Voor al je afspraakjes

Forumrit Rotterdam 18 Mei

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mei 2008 22:27

* herkent meteen het bruggetje bij aan het einde van de Rottemeren...

Ziet er goed heren. Helaas kon ik er niet bij zijn. Vandaag wel lekker gefietst met een paar snelle mannen van Nereus.

Gerard, kom binnenkort wel ff langs als ik in Rotje moet zijn.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 18 mei 2008 22:31

Zeker weten een erg geslaagde tocht, we moesten er 120km (enkel) voor rijden om in rotterdam te komen maar ze waren het dubbel en dwars waard. Een schitterende tocht in een schitterende omgeving. Zoals meerdere leden al schreven erg leuk om te zien dat de randstad toch niet zo bebouwd is als je zou denken en zelfs deze streek nog een schitterend stuk natuur kent.

De rit was perfect georganiseerd door de verantwoordelijke leden (sergé, michiel, hans en natuurlijk gerard). De mooie omgeving, het schitterende weer en de gezellige groep die qua omvang nog prima te controleren was. Het tempo dat in de benen gehouden werd, was prima voor het overgrote deel haalbaar. Helaas hebben we naar zo'n 50km de klein(st)e beste man moeten afstaan aan zijn moeder omdat het toch iets teveel van 't goede was. Naar goede begrippen bleek metname het in de groep rijden 'n probleem, desondanks toch TOP gereden, respect. Op 'n kilometer of 100 hebben we enkele slachtoffers gemaakt, getroffen door (te) weinig trainingskilometers, de wind en 't toch stevige tempo.

Al met al een schitterende tocht en een zeer goede forumrit in de serie van forumritten die elkaar nu toch snel opvolgen.

[quote="bluebird1"]Trouwens ook helemaal top van de organisatie dat ze ook de moeite hebben genomen om dat jongetje te troosten die z'n vader kwijtgeraakt was..... ;) [/quote]

Gedurende de rit heeft de beste zoon zich toch even af moeten zonderen, jammer genoeg lieten sergé en ik (Jip/lance) hem niet voldoende alleen en zijn we maar even gestopt om erover te praten (lees rekken ivm kramp:)) op km 100 ging dan daadwerkelijk het lampje uit en zijn we lekker rustig terug gereden naar t taras waar de rest van de groep al genoot van 't zonnetje en 'n drankje. Mede hierdoor en door 't optreden gedurende de groesbeekse forumrit ben ik nu officieus geaddopteerd tot hun familie :) ;)

Mannen een super geslaagde rit en ngomaals bedankt voor de organisatie waarbij kosten nog moeite gespaard zijn gebleven. Super en hopelijk tot oktober in de voerstreek, (familieleden, voerstreek is niet vlak, moet ik weer duwen;))

See Ya

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 18 mei 2008 22:40

heren, het was weer geweldig,toppiedejoppie etc!
dames v.d. ravitaillering; GEWELDIG EN ZO HEERLIJK SPONTAAN, TOPPIE!
helaas heeft het jongetje die zijn vader toch wel miste zelf een flinke man met de hamer ontmoet bij km-punt 100 (bijna op de meter nauwkeurig gebeurde het: BOEM! vollopende benen en switzen :-)), maar met de parate kennis & hulp van Serge en Jip toch de Brienenoord gehaald en dus de finish! THX guys, I own you big time want ik zat echt stuk...zoals Gerald J zou zeggen:''ik heb er de kracht niet meer voor..."
vaders zat al mij op te wachten bij de brasserie, toch fijn om hem weer te zien.
Tip voor & namens ons: telefoons meenemen en ff zeggen waar start/stop/finish is met evt. een 06-nr eraan vast, voorkomt dit soort 'verstoppetje' spelen.
GastheerG, volgende keer doe ik mee met de whisky (zonder ijs!), vriendin is nm. weg en vrouw is teruggekomen (inside-joke!).
de friezen zullen we op 7-9-08 lastig gaan vallen, zal zorgen dat ik dan wat meer/beter getraind ben...
die Grüsse von craze junior und Pappie craze, welke reden op een Ridley Noah (v.h. loszittende zadel) en een Moser 600 (die de tomtom niet bij zich had).

auf wienersnitzel

PS, Jip, als je nou eens net zo snel gaat autorijden als je kunt fietsen, dan komt het helemaal goed...:-)
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 18 mei 2008 23:07

[quote="maurice"]Ik hoop dat je genoeg getraind hebt, vanaf de start knallen we er gelijk in met zo'n 43 km per uur gemiddeld. Om halverwege iets gas terug te nemen naar ca. 39 en vervolgens tot aan het pondje door te knallen naar de 47 km per uur. Op het pondje mag je ff uitrusten. Aan de overkant beginnen we rustig, zo'n 32 km om tot aan de Brienenoordbrug in een lange sprint te kunnen eindegen op 53 x 11, met een snelheid van ca. 70 km per uur.

Doe je nog mee??[/quote]

Toch wel erg eigenlijk dat ik een bericht van mijzelf moet quoten, maar eerlijk is eerlijk: voor mij werd het helaas geen lange eindsprint eindegend op de 53 x 11. Nee, zelfs met de ketting op het binnenblad kwam ik moeilijk de Brienenoordbrug over en werd ik door bijna iedereen voorbij gereden. :-(
Niets is wat het lijkt..

bach
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 feb 2007 22:29

bach 18 mei 2008 23:12

Vandaag heb ik mij prima vermaakt. Helaas kwam ik iets over tienen aanzetten
want ik had niet de meest handige route gekozen vanuit Den Haag. Zodoende
had ik er al 36 km op zitten bij het begin van de tocht.

Helaas kon ik aan het eind van de toch niet mee eten maar volgende keer beter.
Ik verbaasde me er nogal over hoe hard het wel niet waaide op de weg terug,
want de hele dag heb ik rustig in de groep mee kunnen trappen zonder al teveel te merken van de wind.
Maar na zo'n 185 km was ik weer thuis. De hoogtemeters hebben gelukkig wel
vertrouwen gegeven, want vergeleken met de Brienennoord is de Mortirolo volgende maand natuurlijk een eitje.

Iedereen van de origanisatie bedankt voor de alle tijd en moeite die ze in die project hebben gestopt, het was een zeer geslaagd evenement.

Groet,
Mark op die gele Coppi

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 18 mei 2008 23:15

Mark, het is volgens mij harder gaan waaien in de middag.
Niets is wat het lijkt..

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 18 mei 2008 23:17

[quote="Corniel"]

Welke onverlaat knalde er nu uiteindelijk nog (als enige) over mij heen op de Brienenoord? Dat was dus Jeroen/M_Giant in een Specialized shirt

[/quote]

Maak van Jeroen maar Michel ;) (Jeroen is die van de rode Pina en het caisse d'epargne tenue!)

Maar moet trouwens zeggen dat je hem behoorlijk doortrok zeg, moest in eerste instantie behoorlijk mijn best doen om bij te blijven! Nog even en ik had de brui er aan gegeven!

[quote="maurice"]Toch wel erg eigenlijk dat ik een bericht van mijzelf moet quoten, maar eerlijk is eerlijk: voor mij werd het helaas geen lange eindsprint eindegend op de 53 x 11. Nee, zelfs met de ketting op het binnenblad kwam ik moeilijk de Brienenoordbrug over en werd ik door bijna iedereen voorbij gereden. :-( [/quote]

Maar jij had een legitiem excuus, je had er al wat kilometers opzitten tijdens de clubtraining die ochtend ;)

Dan ben ik inderdaad toch nog iemand vergeten te bedanken: Hans! (Sorry, maar hierbij alsnog bedankt!) Oja, en natuurlijk de dames van de bevoorrading, was erg welkom!
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 18 mei 2008 23:27

weer mooie foto's Gerard ,alleen jammer dat ik er niet op stond in wielerkloffie en wel in burgerkloffie(half)

Ik kwam de groep weer tegen bij de veerpont

volgende keer ben ik er hopenlijk bij in wielerkloffie

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 18 mei 2008 23:53

He mannen,

Moet ook zeggen dat ik me prima vermaakt heb. De voorbereiding was al leuk, de uitvoering nog leuker. Uiteraard komt dit ook door het feit dat iedereen gewoon "luisterde" en zich aan de regels heeft gehouden.

Ook dit is belangrijk als je met zo'n groep gaat rijden namelijk maar dat is dus prima verlopen.

Aan de reacties te zien hebben jullie het in ieder geval naar je zin gehad en hebben we velen van jullie kunnen verbazen met de mooie routes rond Rotterdam, dit was ook onze opzet met het samenstellen van de route en die is dus schijnbaar geslaagd.

Qua pech hadden we niets te klagen met 1 lekke band en een verzakt zadel.

Al met al dus een zeer geslaagde rit met goed fietsweer en een prima bevoorrading door de "meiden" van Gerard!

Ik hoop jullie weer te zien bij de volgende rit in Friesland!

Gr Serge
"Try not. Do or do not......there is no try"

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 19 mei 2008 00:11

Mooie foto's, geslaagde tocht. Dat er nog een bevoorrading halverwege de tocht was is natuurlijk helemaal toppie. Mijn fototoestel weigerde helaas dienst. Maar ik vond het leuk andere forumleden nu eens in levende lijve te ontmoeten. Mooie fietsjes gezien. Met name Cervélo was rijkelijk vertegenwoordigd.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 19 mei 2008 00:31

[quote="Corniel"]
Onder het mom: wie hoorde er ook al weer bij die naam?
Hopelijk willen er nog wat mensen licht over hun identiteit laten schijnen, want eerlijk gezegd zijn er weinig namen blijven hangen.
Leuke mensen ontmoet ook. Een van de mensen die me is blijgebleven is arjan916. Dat komt wellicht ook door zijn verhaal: Hij is een keer (on)genadighard afgestapt tijdens het motorrijden. Hijk maakte van de nood een deugd en is tijdrijder geworden. (lees ook zijn verhaal)

Wat Beukje deed was ook wel grappig. Hij had een witte sticker op z'n rug met zn forumnaam.
[/quote]

Zo'n sticker (of naamplaatje aan je frame ipv een startnummer) is zeker goed bedacht en ook leuk voor de volgende keer: dan kun je tenminste gemakkelijker een 'bekend forumlid' herkennen.


(ben zelf makkelijk herkenbaar door als enige met een ligstuurtje te rijden, zie link hierboven)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Plaats reactie