Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Lak voorvork verbleekt

henkuutwilp
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2021 11:14

henkuutwilp 24 sep 2021 11:22

Ik heb 2 jaar geleden een Rose X-lite 4 gekocht in een fluoriserende oranje kleur. Helaas merk ik nu dat het frame en de voorvork van kleur gaan verschillen, De voorvork verbleekt tov het frame. Heb Rose gemaild. Die geven aan dat de lak op de voorvork op een andere manier is aangebracht dan op het frame, wat de verkleuring veroorzaakt. Op de lak , zeggen ze, zit geen garantie, maar uit coulance kunne nze een waarde bon van 50 euro aanbieden.
Ik vind dit merkwaardig en niet bevredigend. Wie kan advies geven hoe hier mee om te gaan.

Met vriendelijke groet,

Henk

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 24 sep 2021 19:20

Dat fluoriserende lak verbleekt is een feit, maar je zou inderdaad verwachten dat alle fluoriserende delen op dezelfde manier verbleken. Het betreft een carbon frame met een carbon vork?

Niet te druk om maken en lekker gaan fietsen zou ik zeggen!

hayes

hayes 24 sep 2021 21:32

Fluo verf verbleekt. Altijd.
Destijds bij Wilier ook bot gevangen. En het vervagen ging ook best snel.
Te snel eigenlijk.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 sep 2021 22:20

Het staat in de kleine lettertjes, maar zou hier ook niet blij mee zijn.

Als die lak daar zo gevoelig voor is hadden ze daar op zijn minst voor mogen waarschuwen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 sep 2021 08:36

Niet zo leuk maar je zal er mee verder moeten.
Je kan nog eens proberen om je vork naar hen te mogen terugsturen om te herlakken, maar dan ben je deze waarschijnlijk minstens enkele weken kwijt.
Ik heb indertijd een nieuw frame gekregen, was een Museeuw, omdat de witte lak "geel" verkleurde.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 sep 2021 08:44

Misschien is het door het licht op te polijsten nog wel wat te winnen, maar de lak op carbon frames valt me tot nu toe eigenlijk altijd tegen tov van mijn metalen fietsen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie