kosten jagen moet maar eens over zijn. Genoeg goed bedoelende mensen die per ongeluk iets overkomt en ziekenhuiszorg nodig hebben.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 mei 2021 07:12

borgmonster schreef: 16 mei 2021 01:20

Ik vind persoonlijk dat iemand zonder gordel niet geholpen hoeft te worden. Willens en wetens je gezondheid te grabbel gooien en anderen op kosten jagen moet maar eens over zijn. Genoeg goed bedoelende mensen die per ongeluk iets overkomt en ziekenhuiszorg nodig hebben.
Ja mee eens, net zoals al die anderen die hun gezondheid te grabbel gooien zoals fietsers zonder helm die ook niet, en skiërs die zoeken het zelf, die dus ook niet. en idioten in speedboten en waterscooters ook niet en zwemmers zonder zwemvest ook niet, om nog maar niet te spreken van die gevaarlijke turners op de balk, etc :roll:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 mei 2021 07:14

hayes schreef: 15 mei 2021 21:12 ............
Ik vertrouw een computer meer dan de meeste chauffeurs die ik tegenkom.
...............
Mee eens;

Er schort dan ook heel wat met het systeem van opleiding en afgifte van een levenslang rijbewijs.

Plaats reactie