Voor al je afspraakjes

Tandem-Maatje gezocht in Heerlen voor mijn (bijna) blinde pa

maudandfrank
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2019 10:21

maudandfrank 22 apr 2019 10:59

Hallo,

Voordat ik de daadwerkelijke oproep plaats, waarvan mijn vader (nog) niet op de hoogte is, eerst enige uitleg. Helaas heeft mijn vader (77 jaar) een progressieve oogaandoening waardoor hij steeds meer blind wordt. Enkele jaren geleden heeft hij zijn rijbewijs en auto al op moeten geven (eerste moment van verlies van een deel van zijn onafhankelijkheid). Nu ´hikt´ hij er tegenaan dat ook zijn grote passie voor het fietsen (4-5 keer per week, >5000 km per jaar, fietst al zijn hele leven) opgegeven zal moeten worden. Voor zijn gevoel zal hij nu achter de geraniums komen te zitten (zoals men zegt). Ik kan mij voorstellen dat iedere fietsliefhebber hier een idee heeft wat voor moeilijke stap dit voor hem is. Omdat ook ´samen fietsen´ een impact heeft op zijn gevoel van onafhankelijkheid wil ik eerst kijken of er iemand is die interesse zou kunnen hebben, alvorens met hem in gesprek te gaan.


Dus, gezocht:
- een sportieve gepensioneerde fietsliefhebber die samen met mijn vader 3-4 keer per week tandem-tochten door het Limburgse heuvelland wil maken
- misschien iemand met een andere hindernis in zijn leven dan blindheid waarbij jullie elkaar kunnen aanvullen/ondersteunen in het uitvoeren van jullie passie voor het fietsen
- iemand die mobiel is en in Heerlen bij mij pa thuis de fietstochten kan starten
- je hoeft geen tandem te hebben, mocht het allemaal lukken, dan zal ik de tandem eerst huren voor jullie!

Nogmaals, mocht iemand zich melden, waarvoor mijn dank, maar het is niet zeker dat mijn vader dit aanbod zal accepteren. Ik zal zeker mijn uiterste best doen hem te overtuigen een poging te wagen en te kijken of er een klik is.

Stuur gerust een prive bericht/email mocht er meer informatie nodig zijn.

Frank

Plaats reactie