Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietssloten: Onderzoek behoefte sportieve fietser

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 12 mei 2021 21:37

Ingevuld en succes met je examen Havo.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 12 mei 2021 22:39

Ook ingevuld, succes.
Bikers are not alone

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 13 mei 2021 01:02

Hier ook, succes met je onderzoek!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 13 mei 2021 07:26

mhr-zip schreef: 12 mei 2021 21:37 Ingevuld en succes met je examen Havo.
Havo? Bestaat dat nog?

Zijn wel vreemde vragen imho....wat is de insteek van de enquête? Nieuw slot ontwikkelen kan bijna niet want daar wordt niet diep genoeg op doorgegaan.
Zal wel iets met marketing zijn, nog meer zooi verkopen.
Had gehoopt op een designer die het ultieme slot ging bedenken, 100gram en bestand tegen betonschaar en lock picking lawyer.
Dogma F

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 13 mei 2021 08:17

Ramon73 schreef: 13 mei 2021 07:26
mhr-zip schreef: 12 mei 2021 21:37 Ingevuld en succes met je examen Havo.
Havo? Bestaat dat nog?

Zijn wel vreemde vragen imho....wat is de insteek van de enquête? Nieuw slot ontwikkelen kan bijna niet want daar wordt niet diep genoeg op doorgegaan.
Zal wel iets met marketing zijn, nog meer zooi verkopen.
Had gehoopt op een designer die het ultieme slot ging bedenken, 100gram en bestand tegen betonschaar en lock picking lawyer.
Al die vragenlijsten zijn voor een schoolopdrachten.
Geen gerenommeerd onderzoeksbureau die het volgens mij op deze manier doet.

Nu had deze vragenlijst best wel nette vragen, ik heb ze veel slechter gezien.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

sjursjen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2011 20:06

sjursjen 13 mei 2021 10:49

Ingevuld, veel succes met je opdracht!

Petweety
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:47

Petweety 13 mei 2021 11:48

RobertvD schreef: 12 mei 2021 11:18
Lcsmet schreef: 11 mei 2021 19:48 Voor mij moet een slot vooral compact, licht, gebruiksvriendelijk en zonder sleutels zijn.
Al de rest is bijzaak. :)
In dat geval..... Geen slot.
Geen slot is compact, licht, gebruiksvriendelijk en ook geen sleutel nodig. :twisted:
Ik heb dus een idee! maar dat moet ik eerst grondig onderzoeken.

Petweety
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:47

Petweety 13 mei 2021 11:50

Ramon73 schreef: 13 mei 2021 07:26
mhr-zip schreef: 12 mei 2021 21:37 Ingevuld en succes met je examen Havo.
Havo? Bestaat dat nog?

Zijn wel vreemde vragen imho....wat is de insteek van de enquête? Nieuw slot ontwikkelen kan bijna niet want daar wordt niet diep genoeg op doorgegaan.
Zal wel iets met marketing zijn, nog meer zooi verkopen.
Had gehoopt op een designer die het ultieme slot ging bedenken, 100gram en bestand tegen betonschaar en lock picking lawyer.
Komt inderdaad in de richting, het zijn algemene vragen voordat ik meer de diepte in kan gaan! Jullie reacties zijn echt top! Ook de opmerkingen in de survey !! Dank

Petweety
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:47

Petweety 13 mei 2021 11:55

HarryuitHilversum schreef: 11 mei 2021 19:08 Leuk! Wat ga je doen met de resultaten? (Behalve delen)
Ik heb een idee, daarvoor wil ik eerst algemene informatie verkrijgen, hierna ga ik 1 op 1 gesprekken voeren om de behoefte 100% in kaart te krijgen. Daarmee kan ik dan het idee bijsturen/ product aanpassen. Ik probeer dus zo veel mogelijk naar jullie wensen te luisteren!!!!

Petweety
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:47

Petweety 13 mei 2021 11:58

Lcsmet schreef: 11 mei 2021 19:48 Ingevuld.
Benieuwd naar het eindresultaat.
Voor mij moet een slot vooral compact, licht, gebruiksvriendelijk en zonder sleutels zijn.
Al de rest is bijzaak. :)
Vraagje, zou jij kunnen aangeven waarom voor jou "geen sleutel" een must is?

Petweety
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:47

Petweety 13 mei 2021 12:10

hayes schreef: 12 mei 2021 21:04 Als ze de fiets echt willen, zullen ze hem hebben.
Een slot is meestal enkel voldoende om het lastig te maken. En dan haken de gelegenheidsdieven af.
Of het dan dun of dik is, doet er niet echt toe.

Ik laat mijn dure fietsen sowieso nooit allen. Zelfs met het dikste slot.

