Voor al je afspraakjes

Niet betalende verzekering na ongeluk

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 nov 2005 21:58

Ik vrees dat de verzekeraar gelijk heeft.
Aan jou de keuze hoever je wilt gaan om de schade op de veroorzaker van de crash persoonlijk te verhalen.
Wat wel wrang is: gebeurt zoiets op vakantie dan vergoedt je reisverzekering het wel.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 04 nov 2005 00:18

Even voorop stellen dat ik totaal geen verstand heb van verzekeren...! Maar ik ga er wel altijd van uit dat verzekeringsmaatschappijen er alleen maar zijn om geld te verdienen en dus winst te maken en niet (zoals ze altijd beweren) om ons leven te veraangenamen..!
Maar als ik dit alles zo lees begrijp ik dat alle renners beter ieder apart bij hun verzekering de schade op hadden kunnen geven. Niet vertellen dat je in een groepje aan het hard fietsen was maar bijvoorbeeld een verhaal ophangen dat je tijdens een rustig fietstochtje in je eentje door de polder zwaar ten val bent gekomen door bijv. olie op de weg of een plotseling overstekende wilde kat..!  Kan altijd gebeuren natuurlijk en verzekering vergoed de ontstane schade...!
Of is dit weer eens te simpel geredeneerd door mij?

 
"Afstappen is geen optie"

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 04 nov 2005 00:33

Nou dat denk ik niet.
De verzekering vergoed echt niet zomaar eigen gemaakte schade.
Op basis van welke verzekering zou je dit willen verhalen dan?
De verzekering betaald toch ook niets uit als je thuis per ongeluk de tv uit je handen laat vallen.
CC, agr 100; limo 100

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 04 nov 2005 01:30

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 03 November 2005

Nou dat denk ik niet. De verzekering vergoed echt niet zomaar eigen gemaakte schade. Op basis van welke verzekering zou je dit willen verhalen dan? De verzekering betaald toch ook niets uit als je thuis per ongeluk de tv uit je handen laat vallen.

en overstekend wild dan, bijv laag overvliegende kanariefantjes

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 04 nov 2005 01:47

Daar heb je de aparte huffel,woezel en lollifanten verzekering voor, af te sluiten bij de disney corp.
CC, agr 100; limo 100

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 04 nov 2005 10:17

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 03 November 2005


Even voorop stellen dat ik totaal geen verstand heb van verzekeren...! Maar ik ga er wel altijd van uit dat verzekeringsmaatschappijen er alleen maar zijn om geld te verdienen en dus winst te maken en niet (zoals ze altijd beweren) om ons leven te veraangenamen..!
Maar als ik dit alles zo lees begrijp ik dat alle renners beter ieder apart bij hun verzekering de schade op hadden kunnen geven. Niet vertellen dat je in een groepje aan het hard fietsen was maar bijvoorbeeld een verhaal ophangen dat je tijdens een rustig fietstochtje in je eentje door de polder zwaar ten val bent gekomen door bijv. olie op de weg of een plotseling overstekende wilde kat..!  Kan altijd gebeuren natuurlijk en verzekering vergoed de ontstane schade...!
Of is dit weer eens te simpel geredeneerd door mij?

 


Je ziektenkosten verzekering vergoed de medische kosten, voor de rest kun je het vergeten. Zoek dan een stukje fietspad op met spleten en zeg dat je daar gevallen bent, dan kun je de wegbeheerder altijd nog aansprakelijk stellen.
Of je zo'n fraude kunt onderbouwen met voldoende bewijzen is ook maar de vraag. Bovendien is het strafbaar.

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 04 nov 2005 10:28

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 04 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 03 November 2005


Even voorop stellen dat ik totaal geen verstand heb van verzekeren...! Maar ik ga er wel altijd van uit dat verzekeringsmaatschappijen er alleen maar zijn om geld te verdienen en dus winst te maken en niet (zoals ze altijd beweren) om ons leven te veraangenamen..!
Maar als ik dit alles zo lees begrijp ik dat alle renners beter ieder apart bij hun verzekering de schade op hadden kunnen geven. Niet vertellen dat je in een groepje aan het hard fietsen was maar bijvoorbeeld een verhaal ophangen dat je tijdens een rustig fietstochtje in je eentje door de polder zwaar ten val bent gekomen door bijv. olie op de weg of een plotseling overstekende wilde kat..!  Kan altijd gebeuren natuurlijk en verzekering vergoed de ontstane schade...!
Of is dit weer eens te simpel geredeneerd door mij?

 


Je ziektenkosten verzekering vergoed de medische kosten, voor de rest kun je het vergeten. Zoek dan een stukje fietspad op met spleten en zeg dat je daar gevallen bent, dan kun je de wegbeheerder altijd nog aansprakelijk stellen.
Of je zo'n fraude kunt onderbouwen met voldoende bewijzen is ook maar de vraag. Bovendien is het strafbaar.


