Voor al je afspraakjes

Forumrit Achterhoek/Gelderland 8 Mei2011

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 07 apr 2011 22:46

[quote=".Jeroen."]Bij deze de aangepaste route na reacties van ErwinB en Wesley. Merci Heren ;)[/quote]

Dat was niet helemaal hoe ik hem bedoelde :), hier krijg je een kilometer of 8 onverharde weg en soms slechte zandpaden voor je kiezen, voor zover ik het me voor de geest kan halen.

Het hangt er een beetje vanaf vanaf welke kant je Almen doorgaat, maar ik stel nog een kleine wijziging voor.

Er vanuit gaande dat je eerst door het dorp komt en dan de brug over gaat, dan gaan we nu direct naar links de Scheggertdijk op. Beter is om eerst een stuk door te fietsen (op de Kapelweg dus) en dan pas bij de Hulzerdijk links afslaan. Dan rechts de Wagenvoortsdijk op en dan kom je op hetzelfde kruispunt uit (bij de Elzerdijk) weer uit.


Daarvan weet ik in ieder

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 07 apr 2011 23:57

[quote="JuulH"]waarom rijd je niet mee? ;)[/quote]
Zie de totale afstand van Deventer - Doetinchem - Forumrit - Doetinchem - Deventer niet zitten. Al overweeg ik het nog wel om naar Doetinchem te komen en na een tijdje ergens af te haken, mocht dat wat worden zet ik mezelf op de lijst!

[quote="ErwinB"]Dat was niet helemaal hoe ik hem bedoelde :), hier krijg je een kilometer of 8 onverharde weg en soms slechte zandpaden voor je kiezen, voor zover ik het me voor de geest kan halen.[/quote]
Klopt, is geen aanrader.

[quote="ErwinB"]Er vanuit gaande dat je eerst door het dorp komt en dan de brug over gaat, dan gaan we nu direct naar links de Scheggertdijk op. Beter is om eerst een stuk door te fietsen (op de Kapelweg dus) en dan pas bij de Hulzerdijk links afslaan. Dan rechts de Wagenvoortsdijk op en dan kom je op hetzelfde kruispunt uit (bij de Elzerdijk) weer uit.[/quote]
Of... Je rijdt de Kapelweg af en gaat dan links de Harfensesteeg op.

Nog een andere optie, ter hoogte van 'Groot Dochteren' (rechts van Almen) linksaf de Dochterenseweg op, dan links de Lageweg en vervolgens rechts de Vordenseweg. Al is het stuk dat je daar nu gebruikt ook prima. ;)

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 08 apr 2011 00:28

Ik merk al wel dat het niet alleen mijn geboortegrond is :).


.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 08 apr 2011 10:25

[quote="Wesley"]

Nog een andere optie, ter hoogte van 'Groot Dochteren' (rechts van Almen) linksaf de Dochterenseweg op, dan links de Lageweg en vervolgens rechts de Vordenseweg. Al is het stuk dat je daar nu gebruikt ook prima. ;)

[/quote]

Super! Ik vind jou optie erg leuk, jeugdherinneringen :-)

Nu zou het moeten kloppen; Route

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 08 apr 2011 12:51

Mooie route! Nu nog oortjes met info over de omgeving en we hebben een soort van bustour op de fiets.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 08 apr 2011 23:23

[quote="ErwinB"]Ik merk al wel dat het niet alleen mijn geboortegrond is :).[/quote]
Nou... Woon pas 3,5 jaar in Deventer, daarvoor 18,5 jaar in de Randstad gewoond. Kwestie van voldoende fietsen en nieuwe wegen proberen. ;)

Oortjes idee is wel een mooie, kunnen we misschien nog voor veel geld aan de VVV verkopen? :D;)

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 10 apr 2011 01:13

[quote="Wesley"][quote="ErwinB"]Ik merk al wel dat het niet alleen mijn geboortegrond is :).[/quote]
Nou... Woon pas 3,5 jaar in Deventer, daarvoor 18,5 jaar in de Randstad gewoond. Kwestie van voldoende fietsen en nieuwe wegen proberen. ;)

Oortjes idee is wel een mooie, kunnen we misschien nog voor veel geld aan de VVV verkopen? :D;)[/quote]

Tja, nieuwe wegen proberen heb ik niet altijd zin aan. Ben je net lekker aan het fietsen, weet je de weg niet meer, of kom je tot de conclusie dat je een rondje hebt gefietst (ik weet dat je dat met de racefiets altijd doet, maar ik vind het toch irritant om binnen je rondje weer een rondje van een kilometer of zo te maken :) ).

Moet wel zeggen dat de Garmin goed helpt met de kaarten, het navigeren gebruik ik niet zoveel, maar wel om een route 'on the fly' te plannen of te wijzigen.

Ik ken nog wel iemand die bij dat bureau voor toerisme in Gelderland en Overijssel werkt, ik zal het eens voorstellen :).

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 10 apr 2011 15:03

Net terug van het rondje samen met Jeroen en Rik. ik moet zeggen, het is een prachtige route!
Specialized Tarmac Elite Compact

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 10 apr 2011 16:11

Het is zeker een mooie route, jammer dat in Gorssel de appeltaarttent nog niet open was.
Het eerste 100 km rondje van dit seizoen ging best lekker, al was zo'n 20 km voor het einde de koek bij mij wel een beetje op. Maar Juul en Jeroen hebben mij er goed doorheen getrokken.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 13 apr 2011 00:21

Ik ken ook een deel vd route en 8 mei voorlopig nog geen wedstrijd (misschien Amstelveen). Als ik geen wedstrijd rij, rij ik misschien wel mee. Denk dat ik heen-terug vanuit Deventer naar Doetinchem op de fiets ga. Lange duurtraining op zijn tijd kan geen kwaad. Mooi dat vanuit Zutphen binnendoor route richting Deventer is gepakt ipv de saaie autoweg. Rij ik de laatste weken met de trainingen regelmatig langs!

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 16 apr 2011 16:59

@ Alp d'Huez53:15 Het zou leuk zijn als je er bij bent! ;)

freekenstein
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:49

freekenstein 16 apr 2011 18:52

Ik heb 's avonds nog een wedstrijd ;) gelukkig hoef ik zelf niet te voetballen.

Als mijn schouderblessure zich koest houd de komende weken ben ik ook van de partij. Leuke omgeving waar ik sommige stukken wel een beetje van ken
I refuse to join any club that would accept me as a member

Plaats reactie