Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 24 mei 2017 19:55

Jans schreef: 24 mei 2017 15:55 Ik heb geen idee hoe oud je bent en hoe lang "vroeger" geleden is, maar laat ik zeggen een 20-30 jaar geleden waren er toch heel veel minder "wielrenners" dan tegenwoordig.
Er waren toen vooral veel minder surrogaat-wielrenners. In die tijd konden kinderen ook nog op straat spelen. Is nu ondenkbaar geworden.
Op straat sporten , dus ook wielrennertje spelen, met het huidige verkeer is eigenlijk ook achterhaald. Ik heb al eerder gepleit voor een snelheidsbeperking voor (race)fietsers. Voor wie hard wil rijden , zeker in groepsverband , zijn de afgesloten trainingsparkoersen de aangewezen plek.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 24 mei 2017 20:13

Afbeelding
o'7o

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 mei 2017 22:40

Ik vraag me dan vooral af wanneer de trollen nu eens uitgezet worden?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 25 mei 2017 09:50

Quarantanove schreef: 24 mei 2017 19:55Voor wie hard wil rijden , zeker in groepsverband , zijn de afgesloten trainingsparkoersen de aangewezen plek.
Is goed. We spreken dus voortaan af dat als ik op mijn racefiets wil rijden jij mij op komt halen met het automobiel en mij bij het clubparcours af zet en netjes wacht tot ik klaar ben met spelen en me dan weer terug brengt.

Bovendien; definieer hard rijden.
Veni. Vidi. Fietsie.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 25 mei 2017 19:55

TumTumTum schreef: 25 mei 2017 09:50
Quarantanove schreef: 24 mei 2017 19:55Voor wie hard wil rijden , zeker in groepsverband , zijn de afgesloten trainingsparkoersen de aangewezen plek.
Is goed. We spreken dus voortaan af dat als ik op mijn racefiets wil rijden jij mij op komt halen met het automobiel en mij bij het clubparcours af zet en netjes wacht tot ik klaar ben met spelen en me dan weer terug brengt.

Bovendien; definieer hard rijden.
Die afspraak kan je hopelijk wel maken met iemand in je eigen omgeving. Dat wat je voorstelt doe/deed ik inderdaad met mijn partner en kinderen als die naar hun sport moeten/moesten.
Harde rijden definiëren is niet nodig. Het gaat er mij om dat we eens kritisch zouden kunnen kijken of het sporten op straat ook met een racefiets wel een soort vanzelfsprekendheid moet blijven. (50 jaar geleden was het heel normaal om bijvoorbeeld op straat te voetballen en dat is al een hele tijd ondenkbaar geworden).
Trainen en het fietsen van vooral pseudo-wielrenners in het (drukke) verkeer is de oorzaak van de vaak terechte kritiek van andere weggebruikers op racefietsers. Als alle krommesturenrijders in het verkeer zich zouden gedragen zoals ze dat zouden (behoren te) doen op een gewone fiets dan zou hier het onderwerp : Wielrenners in de Media (Geenstijl)"' niet bestaan.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 25 mei 2017 20:22

Quarantanove schreef: 25 mei 2017 19:55 Die afspraak kan je hopelijk wel maken met iemand in je eigen omgeving. Dat wat je voorstelt doe/deed ik inderdaad met mijn partner en kinderen als die naar hun sport moeten/moesten.nderwerp : Wielrenners in de Media (Geenstijl)"' niet bestaan.
Nee. Ik heb geen privéchauffeur en ik ben de enige van de club die in Rotterdam woont. Ik ga op de fiets of ik ga niet, er is geen andere optie.
Veni. Vidi. Fietsie.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 mei 2017 20:24

Douglas schreef: 24 mei 2017 20:13 Afbeelding
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 25 mei 2017 22:36

Ik denk dat ik redelijk tempo fiets, zeker met een intervaltraining.
Dat doe ik op de weg, en heb eigenlijk nooit last.

