Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 nov 2021 11:00

Orlok schreef: 05 nov 2021 10:39
ronaldi schreef: 04 nov 2021 19:42 Zelfde rondje als gisteren om mijn handschoen terug te vinden. Na 10 km algevonden dus mocht weer naar huis..
Ik zal je helpen om die 25 post te krijgen. :roll:

Welk rondje heb je gisteren dan gereden, hoop toch iets meer dan 10 kilometer, toch.?
Dat zullen dan toch wel bijna 20kms geweest zijn?

Hybride Bas
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2021 13:11

Hybride Bas 11 nov 2021 17:06

Hallo allemaal,
Na het voorstellen en 'foto van je fiets' nu ook maar mijn eerste mini rondje gereden na jaren niet gefietst te hebben en wil dit toch graag delen.

12,5 kilometer gereden met een gemiddelde snelheid van 22,2 km/h in een goede 33 minuten en dat eigenlijk op dag dat ik me niet zo fit voel. Maar ik moest gewoon van mezelf en ik wilde voor het eerst de fiets aanvoelen en tegelijkertijd testen.

Fiets is prima maar het zadel voelt snoeihard aan 😁
Als bijna kettingroker heb ik bij dit ritje een goed gevoel 😆

hayes

hayes 12 nov 2021 10:44

De eerste stap is alvast gezet. Langzaamaan komt er verbetering.
En die sigaretten laten, zou natuurlijk ook helpen ;)

Hybride Bas
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2021 13:11

Hybride Bas 12 nov 2021 13:20

hayes schreef: 12 nov 2021 10:44 De eerste stap is alvast gezet. Langzaamaan komt er verbetering.
En die sigaretten laten, zou natuurlijk ook helpen ;)
Is inderdaad weer een begin, ben van plan om dagelijks en stukje te fietsen en dat op te bouwen, dan gaat het ten minste lekker vlot. Dat roken laat ik maar niet over beginnen ;)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 nov 2021 15:50

Nog steeds redelijk fietsweer voor medio november.
Vorig weekend stond (een beetje) in het kader van "gezinsuitbreiding", maar vond dat ik afgelopen vrijdagmorgen wel weer weg kon voor langere MTB tocht.

Gewoon even na zonsopkomst op de Scale stappen vanuit Soest en via oa stukje Austerlitz en Let de Stichterpad de kant op van Leersum. Met aanloopstukkie van 30 km op de trails van Leersum om over te steken naar Amerongen. Daar dan ook weer de oversteek naar Rhenen en Kwintelooyen om dan de rest van Amerongen en Leersum te pakken. Dat weer goed voor pakweg 60 km.
Dan nog effe terug via grotendeels dezelfde weg met restantje Austerlitz wat weer zo'n 30 km is.
Na 6 uurtjes en 123 km moe maar voldaan weer thuis https://www.strava.com/activities/6247157677
De tracks op de UHR lagen er heerlijk bij en zeker met de herfstkleuren meer dan genieten . Verder ook lekker rustig voor 1e dag van het weekend. Krap 90 minuten later bijtanken in Gran Cafe Lindenhof in Soest, want het is tenslotte weekend :mrgreen:
Even 2 plaatjes voor de sfeer.

Afbeelding

Afbeelding

Zondag:
Stond voor 15:00u tot 17:00u een baan-clinic in Omnisport op agenda, maar om tot 15:00u te wachten geen zin in. Dus even na 10:00u de gravelbike op voor leuke graveltocht over de Veluwe. Min of meer direct naar de vaste ronde op de Posbank die zo'n 36 km lang is. Te merken dat het zaterdag best aardig geregend had, dus ondergrond soms best "soppig" en zwaarder dan gedacht.
Maar ook hier weer genieten van de natuur en herfstkleuren.
Na de ronde nog stukje zwerven om na 100 km (https://www.strava.com/activities/6256836737) terug te zijn bij Omnisport.

