Voor al je afspraakjes

Nieuwe App CycleWE

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 07 jul 2015 08:34

Nieuwe App van Niki Terpstra, lijkt mij wel grappig, zie hieronder voor meer info:

CycleWE is een unieke fiets community waarmee alle sociale aspecten van fietsen zijn samenbracht in een App. CycleWE maakt het gemakkelijk om je fietsrit te plannen, je eigen fietsgroep te vormen en nieuwe ritten & routes te ontdekken. Met CycleWE ben je altijd op de hoogte van alle fietsactiviteiten van je vrienden.

PLAN JE RIT
- Creëer een rit op basis van de door jou gewenste snelheid en discipline.
- Bepaal de afspreek locatie, starttijd en afstand van je rit.
- Nodig vervolgens je vrienden uit en zie bekijk er nog meer meefietsen.

VIND EEN RIT EN FIETS MEE
- Bekijk het rittenoverzicht om te zien welke ritten andere gebruikers hebben aangemaakt.
- Vind razendsnel de ritten van je vrienden, bij jou in de buurt of in je favoriete plaats.
- Schrijf je eenvoudig in voor een rit door op ‘join’ knop te drukken.
- Als je meefietst met een rit kun je chatten met de deelnemers en ontvang je pushberichten over de status van de rit.

TRACK JE RIT
- Track de rit via de GPS tracker en bekijk je activiteit op de map tijdens en na het opnemen.
- Bekijk onderweg en na afloop gedetailleerde gegevens over je afgelegde tijd, afstand en snelheid van de rit.

SOCIAAL
- Mis geen moment van de fietsactiviteiten van je vrienden in het activiteitenoverzicht.
- Volg je vrienden en bekijk hun profiel.
- Geef andere complimenten voor hun prestaties door een ‘Hero’ uit te delen of een reactie achter te laten bij een rit.
- Deel je activiteiten op Facebook en Twitter en nodig je vrienden uit voor CycleWE.

CREËER GROEPEN MET JE VRIENDEN
- Maak een groep aan met je vrienden, fietsvereniging, collega’s of mensen uit de buurt en kijk wie er nog meer joinen.
- Kies voor de hideaway functie om je groepen besloten te houden.
- Creëer groepsritten en bekijk prestaties van alle leden op het leaderboard.

Bekijk http://www.cyclewe.com om meer functionaliteiten te ontdekken.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 08 jul 2015 11:03

Heb het ook gedownload! Ziet er goed uit maar zitten nog een paar kleine bugs in. (start soms niet) Verder momenteel nog weinig ritten op te vinden. Kan een groot succes worden in ieder geval.

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 08 jul 2015 11:56

Het is onhandig dat dit weer een aparte app is waarbij er dus opnieuw een community opgezet moet worden. Deze functionaliteit zou een Strava heel goed kunnen oppikken:

-Je bouwt een route met de strava route builder
-Je publiceert de route en een datum waarop je deze wilt rijden (publiceren binnen een Strava groep of openbaar
-Mensen kunnen zich aanmelden voor de rit

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 08 jul 2015 14:45

Heb hem ook al gedownload, en zier er leuk uit. Het kan werken, maar voor mij nog even niet. Ik heb sinds kort een Cateye Smart met hartslag/ cadans/ speed sensoren. Dit werkt samen met een app van Cateye op mijn iphone. Ik kan nu eenmaal niet 2 vergelijkbare apps tegelijk draaien. In de Cateye app zit wel een link naar Cateye Atlas, Strava en Trainingpeaks, maar niet naar Cyclewe. Komt misschien nog als het groter wordt.

Gebruikersavatar
dopatha
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 okt 2014 15:29

Gebruikersavatar dopatha 08 jul 2015 18:59

batterylife van de telefoon zal alles beperken, als je bv tochten maakt van meerdere uren.

kenicky
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 sep 2012 12:24

kenicky 23 jul 2015 09:52

G.B. Lux Dream schreef:Heb hem ook al gedownload, en zier er leuk uit. Het kan werken, maar voor mij nog even niet. Ik heb sinds kort een Cateye Smart met hartslag/ cadans/ speed sensoren. Dit werkt samen met een app van Cateye op mijn iphone. Ik kan nu eenmaal niet 2 vergelijkbare apps tegelijk draaien. In de Cateye app zit wel een link naar Cateye Atlas, Strava en Trainingpeaks, maar niet naar Cyclewe. Komt misschien nog als het groter wordt.
ik denk persoonlijk ook dat die tracker niet veel gebruikt zal worden. De kracht van het programma is dat mensen die vaak alleen fietsen zo af en toe een trainingsmaat kunnen vinden. De vraag is of er veel behoefte aan is, maar dat zal de tijd leren. Ik ga in ieder geval wanneer ik ga fietsen en niet per definitie behoefte heb alleen te rijden mijn ritten aankondigen op dit proggie, kijken wat er gebeurd :)
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 jul 2015 13:04

En de liefhebber, kan vanavond met mr T. himself (en ongeveer 100 anderen) een rondje gaan rijden in en om Bloemendaal :)
:winkthumb:

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 23 jul 2015 16:03

Ongeorganiseerde grote groepen wielrenners op de openbare weg in NL, ik ben benieuwd hoe lang dat goed gaat.

Er is een gemeente, de naam weet ik even niet meer, waar ze een regel hebben bedacht dit te voorkomen.

Slam_HGV
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jan 2015 11:51

Slam_HGV 23 jul 2015 17:10

Hoeft toch niet per definitie grote groepen te worden? Ik rijd meestal alleen, soms met zn tweeën. Daar passen best nog wel twee of drie renners bij.

Gaffelracer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27

Gaffelracer 23 jul 2015 20:05

Grote groepen is niet te hopen maar met een klein groepje in de buurt iets afspreken lijkt mij een goede zaak.
App heeft potentie,

Gebruikersavatar
jupiler11
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:55

Gebruikersavatar jupiler11 27 jul 2015 08:09

Nadat ik afgelopen week bijna dagelijks een update heb binnengehaald lijkt het er op dat de app steeds beter gaat werken. Er komen nu ook steeds meer opties om te zoeken (afstand om locatie enz)
Ben benieuwd of er veel gebruikt van gemaakt gaat worden.
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 jul 2015 09:05

Zonder de app zelf bekeken te hebben valt mij wel op dat voor registratie men nogal wat gegevens nodig heeft terwijl feitelijk naam, e-mail en een ww zouden volstaan.
Ook vindt registratie niet plaats via een beveiligde verbinding.
Vooral dat eeuwige gezeur om allerlei persoonlijke info is voor mij reden om de app niet eens te proberen.

Plaats reactie