Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Handvatverwarming of zadelverwarming
2
6%
ABS en/of ESP
5
14%
Cruise control
5
14%
120mm brede banden
0
Geen stemmen
Vering
7
19%
Ingebouwde speakers
2
6%
Een buddyseat
0
Geen stemmen
Xenon-verlichting
4
11%
Dubbele remschijven voor
5
14%
Rembekrachtiging
6
17%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 10025
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 sep 2019 14:41

wasbeer2006 schreef:
11 sep 2019 14:27
Gohja.



Vering!
ook zeker wel, de tendens is namelijk in de hele wereld dat het vooral allemaal makkelijker moet worden. Dat fucking mario bros van vroeger speelde je echt niet zomaar even uit en de spelletjes van nu wel :-)
Dat komt omdat ze je zo snel mogelijk online willen laten spelen zodat je microtransacties moet doen hebt om een beetje mee te blijven doen.

Juist het concurreren met jeugd/uitkeringstrekkers die de hele dag zitten te gamen maakt imho juist lastiger om nog een een keer een uurtje in de week een spelletje te spelen en ook nog eens wat te winnen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ypuh
Forum-lid
Berichten: 2789
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

Gebruikersavatar ypuh 11 sep 2019 15:24

wasbeer2006 schreef:
11 sep 2019 14:27
Duurder
En dan niet gewoon een beetje prijsstijgingen maar gewoon veel duurdere onderdelen en fietsen. de industrie ziet dat voor een bepaalde groep geld geen issue is.
Sinds mensen de (race)fiets als alternatief voor de auto gaan zien, zijn prijzen van 6.000 euro ineens 'normaal' geworden.

In de praktijk doet niemand zijn wagen van de hand natuurlijk, en verdwijnen die fietsen na 1-2 jaar weer in de schuur of op Marktplaats.
Niet gefietst is altijd mis

Seriph
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 11 sep 2019 16:13

Vering is eigenlijk al een soort van aan het integreren. De isospeed koppeling van trek, specialized heeft een 20 mm travel in zijn voorvork, Canyon met zijn bladed zadel pen. Zo zijn er nog wel meer te bedenken die hiermee bezig zijn.

Gravel en endurance beginnen enorm veel op elkaar te kijken dat het bijna inwisselbaar wordt. Door de schijven (uit de MTB wereld) kunnen bredere banden gestoken worden. Dus waarom zou je als fabrikant een endurance en een gravel frame ontwerpen als je niet een frame kan maken en daar door componenten twee "verschillende" fietsen van kan maken. Er zullen maar weinig mensen zijn die beide willen. Die zullen eerder voor een aero en gravel gaan lijkt mij.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 10025
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 sep 2019 16:56

Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 25549
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2019 17:08

Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Gebruikersavatar
Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Locatie: Vaticaan
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 11 sep 2019 18:14

scottwilko schreef:
10 sep 2019 19:51
Zonder twijfel een automatische versnelling gebaseerd op de output van je vermogensmeter.
Met Di2 volgens mij niet eens heel moeilijk te bewerkstelligen
Je bent me voor: automagisch schakelen. Preemtive , dus nog voor dat jij denkt dat je moet schakelen, wordt er voor je geschakeld op basis van je vermogensmeter, je snelheid en je cadans.
En natuurlijk adaptive cruise control. In de auto al geweldig en ook op de fiets veel minder crashes en veel makkelijker in het wiel van je voorganger rijden. Instellen op tien centimeter en trappen maar.
Il fuoco di un camino non è caldo come il sole del mattino

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 9729
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 sep 2019 19:33

daniel1975 schreef:
11 sep 2019 17:08
Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?
De klimfiets wordt steeds meer aero.
Fuck it, Dude
Let's go cycling.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 25549
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2019 20:01

Dus zwaarder, een diepere/gestrektere geometrie en duurder?
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Gebruikersavatar
japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 4897
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

Gebruikersavatar japiecarbon 11 sep 2019 20:07

Vooral dat laatste

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 9729
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 sep 2019 23:07

Duurder sowieso.
Fuck it, Dude
Let's go cycling.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 661
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 sep 2019 23:17

V-snaar aandrijving met traploze versnelling (zoals de vroegere DAF met het pientere pookje).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid
Berichten: 3626
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 sep 2019 10:26

Zie daarvoor de roeifiets:
Afbeelding

of de stringbike:
Afbeelding
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten