Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 jan 2021 16:50

Weekend gebruikt om (opnieuw) de gravelbike uit te laten.
Vrijdag: Na de bak regen in de voorgaande nacht, niet echt veel zin om echt te gravelen. Tegen mijn gewoonte in gewacht tot na de lunch om op pad te gaan. Even 4,5 bar in de "traktorbanden" en richting de Loosdrechts plassen. Stond een redelijk bak wind, maar verder geen klagen want geregeld de zon er bij icm de typische wolkenluchten.
Afbeelding
Uiteindelijk iets meer dan 4 uur getrapt met 110 km op de teller. Mooi zat vond ik het. https://www.strava.com/activities/4662669828

Zondag: Nu wel op tijd op pad en nu wel gravelen. Toch maar even de spatbordjes er op, want wist niet hoe nat het was op de gravelpaden. Dat viel redelijk mee, maar geen spijt van. Scheelt toch best een hoop (onnodige) bagger. :D
Vooraf tegen thuisfront "Ik ben terug met de lunch" en daar chteraf misschien wel spijt van want omstandigheden waren heerlijk. In begin frisjes, maar opkomende zon, wat mistflarden in de bos.
Qua route beetje de voor mij bekende paden vanuit Soest over de diverse gravelpaden tot aan Kwintelooyen en weer terug.
Onderweg wel verbaasd over de grote hoeveelheden groepen fietsers gezellig bij elkaar die er reden :dislike: .
Laat ik het maar houden op 5 volwassenen uit 1 gezin :mrgreen:
Paar plaatjes van verder geslaagd ritje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na iets meer dan 4 uur stond er 105 km op de teller, wat achteraf meer had kunnen zijn https://www.strava.com/activities/4672757710
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

hayes

hayes 24 jan 2021 20:26

Op stap met de mtb maar uiteindelijk maar een paar km offroad. Het was zo ontzettend modderig dat er nog weinig fun aan was.

Het mag stilaan wat minder beginnen regenen.
Afbeelding

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 24 jan 2021 21:27

Vond het heerlijk weer vandaag. Wel erg diep moeten gaan om gemiddelde van 30 km/u te halen. Dat was mijn doel voor vandaag: korte VO2max training, maar kwam erg moeizaam allemaal.....maar was wel super lekker

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 31 jan 2021 18:15

Vandaag een rit om vooral mijn gedachten een positieve draai te geven na de "mokerslag" van afgelopen vrijdag.
In het kort: Sinds 5 weken een z.g. klapvoet links (grofweg, ik heb 1 lamme voet momenteel) en aantal onderzoeken geweest zoals MRI en EMG.
Gelukkig geen hernia die de klachten veroorzaakte, maar vanuit de achterkant knie volgens de EMG. Is feitelijk niks aan te doen (prothese gaat er komen).
Maar toen de mededeling van spierziekte HMSN en zakt je wereldje even in. Hoe dat zich in de toekomst ontwikkeld is een groot vraagteken.
Maar sporten (veel fietsen) kan geen kwaad..............

Dus vanmorgen gewoon lekker met mijn gravelbike de Veluwe op geweest. Auto bij Kootwijk geparkeerd en nog voor 08:30u op pad zonder idee welke kant op en/of route op GPS.
Kan zeggen dat dit geweldig aanvoelde ondanks lagere temperatuur. Paar plaatjes om het te illustreren hoe gaaf het gravelen op de Veluwe is (en was redelijk rustig).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Na zo'n 4:40u met zo'n 112 km op de teller meer dan tevreden en toch wel blij mens en dat maar aanhouden.
https://www.strava.com/activities/4710706759
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 31 jan 2021 18:23

Sterkte Fred, en chapeau dat je ondanks dat slechte nieuws blijft fietsen en de moeite neemt ons te laten genieten van je mooie foto's.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 jan 2021 21:33

Poeh, heftig verhaal Fred.
Sterkte en hopen dat de symptomen zo lang mogelijk mild blijven.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 31 jan 2021 22:14

Tsjemig Fred .... sterkte vanuit Zeeland.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 31 jan 2021 23:13

Nou Fred, ik duim voor een goede afloop. Hopen dat het snel weer de goede kant op gaat.

Zelf 67km gefietst, eerste rit met de gravelbike. Bewust asfalt route gekozen om te wennen aan een nieuwe fiets. Veel stops om de houding bij te stellen, dus niks van snelheid. Zithouding en stuurpositie is toch wel anders dan mijn supersix, je merkt dat de topstone meer endurance is dan snelheid. Behoorlijk wennen.
Wel top qua comfort, fietsbeheersing en vertrouwen in bochten. Schijfremmen maakt in nat weer toch wel veel verschil.
Dogma F

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 01 feb 2021 08:31

Wat een vervelend nieuws, Fred. Ik kan alleen maar hopen dat je nog lang kan genieten van de fiets.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 feb 2021 08:50

Sterkte Fred!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 feb 2021 09:26

Sterkte Fred, wat een ellende.

Ik ben gister eens naar de Grebbeberg gereden. Bewust gekozen voor de racefiets. Ik vond het goed te doen. Precies 10 klimmetjes en 120 km later was ik weer thuis. Ik heb me wel doodgeërgerd aan de vele wandelaars op fietspaden, een ware pandemie.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 feb 2021 12:38

Idd een mokerslag Fred die spierziekte belooft niet veel goeds, geniet zo lang als het nog kan van je fiets, veel sterkte.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie