Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietssloten (VERVOLG): Onderzoek behoefte sportieve fietser

Petweety
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:47

Petweety 21 jun 2021 21:47

Dank voor de participatie in de enquête 'Onderzoek behoefte sportieve fietser'!

In het vervolg op de enquête over sportief fietsen en sloten, zijn er een honderdtal gesprekken gevoerd met sportieve fietsers en fietswinkelmedewerkers om de behoefte in kaart te brengen.
In het kort, er is geen goed huwelijk tussen de sportieve fietser en sloten (de specifieke resultaten zal ik later posten).

Nu wil ik jullie vragen om dit keer een korte enquête (10 vragen) te beantwoorden om de klantbehoefte verder aan te scherpen.
Link enquête:
https://forms.gle/WqoTBw2p3vvniSSn6

In de enquête is ruimte voor eventuele opmerkingen.

hayes

hayes 22 jun 2021 18:37

Ingevuld. Maar ik sluit me aan bij je eigen conclusie at sportieve fietsers en een slot niet samengaan. Hoogstens een lichtgewicht slotje om de gelegenheidsdief te ontmoedigen.

Bij een racefiets is gewicht best belangrijk, dan ga je geen slot van 800 gram meesleuren.

Petweety
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:47

Petweety 24 jun 2021 10:22

hayes schreef: 22 jun 2021 18:37 Ingevuld. Maar ik sluit me aan bij je eigen conclusie at sportieve fietsers en een slot niet samengaan. Hoogstens een lichtgewicht slotje om de gelegenheidsdief te ontmoedigen.

Bij een racefiets is gewicht best belangrijk, dan ga je geen slot van 800 gram meesleuren.
Dat is onderhand goed duidelijk geworden :D maar het is ook gebleken dat men zich wel heel erg doodstaart op gewicht. De vraag is wat de gulden middenweg is tussen beveiliging en comfort. De klantbehoefte zit in de afweging comfort en beveiligingsgraad, waarbij gewicht, esthetiek en omvang trade offs zijn. Hierbij is gemakzucht een veel terugkerend aspect maar ook het "vergeten mee te nemen' van een fietsslot (en soms een combinatie van beiden).

De complexiteit is dus best hoog.

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 24 jun 2021 12:48

Als je echt serieus gaat racefietsen neem je natuurlijk geen slot mee.
Maar soms ga ik op mijn stalen rakker gewoon rustig een tochtje naar het strand doen en daar zwemmen en dan neem ik wel een klein beugelslotje mee in mijn frametas.

Maar mijn andere racefiets zou ik daar nooit mee op slot zetten. Teveel risico. Denk dat dat het probleem ook is van lichtgewicht sloten, die zijn nooit veilig genoeg.
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

ronaldi
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2021 20:54
Locatie: Bijlmer zuid

ronaldi 04 nov 2021 19:40

Ingevuld, ben benieuwd. Heb zelf meerder sloten, afgestemd waar ik hem neerzet. Een alles in een slot zou mooi zijn maarlijkt utopisch..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 nov 2021 20:17

Petweety schreef: 21 jun 2021 21:47 (de specifieke resultaten zal ik later posten).

We zijn nu meer dan 4 maanden verder, hoe ver sta je ondertussen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 nov 2021 17:45

Ik mis antwoordopties als 'weet ik niet', geen mening en 'onbekend'

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 nov 2021 22:06

Lcsmet schreef: 04 nov 2021 20:17
Petweety schreef: 21 jun 2021 21:47 (de specifieke resultaten zal ik later posten).

We zijn nu meer dan 4 maanden verder, hoe ver sta je ondertussen?
Hij heeft zich met het slot dat het best uit de enquête kwam op de wc laten opsluiten en zit daar nu nog steeds.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie