Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Colnago Concept CHDK (langlopend project)

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 11 mar 2021 19:47

@NuitKor; Je kon weleens gelijk hebben dat volledig goud een rustiger beeld geeft dan goud/zwart. Misschien moet ik ze allebei maar eens proberen, en dan de afvaller aan de kant leggen voor de winterfiets.

@ypuh; Bedankt, ik heb een mail gestuurd naar Berk.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mar 2021 13:16

Coburn schreef: 11 mar 2021 11:39 .......
Ik ben er alleen wat huiverig voor aangezien ik best wat verhalen heb gelezen over deze generatie SRAM Red eTap's die niet lekker zouden functioneren met een andere ketting. Maar de kans is groot dat ik het nog wel ga uitproberen.
Ik heb een Red Etap 11V, zowel de eerste versie voor velgremmen als al van 2017 de 11V Red Etap disc groep.
Ik rij altijd met KMC kettingen.
Zowel de 11EL als de 11SL en ook eens een DLC versie.
Nog nooit gemerkt dat de schakelprestaties minder waren.
Ik vervang mijn ketting wel steeds na ong 3000 km, soms sneller.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 13 mar 2021 19:06

Top, Berk kan het Colnago zadel inderdaad gewoon op bestelling maken. Ik was even bang dat ze het misschien contractueel gezien niet mochten doen, maar dat is blijkbaar geen probleem. Voor de juiste maat moet ik toch de bikefitting even afwachten. De 11SL in goudkleur heb ik ook op de upgrade lijst gezet. Mocht ik dat teveel van het goede vinden, dan gaat er een zwarte op. Ik heb inmiddels aardig wat two tone kettingen op fietsen bekeken, en dat is inderdaad best een druk gezicht.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 mar 2021 08:23

Ik besteed ook graag aandacht aan de kleine details van de fiets bij de opbouw ervan. Een aantal jaren geleden was goud 1 van die details. Ali express is by far de beste plek voor die kleinere bits and pieces in verschillende kleuren waaronder goud.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 16 mar 2021 09:53

@JoostG; Zijn er ergens foto's van jouw eindresultaat te vinden?

casselt
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2010 00:41

casselt 11 jul 2023 15:57

Coburn schreef: 10 mar 2021 21:38
Het zoekwerk van dit deel heeft nogal wat voeten in de aarde. Op het Colnago forum ben ik al een heel eind op weg geholpen met zoekwerk om de top cover en het stuur strak in elkaar over te laten lopen. Dat gaat wel goedkomen.
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe top cover van mijn eigen colnago concept. Waar heb je dat Colnago forum gevonden?
Of heb je toevallig nog een topcover liggen die ik zou kunnen overnemen?

Plaats reactie