Voor al je afspraakjes

Forumrit MTB Rhedenroute 12-04

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 25 jan 2009 12:51

Door verschillende factoren liep de eerste poging tot een mtb forumrit op niks uit. Vol goede moed gaan we op voor een 2e 1e forumrit in de blab. Het hoe en wat en waar blijft hetzelfde, alleen de datum is anders:

Datum: 12 april
Tijdstip: 10 uur
Route: Uitgepijlde Rheden/Posbank route, 52km.
Locatie: Bezoekerscentrum Natuurmonumenten. Heuvenseweg 5a in Rheden
Deelnemers:

- Seger
- Perik
- kaj1500
- Rubenio
- ...

Het motto is hetzelfde als bij de forumritten op de weg: samen uit samen thuis. Dus schroom niet je op te geven!

Afbeelding

Houdt er rekening mee dat op de Veluwezoom een vergunning á €5,- verplicht is. De ervaring is dat hier niet of nauwelijks op gecontroleerd wordt, maar iedereen moet maar voor zichzelf beslissen of hij/zij er een aanschaft of niet.
Na afloop is er bij het bezoekerscentrum ook een restaurant waar eventueel koffie en gebak of iets anders genuttigd kan worden en we even kunnen napraten. Wel op eigen kosten natuurlijk :p.

O ja, deze jongens hebben voorrang ;):
Afbeelding
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 25 jan 2009 12:53

ik rij bij voorkeur op een mengsel van grind, zand, vulstof en bitumen.
Funny the way it is

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 25 jan 2009 13:40

Op de Veluwe zijn tal van mogelijkheden om een mooie route te rijden. Het is niet alleen maar heuvel op heuvel af of extreem technisch. Iedereen kan daar dus wel uit de voeten. En ik zal niet ontkennen dat ik het leuk vind om jullie mtb's een keer te zien en die van mij te laten zien.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 25 jan 2009 14:07

Klinkt erg aantrekkelijk. Het is wel wat afhankelijk van waar we gaan rijden of ik erbij zal zijn. maar ik sta er zeker voor open. Had je al iets in gedachten evt. ook qua datum.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 25 jan 2009 15:14

Ik ben goed bekend met de mountainbikepaden op de Veluwe, dus daar zou ik wel een mooie ronde kunnen uitzetten waarop iedereen, ongeacht niveau, uit de voeten kan. En het is natuurlijk een mooi gebied, waar GastheerG mooie actiefoto's kan maken .
De datum is wat mij betreft flexibel. In April zijn er al twee forumritten gepland en dus 15 februari ook. Het lijkt me wel wijs om het te doen voordat het wegseizoen weer in volle gang is en de meeste forumleden de mountainbike al lang en breed weer opgeborgen hebben [hoewel mountainbiken volgens mij het hele jaar door heel goed kan!]. Dus ergens in februari of begin maart?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2009 17:17

Ik ben voor!
Gewoon de standaard Posbankroute pakken: niet extreem technisch maar wel erg leuk met ook de nodige kleine klimmetjes erin.
Less is bore

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 25 jan 2009 17:37

Jah ik ben sowieso van de partij!
Als ik tenminste mee mag (kan) met 29er singlepspeed :)

@Seger, pm maar als ik mee kan helpen in organisatie.

Grtz.
Rubenio

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 25 jan 2009 20:12

Leuk! Ik ben ook graag van de partij. Ik ben het met Daniel1975 eens dat de hele route het leukst is. Dat is iets meer dan 50km, maar evt zijn er ook afsnij- of juist extra mogelijkheden.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 jan 2009 00:23

Eigenlijk ben ik van plan om m'n mtb te gaan verkopen. Ik gebruikte 'm alleen om af en toe het mtb rondje bij Lage Vuursche te doen. Maar dat parcours is te slecht geworden waardoor ik de fiets eigenlijk niet meer gebruik.

Misschien dat ik 'm toch nog een keertje uit de berging haal voor dit idee. Lijkt me op zich wel leuk om met wat meer ervaren MTB'ers te rijden want daar kan ik nog wel wat van leren.

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 26 jan 2009 00:39

Overigens: op de Posbankroute heb je (net als op de andere mtb-routes in Natuurmonumenten gebieden) een vergunningssticker nodig. Deze kost EUR 5,-(voor een jaar), en dat bedrag wordt door NM besteed aan onderhoud van de routes. Niks onoverkomelijks denk ik, maar wel iets om rekening mee te houden. Overigens is mijn ervaring dat er nagenoeg nooit gecontroleerd wordt, en dan nog alleen bij mooi weer (dus...). Als dit alles doorgang gaat vinden kan ik eventueel stickers halen voor diegenen die er eentje willen.

Plaats reactie