Voor al je afspraakjes

Heuvelland op slot

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2020 15:23

Lol, het voordeel van de coronacrisis op de snelweg was juist dat de politie zich bezig hield met andere zaken. Vrijwel geen snelheidscontroles en lekker rustig op de weg.
Prima toeven op de snelweg, gewoon 120.
Rationeel gezien hebben we de afgelopen 2 maanden genoeg uitstoot bespaard om die 0,00zoveel% besparing CO2 van die maatregel voor jaaaaaaren uit te stellen.
Dit was allemaal een rekenkundig foefje om falen van het kabinetsbeleid te maskeren. Ze hadden nooit gedacht dat de rechter milieu activisten volledig in het gelijk zou zetten.
Even ongeacht welke maatregel: wetgeving mag imho nooit in de rechtbank worden geregeld, daar hebben we een volksvertegenwoordiging voor.
Less is bore

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 05 mei 2020 18:44

In de Limburger (Limburger.nl) staat vandaag een stuk waaruit blijkt dat de inwoners van het Heuvelland vooral klaar zijn met de motorrijders. Daar willen ze een selectieve bereikbaarheid voor, zoals in de Eiffel.
Mening van lezers nav de sluiting van de laatste weken. Wielrenners worden nergens genoemd. Dat valt me weer eens mee.
Laatst gewijzigd door fietsvriend op 05 mei 2020 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Michiel

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 05 mei 2020 18:57

Alles goed en aardig en de meeste argumenten onderschrijf ik.

Ik mis als belangrijkste: REGELS EN HANDHAVEN.

Nederland is een gedooglandje en o wee als meneer agent durft op te treden.

Treedt nu eens consequent, veelvuldig en streng op tegen:
  • hardrijders
  • auto's en motoren met gemodificeerde uitlaatsystemen
  • verkeersovertreders (auto's, fietsers, scooters, motoren)
  • verbied quads
  • verbied motoren > xx dB
Maar durf vooral niet tegen overtreders op te treden want die bepalen zelf wel wat ze doen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2020 19:33

Regels zijn goed, zo lang ze een zinnig doel dienen. En daar schort het soms behoorlijk aan.
Ruim 6% van de totale stikstofuitstoot komt van het verkeer.
We gaan 30% minder uitstoten door 100%/u. Maar dat is het meest gunstige scenario, want op veel stukken konden/mochten we al geen 130. Vervolgens geldt het alleen overdag en is er geen reductie bij het vrachtverkeer want die rijden nog normale snelheid.

Conclusie: hét argument (stikstofuitstoot) levert slechts iets achter de komma op van de totale uitstoot.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 mei 2020 19:43

martinbo schreef: 05 mei 2020 18:57 Alles goed en aardig en de meeste argumenten onderschrijf ik.

Ik mis als belangrijkste: REGELS EN HANDHAVEN.

Nederland is een gedooglandje en o wee als meneer agent durft op te treden.

Treedt nu eens consequent, veelvuldig en streng op tegen:
  • hardrijders
  • auto's en motoren met gemodificeerde uitlaatsystemen
  • verkeersovertreders (auto's, fietsers, scooters, motoren)
  • verbied quads
  • verbied motoren > xx dB
Maar durf vooral niet tegen overtreders op te treden want die bepalen zelf wel wat ze doen.
Ik krijg direct gestapo beelden voor de ogen :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 05 mei 2020 21:42

TL@ schreef: 05 mei 2020 19:43

Ik krijg direct gestapo beelden voor de ogen :evil:
Misschien niet de juiste dagen om het over de Gestapo te hebben ;)
Vrees niet; ik voel me niet aangesproken, maar wat heb je aan regels en wetten als je niet handhaaft?

Vandaag reed ik op mijn fietske in het Heuvelland en werd ik ingehaald door een Golf GTI waarvan het uitlaatsysteem zodanig gemodificeerd was, dat daar een soort van Mordorgedreun uitkwam, > 100 dB. De bestuurder zal het vast mooi vinden, maar 99% van de bevolking, wandelaars en fietsers niet.

Leg mij maar eens uit waarom dit soort jongens niet aan de kant gezet worden met een enkele reis naar de shredder? Ze doen het bewust en bij de APK fixen ze het even om het daarna weer 'leukweg' terug te modificeren.

Ik zie niet in wat jouw bezwaar tegen handhaven, of zoals jij dat interpreteert als Gestapopraktijken, daar gerechtvaardigd is.

Maar ook ik kan het mishebben....

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 mei 2020 09:47

Probleem is het Heuvelland is te vol en iedereen irriteert zich aan elkaar, ben zelf fietser, motor-auto berijder en woon in het gebied.

Ook ik erger me soms aan de hoeveelheid recreanten maar bedenk me wel dat iedereen zijn plezier mag hebben. Alle bovenstaande recreanten maken zich schuldig aan onbehoorlijk gedrag er is niemand uitgesloten.

Tja we zullen er mee moeten leven en enige verdraagzaamheid tov mekaar is wel nodig, excessen mogen van mij bekeurd worden - dat geld voor alle partijen!
YFood !!!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mei 2020 11:37

Ik ben de laatste 5 jaar een paar keer een paar dagen in Zuid Limburg geweest (juni) en heb daar elke dag gefietst en er is me eigenlijk niks opgevallen van overmatige drukte en overlast, door welke groep dan ook.
Als ik in 1 rit een keer wordt ingehaald door een groep motorrijders, tsja, daar kan ik wel mee leven.
Kan zijn dat, als je in zon dorpje woont dat anders ervaart.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 06 mei 2020 11:49

Ik kom incidenteel ook wel eens in het heuvelland, maar altijd doordeweeks. Dan is er niets aan de hand qua drukte, ik denk dat het probleem vooral in het weekend speelt. En ik kan me best iets voorstellen bij de overlast die lokale bewoners ervaren op dat soort dagen. Het is alleen jammer dat corona wordt/werd misbruikt om dat aan te pakken. Dat zou je sowieso moeten doen, maar dan door te handhaven op in ieder geval de excessen en niet door de boel maar helemaal af te sluiten.

Plaats reactie