Anekdote. Mijn broer studeerde in Antwerpen. Hij had destijds een Honda Dominator. Hij stond een sigaretje te roken door z'n raam. Moto stond in het zicht op de stoep. Hij dacht: "laat ik hem toch maar binnen zetten.". Hij stapt van het eerste verdiep naar beneden, doet de voordeur open en de moto is weg. Een moto weegt snel 200 kg. Die verzet je niet snel snel, zeker met stuurslot aan.

Dus, als ze willen, hebben ze je fiets mee. Altijd.
Ja, jouw anekdote komt helaas bekend voor.... Maar je fiets in het zicht houden is niet altijd mogelijk als je tijdens het fietsen even wilt rusten/een terrasje wilt pakken...

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 mei 2021 12:30

Keurig opgezet onderzoek. :like:

De meeste fietsdiefstallen zijn impulsief.Net als heel veel andere diefstallen.Mensen(vooral jongens en mannen) lopen erlangs en denken hey.:" Dat neem ik mee." .Niet alleen fietsen, maar ook oa bloembakken, tuinmeubels, brommers, stoelen, vlaggen(is een sport), en alles wat los staat en je zo mee kan nemen.

Ik heb zo'n klein abus slotje.Als je die vastzet aan iets Anders(dat is het beste), dan voorkom je in elk geval dat iemand in een impuls zo de fiets kan meenemen.

Ik heb ooit eens in Groningen een fiets geleend met een super dik kettingslot.Daar kon je wel een auto meeslepen, zo dik. En wat denkt je.Weg fiets :shock: . Dat waren gewoon van die types die met een aanhangwagen door de stad rijden en dan een hele serie fietsen meestelen.Met een betonschaar vanzelf.

Zelf ook ooit een een fiets gestolen in mijn jeugdjaren en dat was ook een impulsdiefstal.Want ze hadden 2 fietsen van mij gestolen en ik was super kwaad en dacht..... ik steel een fiets terug.Op die leeftijd ben je niet wijzer. 8-)
Was ook gelijk ,het enige wat ik ooit heb gestolen in mijn hele leven.
Jaren later heb ik toen 150 gulden overgemaakt naar een kattenasiel.Van dat is een soort " wisselgeld" voor mijn diefstal.

Ik was supertrots om mijn mooie fiets.Wij kregen vroeger absoluut geen nieuwe fietsen.Dus mijn vader had een mooie opgeknapte fiets voor me gekocht.Mooie stevige ouwerweste herenfiets met een opmerkelijk recht stuur. Dat was 40 jaar terug een unicum. Nou binnen de korste keren weg dus.
Een paar weken later zag ik op een nacht een fiets buiten staan(voor een huis) en zo hup meegenomen.
Als die vast had gestaan(ergens aan met een kabelslot) kon ik hem nooit hebben meegenomen. Toen verderop ...even goed laten stuiteren en zo sprong het slot open.Dat waren vroeger niet van die beste fietssloten(van die gewone zeg maar) zoals je nu hebt van AXA.


Conclusie.Een slot en vooral een kabelslotje(ergens aan vast zetten) help wel degelijk tegen impulsdiefstallen.

Ten tweede:tegen echte fietsendieven kunn je werkelijk helemaal niets doen.Hebben betonscharen bij zich en/of kwakken hem zo op een aanhangwagen.

Mijn maat(vriend dus) van vroeger, was eens tegen een grote papiercontainer aangefietst met zijn hoofd en schouder tegen de container aan(wat drank op vanzelf) ...die onverlicht langs de weg stond.Hij bewusteloos en terwijl hij dus op de grond lag heeft iemand toen zijn fiets gestolen. Ja je gelooft het niet. Maar wij kwamen er achter wie dat gedaan had en met zijn vader ben ik naar diegene gegaan en dat was wat een tiepetje. (bekende oudijzer-verzamelaar hier) die woonde tegenover waar de papier container stond en die had hem voor 7,50 gulden weer doorverkocht een iemand die tweedehandsfietsen verkoopt. Dus dat zijn de ergste figuren.... die helers van gestolen fietsen. Die kopen ze op voor kleine bedragen.Tuig is dat.

Maar afijn ik hou maar op, want ik heb nog veel meer fietsdiefstal belevenissen.
Ik moet nog glimlachen over diegene die de volgende dag tegen zijn vriend(maat dus) zei :" Ze hebben gisteren voor de kroeg mijn fietst gestolen" !
.Nu is het mooiste(eigenlijk niet dus).Dat juist zijn maat gisteren voor dezelfde kroeg een fiets had gestolen.Wat achteraf dus de fiets van zijn eigen maat was.Hij deed of hij van niets wist. :roll:

Zo zouden een kabelslotje moeten uitvinden die je aan je zadelrails kan bevestigen.Onder het zadel en uit het zicht en dat je dan zo het kabeltje kunt uittrekken en dan met een cijferslotje. Kan het ook wat met een steviger kabeltje.

Ik hoor het wel als je dit slot op de markt brengt en dan verwacht ik natuurlijk een gratis exemplaar voor mijn ideale fietsslot-idee. ;)

Plaats reactie