Afbeelding

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/yo ... 8x1536.jpg

Daarna de clinic op de wielerbaan en op zich erg leuk, maar na klein uurtje toch zelf afgehaakt. Ik voelde me alles op mijn gemak tussen andere rijders dicht om te heen. Zegt niets over de anderen, maar meer over mij. Zag het niet zitten en gestopt om daarna wat foto's van de anderen te maken.
Vroeger (15 jaar terug) geen moeite mee op de baan in Sloten (Amsterdam), maar nu definitief gepasseerd station.
Maakt niet uit, toch een leuke dag gehad.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 15 nov 2021 22:58

Beurs in München dus dan moet de fiets mee. Ik ga geen week van huis zonder fiets, zonde van de tijd.
Rondje uitgezet in de buurt. Mehn, Beieren is veel dunner bevolkt dan Nederland, dus veel donkerder, én bijna geen fietspaden. Gelukkig zijn die Bundesstraßen in de avond zo goed als verlaten, kon je maar enkele auto's tegen en die geven ruim baan.
Wel de absolute schrik van mijn leven gehad op de fiets.....langs een veld rijdend, zie ik ineens een hert de weg oversteken, ach SCHATTIG. Nou, f@ck nee. Ik had kunnen weten dat herten nooit alleen zijn en het broertje of zusje liep me bijna ondersteboven. Kon nog net uitwijken, zowel hert als ik. Heb flink wat nagels/hoeven over de weg horen krassen maar het liep zonder aanraking af.
De schrik kan ik zelfs terugvinden in de hartslag grafiek in Garmin Connect. Blèh, morgen iets stedelijker rondje. Tochtje München centrum (zit vlak bij de luchthaven).


Afbeelding

Vandaag rondje via München gedaan, was iets gezelliger. Mega klapper zien gebeuren, auto die met 70-80 km/h op een (voor rood licht) stilstaande bus botste. Waarschijnlijk heeft de auto bestuurder niet zitten opletten (telefoon??) en heeft het stoplicht niet gezien.....auto zat tot halverwege de motorkap in elkaar. Bestuurder van de bus geholpen met getuigenis, gelukkig dat je op zo'n moment je id kaart meegenomen hebt.
Terug in het hotel is je fiets zo vet als spek. Maar niet voor lang :D

Afbeelding
Dogma F

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 nov 2021 16:13


Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 20 nov 2021 16:55

Leuk Frank , zelf getekend ?
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 nov 2021 17:07

Zelf getekend, jazeker.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 nov 2021 18:44

Heel leuk.

ronaldi
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2021 20:54
Locatie: Bijlmer zuid

ronaldi 20 nov 2021 18:55

Jans schreef: 05 nov 2021 11:00
Orlok schreef: 05 nov 2021 10:39
ronaldi schreef: 04 nov 2021 19:42 Zelfde rondje als gisteren om mijn handschoen terug te vinden. Na 10 km algevonden dus mocht weer naar huis..
Ik zal je helpen om die 25 post te krijgen. :roll:

Welk rondje heb je gisteren dan gereden, hoop toch iets meer dan 10 kilometer, toch.?
Dat zullen dan toch wel bijna 20kms geweest zijn?
Krijg ik hulp voor de + 25 en mis ik het… rondje is bij mij tegen de wind heen tot ik niet meef geniet en weer terug. Dit keer was het naar het werk, wat ook als een plezier fietstocht voelt tegenwoordig, mis het woon werk fietsen erg…

hayes

hayes 28 nov 2021 13:44

Gewacht tot de regen even stopte.
Vertrokken, maar koud, winderig, vuil, regen, hagel,...
Helemaal verkleumd na een lekke band maar terug naar huis gefietst.
Net geen 40 km,

Nominatie voor rotste ritje van het jaar...

Het mag stilaan stoppen met regenen. De IJzervlakte staat weer op overstromen.

Afbeelding

Plaats reactie