Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 mei 2021 23:09

Groepen wielrenners zouden Coronaboete moeten krijgen. Max 2 buiten met al die kloteregels momenteel. Houd je daar aan

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 mei 2021 23:22

Serieus?

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 10 mei 2021 00:02

Nee_Nee schreef: 09 mei 2021 23:09 Groepen wielrenners zouden Coronaboete moeten krijgen. Max 2 buiten met al die kloteregels momenteel. Houd je daar aan
In het begin van de pandemie zag ik ook gewoon doodleuk groepjes wielrenners. En dan doodleuk klagen dat daar negatief over werd geschreven in de media. Ik zie ook regelmatig fietsers op de weg fietsen op plekken waar dat overduidelijk niet mag (dus dan doel ik niet op onverplichte fietspaden). Er moet een einde komen aan dit gedrag. Ik zie in mijn omgeving dat zelfs de politiek zich moet mengen in discussies over het gedrag van wielrenners. Dan moet je je als sport toch kapot schamen?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 10 mei 2021 08:13

Hoe moet je je als sport kapot schamen?
Een soort collectief gevoel van schaamte ofzo?

Er is bij ieder (verkeers)groep wel een deel dat asociaal gedrag vertoont.
Als ik een automobilist iets zie uithalen, voel ik ook geen plaatsvervangende schaamte omdat ik zelf ook weleens in een auto zit.
Lijkt me ook niet dat ik me (ook niet als onderdeel van de sport) dan moet schamen voor het gedrag van wildvreemden die toevallig dezelfde sport beoefenen
Laatst gewijzigd door RKN op 10 mei 2021 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

i-mac

i-mac 10 mei 2021 08:15

Nee_Nee schreef: 09 mei 2021 23:09 Groepen wielrenners zouden Coronaboete moeten krijgen. Max 2 buiten met al die kloteregels momenteel. Houd je daar aan
Dan zal je veel doordeweekse fietsers eveneens moeten beboeten (o.a. ouderen en de jeugd) . Ik vrees dat de ordehandhavers handen tekort zullen komen.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 10 mei 2021 08:32

Nee_Nee schreef: 09 mei 2021 23:09 Groepen wielrenners zouden Coronaboete moeten krijgen. Max 2 buiten met al die kloteregels momenteel. Houd je daar aan
Sporten mag tegenwoordig gewoon in groepjes van 4.

Wij staan ondertussen ook weer met 16 man op het hockey veld. Weliswaar dus in aparte groepjes van 4 die tijdens de training niet meer mogen mengen met de overige groepjes.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 mei 2021 09:04

mrjellow schreef: 09 mei 2021 22:26 ''Tijdens de hulpverlening werd de weg afgezet, maar volgens een getuige kwamen grote groepen wielrenners nog steeds in volle vaart naar beneden, wat voor gevaarlijke situaties zorgde.''

Als fietser zijnde erger mij steeds meer en meer aan het gedrag van vooral groepen fietsers. Ik vind het ook ongelooflijk dat clubs nog steeds in grote groepen rijden. Wat mij betreft zet de NTFU zich voor een maximale groepsgrootte van 4 wielrenners. Ik vind het ook jammer om te zien dat men op dit forum regelmatig blind is voor het asociale gedrag van wielrenners. Wat mij betreft komt er een radicale gedrags omslag van zowel clubs als individuele wielrenners. Zo zie ik nog steeds mensen zonder bel fietsen. Ik vind dit topic tot dusverre vooral een kwestie van..'kijk hoe mensen ons onredelijk benaderen' maar ik zie nog weinig zelfreflectie over wat wielrenners zelf kunnen doen om hun imago te verbeteren.
Ik vind, ik vind, ik vind, ….
Ik vind dat mensen minder hun mening van msm moeten halen
Ik vind dat mensen wat toleranter moeten zijn
Ik vind dat je eerst naar je zelf moet kijken
Ik vind dat je boerenverstand moet gebruiken
Ik vind dat je boerenomgangsvormen moet gebruiken
Ik vind…….
Ik

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 10 mei 2021 09:14

Sulla schreef: 10 mei 2021 08:32 Sporten mag tegenwoordig gewoon in groepjes van 4.
Die regel geldt alleen voor een afgesloten sportterrein. Dus op een baan van een wielervereniging mag je tijdens de training in een groep van 4. Buiten geldt de regel dat je met max 1 ander dus 2 in totaal mag trainen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 mei 2021 09:25

We vinden inderdaad teveel en ik voorop.
Laat ik het herformuleren. Het valt op en het zou beter uit de mensen zelf kunnen komen. “Wat zijn we aan het doen en hoe draagt dat bij aan beeldvorming”

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 mei 2021 09:51

Het straalt inderdaad niet best af als je midden in de pandemie (januari) met 12 man in hetzelfde tenue bij het boscafe staat. Ik heb me daar toen echt over verbaasd.
Gistermiddag geen groepen wielrenners gezien wel volle terrassen en groepen wandelaars.
En nog bijna op een auto geknald die me geen voorrang gaf.

Elk huisje heeft zijn kruisje.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 10 mei 2021 10:17

Hier in België mag je sinds kort weer met tot maximum 25 man op pad. Ik werd er spontaan blij van toen ik dit weekend de eerste grote groepen zag rijden (hoewel ik dit zelf nooit doe).
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 10 mei 2021 10:37

mao schreef: 10 mei 2021 09:04
mrjellow schreef: 09 mei 2021 22:26 ''Tijdens de hulpverlening werd de weg afgezet, maar volgens een getuige kwamen grote groepen wielrenners nog steeds in volle vaart naar beneden, wat voor gevaarlijke situaties zorgde.''

Als fietser zijnde erger mij steeds meer en meer aan het gedrag van vooral groepen fietsers. Ik vind het ook ongelooflijk dat clubs nog steeds in grote groepen rijden. Wat mij betreft zet de NTFU zich voor een maximale groepsgrootte van 4 wielrenners. Ik vind het ook jammer om te zien dat men op dit forum regelmatig blind is voor het asociale gedrag van wielrenners. Wat mij betreft komt er een radicale gedrags omslag van zowel clubs als individuele wielrenners. Zo zie ik nog steeds mensen zonder bel fietsen. Ik vind dit topic tot dusverre vooral een kwestie van..'kijk hoe mensen ons onredelijk benaderen' maar ik zie nog weinig zelfreflectie over wat wielrenners zelf kunnen doen om hun imago te verbeteren.
Ik vind, ik vind, ik vind, ….
Ik vind dat mensen minder hun mening van msm moeten halen
Ik vind dat mensen wat toleranter moeten zijn
Ik vind dat je eerst naar je zelf moet kijken
Ik vind dat je boerenverstand moet gebruiken
Ik vind dat je boerenomgangsvormen moet gebruiken
Ik vind…….
Ik
Je bedoelt met de trekker naar den Haag als je je zin niet krijgt? Wordt dan een probleem: ik heb geen trekker. :oops:

Ik ben het er mee eens dat ik me niet hoef te schamen voor het (wan)gedrag van anderen. Ik vind óók dat we dat (wan)gedrag niet moeten vergoelijken want het is en blijft wangedrag.
Laatst gewijzigd door senior op 10 mei 2021 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie