Voor al je afspraakjes

Heuvelland op slot

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 apr 2020 19:34

Lijkt me ook. Ik zou het zelf niet anders doen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 28 apr 2020 20:20

Hangt van de verwachte omzet af. Voor sommige zaken is het voordeliger gesloten te blijven.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 28 apr 2020 20:30

@t2300 waar heb jij dat gelezen of waar is de bron van de informatie dat het heuvelland weer “open” is ? En geld dit dan ook voor de weekenden ?
YFood !!!

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 28 apr 2020 20:56

csteenbe schreef: 28 apr 2020 20:30 @t2300 waar heb jij dat gelezen of waar is de bron van de informatie dat het heuvelland weer “open” is ? En geld dit dan ook voor de weekenden ?
De strenge maatregelen golden in eerste instantie tot en met paasweekend. Toen werd er ook op toegangswegen gehandhaafd. De weken erna waren rustiger en minder controleposten.
Aanwijzingsbesluit verboden gebied Heuvelland gold tot 28 april
Bron:

https://vrzl.nl/application/files/8415/ ... _kaart.pdf

Quote:

“ - dat in verband met de goede weersverwachtingen en de afgelaste Amstel Gold Race op 18 en 19 april 2020, alsmede andere (afgelaste) tourevenementen in de (directe omgeving van) de aangewezen gebieden in april 2020, mogelijk verlengde maatregelen getroffen dienen te worden om te verzekeren dat er ook in de periode van 15 tot en met 28 april 2020 geen bestuurders naar het aangewezen gebied komen voor recreatie of recreatief dagverblijf”

“In de periode van 17 april tot en met 28 april 2020 tussen 07.00 uur een 18.00 uur is het aangewezen gebied dus verboden terrein voor fiet- sers, wielrenners, motoren en auto’s bestuurd door personen ten behoeve van recreatie of recreatief dagverblijf. Zij riskeren een boete. Toeristen die binnen de betreffende gemeen- ten verblijven in een hotel, op een camping, een recreatieterrein, vakantiewoning, B&B et- cetera vallen niet onder het verbod.”

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 28 apr 2020 21:16

Thx T2300, werd afgelopen zaterdag op de Camerig nog aangehouden vandaar....., en was niet op de fiets ;-)

Ook wandelaars werden aangehouden en verzocht rechtsomkeert te maken....

De informatie is gewoon weg waardeloos, ik weet/wist het niet meer wat wel en niet meer mag...
YFood !!!

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 28 apr 2020 21:28

Aangehouden, in de zin van, een bekeuring?
Vanaf vandaag mag je dus weer

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 apr 2020 23:01

csteenbe schreef: 28 apr 2020 21:16 Thx T2300, werd afgelopen zaterdag op de Camerig nog aangehouden vandaar....., en was niet op de fiets ;-)

Ook wandelaars werden aangehouden en verzocht rechtsomkeert te maken....
Niet op de fiets en ook geen wandelaar, klinkt alsof je met de motor was. Wat mij betreft prima maar zo loop je natuurlijk wel erg in de kijker. Lokaas voor elke controleur. Geregeld zie je in zo'n functe mensen die lijden onder compensatiedrang. En in dergelijke gevallen laten ze ze dan extra duidelijk gelden, en jij hoort daar niet te zijn. Immers geen inwoner of bestemmingsverkeer, dús moet je wegwezen.
Mede om die reden (in hoofdzaak omdat de opdracht was om heuvelland te mijden) zoek ik mijn heil wel elders. Genoeg plekken in Limburg waar je leuk kunt fietsen, auto/motorrijden zonder ten zuiden van de A79 te komen.
Dogma F

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 29 apr 2020 06:36

t2300 schreef: 28 apr 2020 21:28 Aangehouden, in de zin van, een bekeuring?
Vanaf vandaag mag je dus weer
Gelukkig geen bekeuring ! Vind de berichtgeving erg vaag daarbij is het ook complete willekeur die men uitvoert, week ervoor reed ik op een andere plek met de fiets in het heuvelland en mocht ik gewoon door.

Dat zelfs wandelaars, 2 personen werden weggestuurd vind ik helemaal overdreven toen ik met de motor werd aangehouden...., toen ik daar stilstond met de wandelaars fietste er 3 fietsers voorbij.... ;)
YFood !!!

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 29 apr 2020 08:08

Ben blij dat de maatregelen voorbij zijn. Al zal er wel weer wat wrijving optreden tussen groepen recreanten en bewoners.
In de berichten hierboven herken ik wel een paar gemeenschappelijke observaties:
  • willekeur
  • slechte communicatie
  • tegenstrijdige communicatie
  • compensatiedrang van de Feldwebels
  • discriminatie ("Als ze dialect praten kun je ze gewoon doorlaten")
  • niet op alle invalswegen controle, waardoor je ongemerkt het Sperrgebiet in kon fietsen en vervolgens (theoretisch) strafbaar was
Corona was als argument gebruikt voor de Heuvelland-lockdown, maar had daar natuurlijk niets mee van doen. Inmiddels is voldoende aangetoond dat de kans op besmetting in de buitenlucht verwaarloosbaar zo niet nihil is.
De echte reden: overlast van massale recreanten door enerzijds hun aanwezigheid alleen, anderzijds het gedragen van de spreekwoordelijke slechten waar de goeden weer onder moeten lijden.

Een beetje off-topic: ik (op 8 km van het IJzeren Gordijn) zit al zo'n acht weken thuis te werken en in mijn zelfbepaalde lunchpauze loop ik naar een dorp verderop om een broodje te scoren. Daar ik mij mateloos erger aan zwerfafval, maar dat op de fiets gezeten natuurlijk nauwelijks kan oprapen, ben ik nu maar zelf begonnen met 'plandelen': ik neem een plastic zak mee en raap alles op wat ik tegenkom (onverpakte hondendrollen uitgezonderd). Natuurlijk kom ik de spreekwoordelijke wielrennerzaken tegen als gelletjesverpakkingen, maar het overgrote deel betreft toch echt dump door niet recreanten en locals; je zou daar een aardige psycho-sociale studie aan kunnen wijden: energy-drinkblikjes, sigarettenverpakkingen, McD/KFC-verpakkingen, flesjes, massaal papieren zakdoekjes, tissues en multivezeldoekjes, latex handschoenen en als meest merkwaardigste ongeveer om de dag een chipsverpakking gevuld met koffiefilters met koffiedrab; zou graag de persoon die dit doet willen spreken, startend met de vraag 'Waarom??"
Laatst gewijzigd door martinbo op 29 apr 2020 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 29 apr 2020 12:54


JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 30 apr 2020 10:49

martinbo schreef: 29 apr 2020 08:08 Ben blij dat de maatregelen voorbij zijn. Al zal er wel weer wat wrijving optreden tussen groepen recreanten en bewoners.
In de berichten hierboven herken ik wel een paar gemeenschappelijke observaties:
  • willekeur
  • slechte communicatie
  • tegenstrijdige communicatie
  • compensatiedrang van de Feldwebels
  • discriminatie ("Als ze dialect praten kun je ze gewoon doorlaten")
  • niet op alle invalswegen controle, waardoor je ongemerkt het Sperrgebiet in kon fietsen en vervolgens (theoretisch) strafbaar was
Corona was als argument gebruikt voor de Heuvelland-lockdown, maar had daar natuurlijk niets mee van doen. Inmiddels is voldoende aangetoond dat de kans op besmetting in de buitenlucht verwaarloosbaar zo niet nihil is.
De echte reden: overlast van massale recreanten door enerzijds hun aanwezigheid alleen, anderzijds het gedragen van de spreekwoordelijke slechten waar de goeden weer onder moeten lijden.

Een beetje off-topic: ik (op 8 km van het IJzeren Gordijn) zit al zo'n acht weken thuis te werken en in mijn zelfbepaalde lunchpauze loop ik naar een dorp verderop om een broodje te scoren. Daar ik mij mateloos erger aan zwerfafval, maar dat op de fiets gezeten natuurlijk nauwelijks kan oprapen, ben ik nu maar zelf begonnen met 'plandelen': ik neem een plastic zak mee en raap alles op wat ik tegenkom (onverpakte hondendrollen uitgezonderd). Natuurlijk kom ik de spreekwoordelijke wielrennerzaken tegen als gelletjesverpakkingen, maar het overgrote deel betreft toch echt dump door niet recreanten en locals; je zou daar een aardige psycho-sociale studie aan kunnen wijden: energy-drinkblikjes, sigarettenverpakkingen, McD/KFC-verpakkingen, flesjes, massaal papieren zakdoekjes, tissues en multivezeldoekjes, latex handschoenen en als meest merkwaardigste ongeveer om de dag een chipsverpakking gevuld met koffiefilters met koffiedrab; zou graag de persoon die dit doet willen spreken, startend met de vraag 'Waarom??"
Dikke judo voor je opruimwerkzaamheden!

Goede vraag, die 'waarom'. Ik vraag het mij zelf ook regelmatig af, waarom iemand het nodig vindt rotzooi op straat te gooien.

Ik zie al een interessant onderzoek opdoemen: "laten mensen met een ongezonde levensstijl meer rotzooi achter in publieke ruimte, dan mensen met een gezonde levensstijl".
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 apr 2020 11:36

Het afval van de mensen met een gezonde levensstijl is biologisch afbreekbaar (bananenschillen, klokhuizen en zulks) en composteert dus vanzelf ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie