Voor al je afspraakjes

nieuw forum

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 20 apr 2006 20:11

Gezien het feit dat het forum layout verre van ideaal is en dat de ondersteuning ook minimaal is, is het idee opgekomen om een ander forum op te starten. Hoewel een en ander nog onduidelijk is ben ik benieuwd naar de interesse.

Mijn vragen zijn dus:

1 is er behoefte aan een nieuw forum op bijvoorbeeld deze mannier?

2 fora kosten geld. Dat kun je via sponsors binnenhalen maar dat heeft nadelen. Mijn vraag is dus zou je een kleine ,vrijblijvende bijdrage willen leveren voor een dergelijk forum.
CC, agr 100; limo 100

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2006 20:42

Eigenlijk vind ik dit te schandalig voor woorden!!
FIETS stelt deze ruimte ter beschikking en dan ga je er vervolgens gebruik van maken om een eigen spin off in de markt te zetten. Stuur een brief, bel FIETS, whatever, maar dit vind ik niet netjes.
Als het je niet bevalt, kijk dan of er een ander forum is waar je wel je draai kunt vinden.
De gebruikers maken het forum, niet de layout etc(ondanks dat die idd verre van optimaal is). De enige reden waarom ik hier met enige regelmaat kom is omdat er een aantal mensen zijn waar ik veel van kan leren en die mij kunnen helpen. In "ruil" daarvoor probeer ik op mijn beurt ook weer anderen links en rechts een adviesje te geven. En uiteraard om soms een potje slap te lullen

(En alleen de mensen die 2x een mail of brief naar FIETS hebben gestuurd en geen antwoord hebben gekregen mogen reageren met een oneliner als "Je hoort toch niks terug" )
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 apr 2006 21:07

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 April 2006

Eigenlijk vind ik dit te schandalig voor woorden!!FIETS stelt deze ruimte ter beschikking en dan ga je er vervolgens gebruik van maken om een eigen spin off in de markt te zetten. Stuur een brief, bel FIETS, whatever, maar dit vind ik niet netjes.Als het je niet bevalt, kijk dan of er een ander forum is waar je wel je draai kunt vinden.De gebruikers maken het forum, niet de layout etc(ondanks dat die idd verre van optimaal is). De enige reden waarom ik hier met enige regelmaat kom is omdat er een aantal mensen zijn waar ik veel van kan leren en die mij kunnen helpen. In "ruil" daarvoor probeer ik op mijn beurt ook weer anderen links en rechts een adviesje te geven. En uiteraard om soms een potje slap te lullen (En alleen de mensen die 2x een mail of brief naar FIETS hebben gestuurd en geen antwoord hebben gekregen mogen reageren met een oneliner als "Je hoort toch niks terug" )


Gedeeltelijk ben ik het helemaal met je eens. Bijv dat de gebruikers het forum maken, en niet de nieuwe layout die Fiets eens per jaar erover heen gooit. Maar daar zijn ze bij Fiets nog niet achter, die denken dat alles komt doordat zij zo goed hebben gedaan.
Fiets denkt totaal niet met ons mee, meer dan een jaar geleden zijn er ook al mails gestuurd dat er behoefte was aan een beter forum met bijv pm'ing. Toen ik maanden geleden zelfs een mogelijke oplossing had gevonden om binnen .asp het forum zo aan te passen dat we wel kunnen pm'en, kreeg ik niets meer te horen van Fiets.
Communicatie met Fiets gaat gewoon slecht. Dat ze op de openbare e-mail adressen slecht reageren kan ik me nog wel goed voorstellen, want die zullen wel aardig vol gespamd worden. Maar ik heb persoonlijke e-mail adressen en daar is een reactie zelfs te veel gevraagd. Ze zeggen (/denken) dat ze altijd maar te druk zijn om te beantwoorden en dat ze van plan waren om nog te doen enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 apr 2006 22:20

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 April 2006

Eigenlijk vind ik dit te schandalig voor woorden!!FIETS stelt deze ruimte ter beschikking en dan ga je er vervolgens gebruik van maken om een eigen spin off in de markt te zetten. Stuur een brief, bel FIETS, whatever, maar dit vind ik niet netjes.Als het je niet bevalt, kijk dan of er een ander forum is waar je wel je draai kunt vinden.


Ik bekijk het eerder als het verbeteren van dit HUIDIGE forum, dan als het creëren van een NIEUW forum. Niets "schandalig" aan dus.
Vandaar mijn voorstellen, die ik even kopieer hier:
"Zoiets lijkt me prima, SpEric. Eigenlijk zou het beste zijn als we dit kunnen doen met volgende aanvullingen:1. Het Fiets logo erboven (dan blijft het het Fiets.nl-forum; no prob voor de forumtenues en zo).2. Het overzetten van alle topics en posts van hier naar dat script, zodat het helemaal het fietsforum is, met zoekfunctie en al... Dit lijkt me wel een hele grote klus.3. De URL Fiets.nl/forum en link van de fietswebsite naar dat forum. Hiervoor zou Amclassic-fan moeten proberen een afspraak te maken met de mensen van Fiets: enige wat hiervoor nodig is, is dat ze bij Fiets een beetje redelijk zijn en mails beantwoorden of de telefoon opnemen."
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jeek
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 12 aug 2005 12:33

jeek 20 apr 2006 22:33

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 April 2006 Eigenlijk vind ik dit te schandalig voor woorden!!
FIETS stelt deze ruimte ter beschikking en dan ga je er vervolgens gebruik van maken om een eigen spin off in de markt te zetten. Stuur een brief, bel FIETS, whatever, maar dit vind ik niet netjes.
Als het je niet bevalt, kijk dan of er een ander forum is waar je wel je draai kunt vinden.
Ik bekijk het eerder als het verbeteren van dit HUIDIGE forum, dan als het creëren van een NIEUW forum. Niets "schandalig" aan dus.