Ha,ha ja dat het strafbaar is weet ik ha,ha..!
Beroepshalve kom ik veel in een bekende wijk van Den Bosch. Je weet wel daar waar het een half jaar geleden enkele dagen zo gezellig was na een tv uitzending van SBS 6. Je moest eens weten wat daar gefraudeerd wordt op verzekerings gebied. Mensen zijn er daar zelfs trots op. Schade (door eigen toedoen) aan de scooter ....? Geen probleem..! Men weet meest simpele wijze schadevergoeding te krijgen. En vreemd genoeg komt er NOOIT iemand van de verzekeringsmaatschappij controleren of het allemaal wel klopt..!
Ik denk dat ik voor mijn fietsverzekering een postadres in die wijk neem..!
ps..Woezels zijn heel gemene beesten hoor...vraag dat maar aan mijn dochter van 6
"Afstappen is geen optie"

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 04 nov 2005 10:29

Ik weet niet of het up-to-date is : NTFU Verzekering

Persbericht Verzekering laatst gewijzigd:10-09-04

Persbericht Combinatiepolis 525422

De Nederlandse Toer Fiets Unie (NTFU) heeft een combinatieverzekering voor haar leden en Toerfietskaart-houders afgesloten bij Meijers Assurantiën te Amsterdam. Deze combinatieverzekering bestaat uit een aantal secties die hierna zullen worden besproken.

De combinatieverzekering bestaat uit de volgende secties:
Sectie A: Algemene Aansprakelijkheidsverzekering
Sectie B: Fietsverzekering
Sectie C: Onderlinge schadeverzekering fietstochtdeelnemers voor niet TFK-houders
Sectie D: Ongevallenverzekering
Sectie E: Reisverzekering buitenland
Sectie G: Vrijwilligersverzekering
Sectie H: Stallingsverzekering.

Verenigingsbestuurders zijn verzekerd voor sectie A.
ToerFietsKaart-houders (TFK-houders), dus leden van een bij de NTFU aangesloten vereniging, zijn op grond van hun ToerFietsKaart verzekerd voor de secties A, B, D, E en H.
Niet ToerFietsKaart-houders (Niet TFK-houders) zijn, op grond van hun deelnemerskaart, verzekerd voor de sectie C.
Vrijwilligers zijn verzekerd volgens sectie G.

Op sectie A kan door verzekerden een beroep worden gedaan als zij door derden aansprakelijk gesteld worden voor geleden schade als gevolg van activiteiten, die worden uitgevoerd voor de NTFU en/of voor de bij de NTFU aangesloten verenigingen. Er geldt een eigen risico van € 25,=. Verzekerde som € 1.150.000,= per gelegenheid

Sectie B biedt dekking aan de verzekerden wanneer zij als gevolg van een ongeval schade aan de eigen fiets en/of persoonlijke eigendommen oplopen. De maximale uitkering bedraagt € 908,= (premier risque) voor schade aan de fiets en maximaal € 113,= aan persoonlijke eigendommen. Het eigen risico is € 45,= per gebeurtenis. Voor bepaling van de waarde van de fiets en de persoonlijke eigendommen geldt een afschrijvingsregeling. Voor de bepaling van de waarde van de fiets is de afschrijving 1% per maand, gerekend vanaf de datum van de aankoop van de fiets, met een maximale aftrek van 72%. Voor persoonlijke eigendommen jonger dan 6 maanden geldt vervangingswaarde, zijn de persoonlijke eigendommen ouder dan 6 maanden, dan geldt de dagwaarde.

Voor schade aan de fiets kan gekozen worden voor een aanvullende verzekering.

Certificaat F3 € 1.350,= dekking premie € 17,=
Certificaat F4 € 1.800,= dekking premie € 35,=
Certificaat F5 € 2.250,= dekking premie € 52,=
Certificaat F6 € 2.700,= dekking premie € 70,=
Certificaat F7 € 3.150,= dekking premie € 87,=
Certificaat F8 € 3.600,= dekking premie €104,=

Premier risque houdt in dat men niet onderverzekerd is. Voor een fiets met een nieuwwaarde van € 2.000,-en een afschrijving van 50% (dagwaarde dus € 1.000,-) en een schade van bijvoorbeeld € 800,- krijgt men ook een uitkering van € 800,-. Is de schade bijvoorbeeld € 1.100,- dan krijgt men € 908,= (het maximum) uitgekeerd.(beiden in geval van total-loss) Dit uiteraard verminderd met het eigen risico van € 45,=.
Bij "deelschade" wordt de afschrijving berekend over het beschadigde onderdeel. Bij een onderdeel van € 250,- met een ouderdom van b.v. 50 maanden (50% aftrek) zal de maximale uitkering € 125,- zijn. (minus uiteraard eigen risico)

Woon- werkverkeer is niet gedekt, diefstal is eveneens uitgesloten


Sectie C geeft een niet TFK-houder dekking voor aan hem toegebracht materiële schade door een andere verzekerde deelnemer, echter uitsluitend indien de veroorzaker schuldig en verwijtbaar handelen kan worden verweten. Maximum uitkeringen: € 908 =6 bij één benadeelde, € 1.250,= bij twee benadeelden en € 1.475,= bij meer dan twee benadeelden. Eigen risico € 45,=

Sectie D
Indien een TFK-houder als gevolg van een ongeval tijdens een fietsevenement onder auspiciën van de NTFU overlijdt of blijvend invalide raakt, kan een beroep gedaan worden op sectie D. De uitkering bij overlijden bedraagt € 2.500,=- en bij blijvende invaliditeit maximaal € 7.000,= afhankelijk van de mate van de invaliditeit.