Laatst dacht ik even ergens over de weg te gaan ipv het zeer slechte fietspad.
Sindsdien begrijp ik de problemen wel.

Ik houdt me redelijk aan de regels en kies m'n routes zorgvuldig uit.
Dan heb ik dus eigenlijk nooit last.
Hoogstens van auto's die voorrang geven waar ik het niet heb.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 25 mei 2017 23:59

Quarantanove schreef: 25 mei 2017 19:55
Harde rijden definiëren is niet nodig. Het gaat er mij om dat we eens kritisch zouden kunnen kijken of het sporten op straat ook met een racefiets wel een soort vanzelfsprekendheid moet blijven. (50 jaar geleden was het heel normaal om bijvoorbeeld op straat te voetballen en dat is al een hele tijd ondenkbaar geworden).
Trainen en het fietsen van vooral pseudo-wielrenners in het (drukke) verkeer is de oorzaak van de vaak terechte kritiek van andere weggebruikers op racefietsers. Als alle krommesturenrijders in het verkeer zich zouden gedragen zoals ze dat zouden (behoren te) doen op een gewone fiets dan zou hier het onderwerp : Wielrenners in de Media (Geenstijl)"' niet bestaan.
Er kunnen wel allerlei mensen 'Troll' gaan roepen, maar deze 'troll' slaat wat mij betreft de spijker wel op zijn kop.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 mei 2017 00:16

Zolang de gemiddelde brommer sneller gaat dan de gemiddelde wielrenner is het enkel getrol om te beweren dat je als wielrenner te snel gaat voor de openbare weg. Dat je je als wielrenner aan de verkeersregels moet houden is een ander verhaal en klopt natuurlijk gewoon, maar beweren dat wielrenners te snel gaan voor het huidige verkeer is totale onzin.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 26 mei 2017 01:29

Quarante9 zie ik niet als een troll, ik denk dat hij zich oprecht afvraagt of er niet (definitieve) kanttekeningen bij de vrijheid die je als fietser nu eenmaal hebt moeten worden gezet. Een voor mij pijnlijke vraag, ik geniet van het vrije fietsen. Er zitten wel een aantal venijnige trollentrekjes aan zijn manier van het benaderen van anderen op dit ook open en vrije forum. Krommestuurriddertje is een gemene en denigrerende beschrijving die hij (meermaals) met opzet gebruikt om anderen hier te raken, trollen gedrag inderdaad. Ook de vergelijking met voetbal (niet meer op straat) is een drogreden van jewelste, ik moet de eerste voetballer nog tegenkomen die de bal graag meer dan 60 km per dag wegtrapt en zodra er voetballers voor hun lol tegen de stelvio op gaan dribbelen dan denk ik toch dat 49 een punt heeft. Grapje natuurlijk maar die andere sporten kun je gemakkelijk op één plek beoefenen. Rondjes draaien in een dome zul je mij nooit zien doen, dat vind ik zelf totaal niet leuk.

Ook op een dag als vandaag, met hele drommen mensen op de dijk heb ik nog zonder een enkel probleem voor een ander te zijn een redelijk asociaal snel rondje kunnen doen.

Ken je plek en houd rekening met elkaar. Don,T feed the troll is niet nodig imho, een terechte vraag om jezelf te stellen is mijn plezier nog wel verenigbaar met dat van een ander maar de verdere benadering van 49 vind ik niet juist en zelfs een beetje onder de gordel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 26 mei 2017 12:15

Kan mij niet hard genoeg, maar ik zoek ook altijd de juiste (lees lege) wegen hier voor op. Een ander heeft nagenoeg geen last van mijn snelle ritten. Op de momenten dat ik fiets zijn de fietspaden nagenoeg leeg en de wegen waar geen fietspad is ook.. in het Noorden is het gelukkig ook erg rustig. Oja ik fiets altijd solo als ik snel fiets. Met 35/40 plus in een peloton rammen lijkt me juist bloedlink en levensgevaarlijk.

Plaats reactie