Voor al je afspraakjes

Retro Festival (10 juni), Dieren (GLD)

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 15 mei 2017 19:01

Afbeelding

Aangezien ik zeker ga, ben ik benieuwd wie er nog meer (leden forumfiets) gaan.

Een en ander ter verduidelijking:
- inschrijven zoals wordt vermeld in onderstaande tekst;
- je fiets MOET minimaal 30 jaar of ouder zijn;
- het is NIET verplicht om met een Gazelle en/of racefiets te komen, het gaat om een fiets -zoals eerder aangegeven- van 30 jaar of ouder;
- datum en locatie: 10 juni 2017, Wilhelminaweg, Dieren.

Lid forumfiets -> fiets
1 Jansen01 Champion Mondial 1985, ivoor Campagnolo SR


Dieren, 14 mei 2017 – Gazelle doet op zaterdag 10 juni een poging om een Guinness World Record te vestigen. De fabrikant en haar fietsers streven naar de langste parade van klassieke fietsen ooit. De verwachting is dat honderden mensen met fietsen van dertig jaar of ouder bij elkaar komen. Inmiddels is de online inschrijving voor de recordpoging geopend. Mensen kunnen zich eenvoudig aanmelden door hun naam en contactgegevens achter te laten.

De hoop is dat er honderden fietsers deelnemen aan de recordpoging. “Het maakt niet uit van welk merk de fietsen zijn, maar het is onze wens dat er extra veel Gazelles zijn. Stadsfietsen, omafietsen, toerfietsen en natuurlijk Champion Mondials, want de recordpoging is onderdeel van het Champion Mondial Festival”, zegt woordvoerder Ferdi Ertekin van Koninklijke Gazelle. “Voorwaarde voor deelname is dat de fiets ten minste dertig jaar oud is. Voorafgaand aan de recordpoging wordt dit gecontroleerd.”

Deelnemers maken een lus van 4,6 kilometer door Dieren. Ertekin: “De bedoeling is dat we samen één lange sliert maken. Er mogen geen gaten vallen; de maximale afstand tussen fietsen mag hooguit twee fietslengtes zijn. Dat is één van de eisen die Guinness World Records stelt. Er zijn twee onafhankelijke getuigen die erop toezien dat alles volgens de regels verloopt: een notaris en een fietsexpert, die aan de hand van framenummers kan zien of de fietsen oud genoeg zijn.”

Champion Mondial Festival
De recordpoging vindt plaats tijdens het Champion Mondial Festival (10 juni). Dit event, vernoemd naar Gazelles racefiets van weleer, wordt gehouden ter ere van het 125-jarig bestaan van Gazelle. Het festivalterrein bij het Innovation & Production Center (Wilhelminaweg, Dieren) opent om 11 uur. Er is van alles te beleven: er zijn retroritten met vintage fietsen waaraan iedereen kan deelnemen, er is entertainment voor het hele gezin en bezoekers kunnen proeven van (streek)lekkernijen. ’s Middags (15 uur) verzamelen de recordjagers. Om 15.30 uur tellen toezichthouders het aantal deelnemers en om 16 uur start de Guinness World Record-poging. Een uur later is bekend of de poging is geslaagd.
Previous name Jansen01

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 16 mei 2017 11:08

Valt dat niet toevallig samen met de Vael Ouwe?
...

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 16 mei 2017 11:58

Ja dat klopt. Organisatie is er ook bij betrokken.
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 mei 2017 13:23

De 50 km Retrorit zal hetzelfde zijn als de 50 km van Vael Ouwe waarschijnlijk.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 17 mei 2017 07:38

Ben jij er empaha?
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 mei 2017 07:57

Ja, ik heb mij echter niet voor de recordpoging aan het eind van de middag ingeschreven. Wel voor de retrorit van 50 km. 's morgens wil ik op tijd zijn voor de lancering van de nieuwe fiets. Alles bij elkaar vind ik het dan lang genoeg duren.
Het wordt voor mij de Champion Mondial AB frame 1987 ivoor/voorzijde Amstel rood met Shimano 600 6400 groep.
Gekleed in Skala Skil Gazelle shirt.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 29 mei 2017 07:57

Up!
Previous name Jansen01

Plaats reactie