Sectie E dekt
a. medische kosten (uitsluitend buiten Nederland),
b. extra kosten hulpverlening,

        reddings-, repatriërings- en/of transportkosten van vervoer stoffelijk overschot, indien men als TFK-houder in het buitenland deelneemt aan een fietsevenement onder auspiciën van de NTFU. De verzekering is van kracht tijdens reizen van ten hoogste vijf dagen. De verzekerde bedragen zijn

€ 10.000,= voor elk van de onderdelen a, b en c.



Sectie G
Voor vrijwilligers, zijnde niet TFK-houders, geldt sectie G. Hierin is geregeld dat zij verzekerd zijn voor schade aan fiets en kleding voor een bedrag van € 908,= tijdens (de voorbereiding van) evenementen van de NTFU. Eigen risico € 45,= per gebeurtenis.
Indien een vrijwilliger tijdens (de voorbereiding van) evenementen van de NTFU komt te overlijden is er een uitkering van € 2.500,= bij blijvende invaliditeit maximaal € 7.000,=, afhankelijk van de mate van de invaliditeit.

Schade aan bijvoorbeeld auto's van vrijwilligers wordt door deze verzekering nooit gedekt.

In sectie H is diefstal, vermissing en beschadiging van fietsen uit afgezette en bewaakte stallingen geregeld.
De organisatie moet ontvangstbewijzen aan de fiets bevestigen en uitgeven aan de eigenaar van de fiets. Bij vermissing of diefstal uit de bewaakte stalling moet de benadeelde dit ontvangstbewijs kunnen tonen. Verduistering is uitgesloten, evenals wanneer de organisatie zich niet houdt aan de afspraken als hierboven omschreven. Het verzekerd bedrag bedraagt € 908,=- per fiets met een maximum van € 4.500,= per gebeurtenis. Het eigen risico bedraagt € 45,= per gebeurtenis. De waarde van de fiets wordt bepaald zoals is omschreven in sectie B.

Dit bericht is bedoeld om op hoofdlijnen inzicht te krijgen in de inhoud van de door de NTFU afgesloten combinatieverzekering. Derhalve kunnen aan bovenstaand bericht geen rechten worden ontleend. De complete voorwaarden zijn aanwezig bij de secretaris van de vereniging, alsmede de in de verzekering genoemde polismantels.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 04 nov 2005 13:09

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 03 November 2005

De verzekering betaald toch ook niets uit als je thuis per ongeluk de tv uit je handen laat vallen.


Jawel, hoor, de mijne wel.  Valt onder je inboedeverzekering.
Ik heb eens gebeld met mijn verzekeringsmij om te vragen hoe het zat met verhuizing. Ik kon me namelijk voorstellen dat als je verhuist, je wel eens wat laat mieteren, en of het dan ook uitmaakte of ik het zelf liet vallen, of iemand die mij hielp. Maakte volgens hen niets uit, als ik het maar binnenshuis deed, dan viel het onder de inboedelverzekering.
Maar tot zover even off topic.
 
 
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 04 nov 2005 15:40

Kijk we worden steeds wijzer. Wellicht kan de Topic starter zeggen dat ie uit zijn tax is gevlogen.
CC, agr 100; limo 100

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 29 sep 2017 23:12

Ter lering en vermaak even een oudje weer naar voren halen:

In deze casus zal alles wel al "vergeven en vergeten" zijn maar vond toevallig deze link naar een artikel van de Consumentenbond. Hier wordt iets vergelijkbaars behandeld en wordt ook geconcludeerd dat aansprakelijkheid van (in het geval van dit topic) de voorste fietser niet zomaar een vaststaand gegeven is.

https://www.consumentenbond.nl/aansprak ... ekt-op-avp

Het zou wel anders kunnen gaan worden als de voorste man expres wat wilde capriolen (slingeren, wheelies) gaat uithalen (vergelijk ook de recente uitspraken m.b.t. vliegende tackles bij het voetbal).

Voor de geïnteresseerde lezer ook nog een redelijk recente uitspraak van de rechtbank Amsterdam.
http://stichtingpiv.nl/rb-deelgeschil-s ... toertocht/
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 30 sep 2017 09:38

cor01 schreef: 04 nov 2005 00:18Niet vertellen dat je in een groepje aan het hard fietsen was maar bijvoorbeeld een verhaal ophangen dat je tijdens een rustig fietstochtje in je eentje door de polder zwaar ten val bent gekomen door bijv. olie op de weg of een plotseling overstekende wilde kat..!  Kan altijd gebeuren natuurlijk en verzekering vergoed de ontstane schade...!
Of is dit weer eens te simpel geredeneerd door mij? 
'...weer eens te simpel' is niet de juiste beschrijving hier, maar fauduleus.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie