Voor al je afspraakjes

Baanclinic

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5730
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 nov 2008 20:31

Hier mijn mail naar Alkmaar;

Ik heb laatst een clinic baanwielrennen gevolgd in Amsterdam en mijn interesse is hiermee geboren.
Ik heb nu een paar vragen.
Wat voor soort lessen moet ik bij u volgen om bij u op de baan op recreanten niveau te mogen rijden?
Wat zijn de overige lesmogelijkheden?
Is het mogelijk dat ik een keer kom kijken tijdens een training?
Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden.
Met vriendelijke groet, Theo V.

En hier het antwoord;

Beste Theo,

Op dinsdagmiddag bestaat er de mogelijkheid om als beginner om de baan te rijden, het is dan meestal niet zo druk.
Als je een paar keer op dinsdagmiddag bent geweest kun je daarna ook tijdens de reguliere vrije trainingen op de baan rijden.

Hier is geen vast aantal aan verbonden, bij de een is dit na een keer al, en een ander gaat pas na een paar weken op de “drukkere tijden” rijden.

Op dinsdag is er een toezichthouder aanwezig die je op weg kan helpen op de baan, dit is dus geen trainer!

Maar wel een zeer ervaren iemand die je op weg kan helpen en je tips kan geven. Op de site staan alle tijden voor de vrije trainingen.

Maar die dinsdag is dus ook speciaal voor beginners.

Maak wel even van tevoren een afspraakje hiervoor.

Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,

Mariëlle Valenteijn

Sportpaleis Alkmaar


Dit is voor mij een aantrekkelijke optie.
Als ik in de toekomst wat meer tijd op de dinsdag kan vrij maken ga ik hier bijna zeker gebuik van maken.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 nov 2008 22:01

Zelf ben ik vorig jaar na de baanclinic van het forum begonnen met de trainingen in Amsterdam. Ik heb er toen voor gekozen om te beginnen met de introductietraining en daarna de basistraining.

Vrije training is natuurlijk ook best leuk maar zeker als beginner denk ik dat je er veel meer aan hebt om onder begeleiding van een trainer te rijden. De omgeving is zo wat meer gecontroleerd en je leert direct op de juiste manier te fietsen op de baan. Goed kijken en anticiperen is gewoon heel belangrijk om veilig te kunnen rijden. En dat geld niet alleen voor jezelf maar ook voor de andere renners op de baan.

Mijn advies is dan ook om eerst een tijdje onder begeleiding van een trainer te gaan rijden. Als je dan het gevoel hebt dat je echt alle basis principes beheerst en met een veilig gevoel kunt fietsen kun je altijd nog voor de vrije training kiezen. Als je dat te vroeg doet is het minder veilig en heb je er denk ik ook geen lol in.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 25 nov 2008 22:52

[quote="japie carbon"]Hey Frank had jij zat. witte assos kleding aan?[/quote]

Ik had een zwarte Assos broek aan (volgens mij met Centric bedrukking) en een wit shirt met Venoux Challenge, Centric, Oracle, HP. Dit shirt was niet van Assos.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 25 nov 2008 22:54

[quote="Theo V"]

Maar wel een zeer ervaren iemand die je op weg kan helpen en je tips kan geven. Op de site staan alle tijden voor de vrije trainingen.

Maar die dinsdag is dus ook speciaal voor beginners.

Maak wel even van tevoren een afspraakje hiervoor.

Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,

Mariëlle Valenteijn

Sportpaleis Alkmaar

[/quote]

Dit is wat ik bedoelde. Het is dan erg rustig en ook als beginner prima te doen. Het gaat er erg gemoedelijk aan toe en inderdaad kan je op weg geholpen worden.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 nov 2008 11:10

Is er nog iemand die een kaartje voor 7 januari over heeft of niet gebruikt?

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 27 nov 2008 15:00

japie,

Zie mijn eerdere bericht, ben wel geinteresseerd om het kaartje te verkopen zodat ik naast mijn broer kan zitten ipv te moeten zwaaien.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 nov 2008 15:40

Ok zie mijn eerdere bericht, wat gaat dit kosten dan?

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 27 nov 2008 22:11

Ik dacht iets van 32 euri

Plaats reactie