Voor al je afspraakjes

treinkaartje voor fiets in fietstas?

trein
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2005 13:18

trein 11 jul 2005 13:27

Als het goed is heeft er een hele tijd geleden eens een artikeltje in de Fiets gestaan over het vervoeren van je racefiets in de trein. Wanneer je een speciale fietsvervoerstas aanschafte kon je je racefiets gedemonteerd hierin doen en hem vervolgens als bagage vervoeren en dus zonder fietsdagkaart. Weet iemand iets meer van dit artikel (welke Fiets, welke jaargang) of heeft iemand dit artikel misschien ingescand? Dit naar aanleiding van een verhitte discussie met een eikelige conducteur die ons voor de keuze stelde "Of je koopt NU een fietskaartje of ik bel NU de spoorwegpolitie" 
Alvast bedankt,
Annemarie

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 11 jul 2005 22:40

Maf verhaal. Ik weet niet welke Fiets het was, maar volgens mij maak je van je fiets zo een vouwfiets en daarmee mag je hem meenemen. Ik heb speciaal voor dat doel ook ooit zo'n tas gekocht, maar nu neem ik toch liever de auto (had ik toen niet). Denk dat ik toch wel een keer of 10 zo in de trein heb gezeten en nooit problemen ermee gehad.
Overigens wel een keer weggestuurd uit een gedeelte van de trein waar niet zo'n fietssticker boven de deur zat geplakt, dat mag kennelijk echt niet (fiets zat ook niet in de tas toen). Maar dat terzijde ...
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 11 jul 2005 22:40

Waarom is je nickname trouwens 'trein'? Na deze ervaring ligt het niet echt voor de hand ....
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 12 jul 2005 00:26

maak er dan in ieder geval 'blauwe trein' van - 

marcel42
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2005 10:58

marcel42 08 aug 2005 19:48

Quoten: Origineel geplaatst door trein op 11 Juli 2005


Als het goed is heeft er een hele tijd geleden eens een artikeltje in de Fiets gestaan over het vervoeren van je racefiets in de trein. Wanneer je een speciale fietsvervoerstas aanschafte kon je je racefiets gedemonteerd hierin doen en hem vervolgens als bagage vervoeren en dus zonder fietsdagkaart. Weet iemand iets meer van dit artikel (welke Fiets, welke jaargang) of heeft iemand dit artikel misschien ingescand? Dit naar aanleiding van een verhitte discussie met een eikelige conducteur die ons voor de keuze stelde "Of je koopt NU een fietskaartje of ik bel NU de spoorwegpolitie" 
Alvast bedankt,
Annemarie

   ik heb ook zon ervaring gehad moest een kaartje kopen voor mijn racefiets en die was duurder dan mijn kaartje
geen modder geen leven

Plaats reactie