Voor al je afspraakjes

forumtocht

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 20 mar 2006 08:35

Wanneer word er hier zo een forumtocht georganiseerd ?Ik zou echt graag eens meekomen om te fietsen

michielos
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 feb 2006 18:18

michielos 20 mar 2006 11:12

Goed idee. Als er iets wordt georganiseerd dan ben ik zeker van de partij.(als het niet al te ver is)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 20 mar 2006 12:06

De forumtocht op de Veluwe, Posbank was het populairste. Ligt erg centraal, daar zullen veel mensen op af komen. Afspreken bijvoorbeeld in Veenendaal (station de Klomp?); Dan kunnen we de route Veenendaal - Veenendaal rijden (kent iemand die precies?) rijden, met alle klimmetjes in de omgeving. Ergens in mei, juni, als niemand op vakantie is of wedstrijden heeft. Zaterdag 3 juni of zo (pinksterweekend). Of eerder?
      

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2006 12:41

De route van Veenendaal-Veenendaal is niet echt een leuke route om zelf te fietsen en zal (incl afkortingen) nog beetje te lang worden voor de meeste. De afstand tussen Amerongseberg en Posbank is behoorlijk stuk. Als je wat variatie op de Posbank wil kan je ook nog wat klimmetjes langs de rijn tussen Wageningen en Oosterbeek rijden. Dit gaat nog wel qua verkeer en dergelijke, in Arnhem heb je ook het nodige hoogte verschil, maar dat vind ik afschuwelijk fietsen tussen alle auto's, verkeer wat voorrang heeft...
Je zou ook kunnen overwegen om enkel Utrechtse Heuvelrug te nemen, maar daar ben je wel stuk eerder uitgefietst dan bij de Posbank en het is 40 meter minder hoog.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 20 mar 2006 13:29

dan moet je de Italiaanse weg nemen, dat is de mooiste klim van midden-nederland!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 mar 2006 14:10

Laten we voor we een datum prikken, eerst een goede locatie proberen te bepalen.
Rond de posbank is het toch best leuk ?Vanaf amerongen en weer terug zal zo'n 120-140 km zijn ?Of vanaf rhenen starten ? Heb je ook de Greb er nog even bij op de terug weg.
 
Het lijk mij ook leuk, zeker nu er een groot deel ook een leuk tenue heeft.Dus wie heeft goede ideeën voor de locatie en/of tocht ?

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 20 mar 2006 21:08

Misschien wat ideen voor wat gebieden met hoogteverschil.
- Utrechtse Heuvelrug- Posbank- Zuid Limburg (ligt alleen niet echt centraal)- Nijmegen (beek, ubbergen, frasselt, kleve)
Als ie gaar is kom ik terug

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 20 mar 2006 21:09

Lijkt me leuk! Ik zie het op zich wel zitten om in de omgeving van de Posbank oid te gaan rijden.

Ik zal nu nog niet gaan zeggen of ik kom of niet (ben heel sterk afhankelijk van school en vervoer), maar het lijkt me wel hartstikke leuk!

De datum kunnen we idd beter afspreken als we een locatie weten. Mij lijkt ergens eind mei/begin juni wel goed, of eind juni/begin juli.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 20 mar 2006 21:31


Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 20 Maart 2006

Lijkt me leuk! Ik zie het op zich wel zitten om in de omgeving van de Posbank oid te gaan rijden.Ik zal nu nog niet gaan zeggen of ik kom of niet (ben heel sterk afhankelijk van school en vervoer), maar het lijkt me wel hartstikke leuk!De datum kunnen we idd beter afspreken als we een locatie weten. Mij lijkt ergens eind mei/begin juni wel goed, of eind juni/begin juli.


School heb ik niet in de hand, moet je zelf doen. Vervoer is geen probleem. Er past nog wel een fiets in mijn auto.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 20 mar 2006 21:38

Quote: Origineel geplaatst door Trudie op 20 Maart 2006
Vervoer is geen probleem. Er past nog wel een fiets in mijn auto.



Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2006 22:11

Ik denk dat het station Ede-Wageningen nog steeds centraal ligt met ruim voldoende parkeer gelegenheid . Ik heb de voorkeur voor Posbank boven Nijmegen of Heuvelrug. Die laatste 2 zijn te kort voor een beetje serieuze krachtmeting. Een route met alleen maar klimmen achter elkaar is niet echt een goed idee aangezien en nivo verschil daarvoor veel te groot is. Leid alleen maar tot steeds moeten wachten voor sommige, andere die harder moeten rijden dan ze willen enzo... Terwijl ze op het vlakke uit de wind ook gewoon lekker kunnen fietsen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 21 mar 2006 00:50

Het lijkt me dan ook het beste om een ronde te maken van zo'n 20 kilometer, en dat dan een aantal keer (5?) herhalen. Dan kunnen de Snelle mannen vol gas terwijl de mindere goden het op het gemak kunnen doen. Eventueel een ronde overslaan en dan weer aanpikken.
Iedereen blijft dan toch min of meer bij elkaar in de buurt.

Ook is het makkelijk als de route maar enkele afslagen kent zodat je niet verdwaald.

Mi is het niveau verschil veel te groot om het in 1 lange route te doen.
CC, agr 100; limo 100

Plaats reactie