De waarde van het forum zit niet in de bijdrage van fiets (huidige software & hosting ed) maar in de bijdragen van de leden!
Fiets maakt daar nagenoeg geen gebruik van dus voor hun is er niet veel verloren (afgezien van wat traffic op hun site)
Experiment with your bike to get the best biking experience!

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 20 apr 2006 22:44

Daarom is dit topic ook geopend.

Het zijn gevoelens van ontevredeheid van forumleden. Dan kun je inderdaad wegaan en niet meer terugkomen. Als mensen dat gaan doen is niemand er mee gebaat en fiets wel het minste. Je kunt ook een signaal afgeven dat het beter fijner en makkelijker kan.

Er zijn, bij mijn weten, 2 mods waarvan ik er 1 regelmatig zie.
Als die niet meer serieus genomen wordt hoe serieus neemt fiets het forum dan uberhaupt.

Dus wat mij betreft meer discussie en signalen en ideeen
CC, agr 100; limo 100

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 20 apr 2006 23:07

We zouden om te beginnen allereerst echt kunnen uitvinden of Fiets niet reageert op e-mails. Dat kunnen we doen door als individuele forumgebruiker Fiets een mailtje te sturen met het verzoek om het Forum aan te passen. Enkele tientallen (of wellicht meer) mailtjes met dezelfde strekking waarmee niets wordt gedaan vormen dan een aanleiding om het heil  elders te zoeken.
@AMclassic-fan: wat is het meest geschikte e-mail adres dat ook nog een kansje maakt gelezen te worden (uiteraard wel een 'publiek'adres)?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 apr 2006 00:15

In principe is tegenwoordig volgens mij Sandra verantwoordelijk voor de website en dus ook het forum: (antwoorden van mails gaat echter heel traag of niet)
S.Vetter@sanoma-uitgevers.nl
 
Nog iets anders waarom het me niet zoveel kan interesseren naar Fiets toe. Het is schijnbaar niemand nog opgevallen, maar toen de nieuwe website is gelanceerd zijn alle topics van voor eind juli 2005 verwijderd. Gedeeltelijk was het gewoon oude rotzooi die nergens meer goed voor was, maar ze hebben ook hele waardevolle topics weggegooid. Vooral over training en voeding is er veel verloren gegaan en dat is gewoon jammer. Ook vind ik het spijtig dat ik er toevalliger wijs achter moest komen toen ik iets niet meer kon vinden. De back-ups zijn ze overigens nog steeds aan het zoeken denk ik... (die zouden ze namelijk opvragen om te kijken of er nog wat terug kon).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 21 apr 2006 02:08

Ben zelf ook niet direct enthousiast over dit idee. Persoonlijk zit ik al op teveel fora en nog een erbij zit ik niet echt op te wachten. De layout van dit forum is idd verre van ideaal maar met wat ervaring en algemeen computerinzicht is er best prima mee te werken, ik kan er zelf blindelings door navigeren onderhand iig.

En inderdaad, helemaal een beetje knullig nu we net onze mooie forumshirts hebben waar we zo trots op zijn.

Dus ik stel voor om eerst nog even door te blijven zeuren bij Fiets om dit forum wat verbeterd te krijgen, als dat niet kan dan vind ik het zelf geen probleem om hier te blijven.

Directe aanleiding voor dit topic was trouwens de zoveelste koop-verkoop post die verkracht werd door allerlei onzin, als mensen dat *gvd* nou gewoon eens niet doen, dat scheelt al weer veel kopzorgen. Eigenlijk zouden deze posts standaard gelocked moeten zijn zoals in WW, maar dat zal wel lastig zijn om hier te implementeren. Als Amclassic-fan alle posts handmatig moet locken schiet het ook niet echt op natuurlijk.

Meer mods zou dus ook al heel veel schelen, maar daar heeft AC-fan al een paar keer over gemaild naar Fiets geloof ik, toch?

/end of rant

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 apr 2006 10:36

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 21 April 2006

De layout van dit forum is idd verre van ideaal maar Dus ik stel voor om eerst nog even door te blijven zeuren bij Fiets om dit forum wat verbeterd te krijgen, als dat niet kan dan vind ik het zelf geen probleem om hier te blijven.. Eigenlijk zouden deze posts standaard gelocked moeten zijn zoals in WW, maar dat zal wel lastig zijn om hier te implementeren. .Meer mods zou dus ook al heel veel schelen, maar daar heeft AC-fan al een paar keer over gemaild naar Fiets geloof ik, toch?/end of rant

Al dit soort zaken zijn dus makkelijk te regelen bij een evt nieuw forum, of door meer invloed hier te hebben en dat fiets zich ook meer bereid stelt wat te doen.

Plaats reactie