Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2021

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 17 jan 2021 10:03

Bij deze aan mij de twijfelachtige eer om het topic te openen voor 2021
Gisteren (voor de sneeuw kwam) een ritje Hengelo-Bad Bentheim-Hengelo.
Niet al te veel rommel op de weg, Karoo 2 mee, route via Komoot (je wilt soms wat anders zien onderweg). Bizar stukje gravel/zandpaadje onderweg naar Bad Bentheim, maar ach, ook dat lukte wel.
Bij Gildehaus omhoog naar de molen, toen door naar Bad Bentheim, lange klim vanaf de rotonde omhoog tot aan de watertoren. En nog een klimmetje achterlangs.
Uiteindelijk vanaf het centrum weer naar beneden en door het park voor het kasteel langs, daar via een klein paadje de parkeerplaats op.....
En daar ging het mis, temperatuur was -1gr ondertussen, en jawel, dat kleine paadje was spekglad. Onderuit en klem tussen de 2 muurtjes van het paadje. Val keihard met mijn linker ribbenkast tegen het stuur, en rechterboven been binnenkant tegen het frame.
Karoo 2 springt uit de houder (gelukkig glasprotectie folie op het scherm geplakt).
Stuur naar beneden gedraait, beide shifters naar binnen gedraaid, voorwiel wil niet draaien.

Dus shifters weer naar buiten terug gedraaid, stuur zat muurvast (geen inbussleutels bij, bummer). Voorwiel los en weer vast, voorrem recht gezet, geen slag.

En toen dus nog 30km naar huis (met veel te diepe zit door verdraaid stuur).
Goede nieuws: conditie is wel in orde, snelheid lag op zomer nivo.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jan 2021 10:08

Een boel schade lees ik zo. Gelukkig geen gebroken botten.
Live fast; die young. mijn blog

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 17 jan 2021 12:26

Balen, hopelijk valt de pijn aan de ribben mee . Sterkte
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 21 jun 2021 09:04

Zo te zien ben ik "maar" de 2e die dit jaar valt. Uitgeschoven op een rotonde op weg naar het werk. Lichamelijke schade valt goed mee: schaafwonden op mijn linkerflank, licht pijnlijke rib (waar de gesp van mijn rugzak zat), linkerheup wat stramme spieren.
Materiële schade zal ook wel meevallen (kon verder fietsen), maar die heb ik niet zitten onderzoeken omdat het regende. Vermoedelijk wel wat krasjes op mijn alu frame. Iemand een tip met wat ik dat best weer kan lakken/spuiten?
En dan was ik vorige week nog zo blij dat ik de laatste tijd +-30km/u kruissnelheid een hele week kan rijden zonder echt vermoeid te raken, is dat deze week misschien wel de reden dat ik val :lol:

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 07 jul 2021 12:07

En helaas, alweer de 2e valpartij van dit jaar op de zondag van de 2e rit TDF. Ritje Hengelo-Tecklenburg-Hengelo (parcours van de BRM200 Boekelo voor 90%). Lekker weer (rond de 27 graden), snelheid zat er goed in (29km/u gemiddeld tot Tecklenburg, met wind tegen). Helaas op de terugweg in een klein dorpje een verkeersdrempel (zo'n steile, bedoelt om auto's af te remmen) net na een afdaling. Kijk net daarvoor achterom naar me'n fietsmaat of die er nog achter zat, maar 1 hand aan het stuur, knal met 45km/u op dat drempeltje, vlieg door de lucht, land nogal hard en schuif door op asfalt.
Vloekend van de pijn kom ik overeind, borstkas doet nogal zeer, knie/heup/elleboog/schouder ook pijnlijk.
Fiets lijkt nog heel, schakelen enz werkt nog, STI rechts beschadigt en kleine kras op achterderrie, ik lag er weer eens ONDER.
Ambulance bellen vraagt mij fiets maat ? Of thuisfront voor transport ? (nog 60km tot huis).
Nee joh, ben toch geen voetballer !
Uiteindelijk fietsend naar huis gereden (en toch nog zo hard dat fietsmaat door warme weer moeite had met volgen).
Thuis aangekomen de schade opgenomen:
- shirt kapot, broek kapot, rechterschoen kapot (splinternieuw), helm kapot (nog geen jaar oud)
S'avonds steeds meer pijn op mijn ribben, volgende dag toch maar naar huisarts (SEH=spoedeisende hulp, bestaat niet meer in Hengelo, daarvoor moet je naar Almelo ^£$%£!^$£). Die vertouwde het niet, meerdere ribben gebroken 2-4 waarschijnlijk. Dus toch naar ziekenhuis voor foto's, Enschede in dit geval (met SEH), is dichterbij voor me.
Kom ik daar voor de x-rays, mag gelukkig staan (niet liggen op een tafel). Doet wel zo zeer ondertussen dat de tranen in mijn ogen staan als ik voor de foto mijn armen omhoog moet houden.
En idd, minimaal 2 ribben gebroken en meerdere gekneusd, en omdat ze het verder niet vertrouwen, toch nog door naar de SEH afdeling. Daar wordt uiteindelijk ook mijn knie en elleboog nog door de x-ray bekeken, gelukkig geen breuken. En ook geen interne bloedingen (urine gechecked op bloed en hematocriet waarde). Na 2.5 uur onderzoeken enz sta ik weer buiten met hele zware pijnstillers (gebroken ribben kun je niet ingipsen).

Is ondertussen 1.5 week geleden, zat na 2 dagen alweer op de TACX, kon na 8 dagen alweer 400w trappen in Zwift. Alleen slapen blijft ellende, dus zal nog wel even duren voordat de ribben weer hersteld zijn.
O ja, en die fietsmaat mag dus niet meer mee, die was erbij tijdens 3 van de 4 laatste valpartijen
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 07 jul 2021 12:34

bigfloor schreef: 07 jul 2021 12:07 En helaas, alweer de 2e valpartij van dit jaar op de zondag van de 2e rit TDF.
...

O ja, en die fietsmaat mag dus niet meer mee, die was erbij tijdens 3 van de 4 laatste valpartijen
Smiley vergeten? Of is er een causaal verband tussen die fietsmaat en de valpartijen? :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 jul 2021 18:57

Balen, weer zo'n ongelukkige valpartij. In vervolg kijk je toch wel beter uit a) als het glad kan zijn en b) achteruit kijkend en met één hand aan het stuur. Enfin, inmiddels ben je wel gewend aan die pijn in je ribben, oxicodon en diclafenac slikken. Sorry, ik weet wat het is a) onderuit op glad fietspad b) achteruit kijkend en dan uit je pedaal schieten, c) etc. kan nog wel meer opnoemen. Hoop dat je er geen blijvende pijn in je ribben aan overhoudt zoals ik. Beterschap en sterkte met het herstel @Bigfloor.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 jul 2021 10:11

@Orlok: Bedankt ! Maar dat slikken van die pijnstillers ben ik na 1 tablet weer mee gestopt, werd er te misselijk van. Pijn kan ik ondertussen wel aan (we zijn geen voetballers). En gisteren op Zwift de Mont Ventoux weer op geweest, samen met Wout van Aart op de TV !!!

En inderdaad, die pijn aan je ribben kan lang aanhouden, de vorige val duurde het toch meer dan 3 maanden voor de pijn helemaal weg was.

@De Tukker: Ik neem geen risico meer met die fietsmaat, of er nu wel of niet een causaal verband is. Hij zit toch meestal meer dan 3/4 vd tijd in mijn achterwiel
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Plaats reactie