Voor al je afspraakjes

Gevraagd: Suggesties route in Overijssel

gert-jan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jul 2004 20:51
Contact

gert-jan 04 aug 2005 14:49

Beste iedereen,
Volgende week ga ik met de fiets op de auto naar Overijssel om eens in wat heuvelachtiger gebied te fietsen (in vergelijking met het o zo vlakke Groningen/Drenthe).
Nu ben ik niet zo heel bekend in de streek en heb al flink gezocht op internet, maar kan niet zo veel informatie vinden als het om wielrennen gaat. (Routes die je kunt vinden zijn 35 km en gaan langs alle toeristische trekpleisters... niet wat ik zoek aangezien het me om de sportieve prestatie gaat en niet om het zien van molens/musea etc).
Hebben jullie misschien wat suggesties voor een mooie route (over meerdere heuvels en goed berijdbare wegen) van zo'n 90-100-110 km beginnend in de buurt van, zeg, Haaksbergen?
Het mag een ronde zijn, maar ook een 'etappe' met verschillend begin- en eindpunt.
Alvast bedankt.
Groeten,
Gert-Jan

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 04 aug 2005 17:19

De ene weg die niet mag ontbreken: Holten - Nijverdal, over de Sallandse Heuvelrug. Van beide kanten heb je zo'n twee a drie mooie klimmetjes. Heen en terug dus zo'n 6. Vanuit Holten kun je op twee manieren naar 'boven': Via de hoofdweg, maar ook via een zijweggetje (de Motieweg, Holten richting Nieuw Heetten, 1e rechts, 1e rechts). Naar het Noorden toe heb je de Hellendoornse Berg (vanuit het centrum van Hellendoorn naar het Westen). Nog verder naar N: Lemelerberg (in Lemele afslag naar NW). '
Als je meer dan 100 km aankunt, kun je nog via Vriezenveen, Tubbergen, Vasse naar Ootmarsum rijden. Vanuit (Oud) Ootmarsum de weg naar Fleringen en Almelo rijd je tegen de Kuiperberg op. Op weg naar Holten vanuit Haaksbergen kun je nog de Herikerberg meepakken (Bij Goor op de weg naar Markelo).
Vanuit Haaksbergen kun je ook richting Duitsland rijden, maar daar ken ik het niet zo goed.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 aug 2005 19:50

Volgens mij is hier al eens een vraag over gesteld. maar een suggestie van mijn kant uit is om te starten in dalfsen daarvandaan zit je zo bij de lemelerberg waarna je dus de hellendoornse berg en de holterberg kunt doen en tsja dan keer ik altijd om dus verder weet ik het niet (oja ik start bij huis en dat is wel een aantal km verder van dalfsen.)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 04 aug 2005 20:19

Kijk ook eens naar het Topic over de Forumtocht in het Oosten. Daar heb ik onze route vanaf en naar Almelo (ongeveer) gepost.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 04 aug 2005 20:55

Hier staat nogal wat info :
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=3
De toeristenweg tussen Nijverdal en Holten mag zeker niet ontbreken als je heuvels zoekt in Overijssel.   Als je in Dalfsen start en een rondje maakt heb je ongeveer 100 km.
 
 

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 05 aug 2005 11:10

Zie het topic over klimmen onder training en voeding. Vanuit Haaksbergen kun je de duitse klimmetjes rijden die ik daar beschreven heb. Even een goede routekaart van het Münsterland kopen.

gert-jan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jul 2004 20:51
Contact

gert-jan 08 aug 2005 10:38

Dank jullie wel voor de tips. Nu alleen nog hopen dat het weer inderdaad de goede kant op gaat (zoals ze voorspellen).

Plaats reactie