Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 apr 2021 14:15

havana schreef: 19 apr 2021 13:43 Mag je eigenlijk nu wel fietsen over het strand? Ik dacht dat dit alleen een bepaalde tijdsperiode mocht?
Momenteel mag het inderdaad...
• 1 oktober t/m 30 april: 🚴 toegestaan.
• 1 mei t/m 30 september: 🚴 alleen toegestaan vóór 10u00 en ná 19u00.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 19 apr 2021 14:20

Op het strand fietsen is per gemeente anders geregeld. Grofweg kan je er vanuit gaan dat hoe drukker de badplaats hoe eerder het zomerseizoen begint (1 maart of 1 april tot 1 oktober) en je tot een bepaald tijdstip (vaak 9.00 of 10.00) en na een bepaald tijdstip (18.00 of 19.00) op het strand mag fietsen. Andere gemeentes laten het zomerseizoen later ingaan (1 mei) of stellen geen beperkingen.

Vaak gelden soortgelijke regels voor (loslopende) honden, maar ook kitesurfers e.d. Uiteraard is de wandelaar weer de uitzondering op de regel. Je weet wel die groep die het hardst loopt te zeuren dat het te druk wordt (zoooo, dan is die frustratie er ook weer uit :winkthumb: ).

Ik zit vanaf vrijdag in Ouddorp en ga volgende week de stranden van Goeree-Overflakkee, Schouwen-Duiveland en bij Rockanje 'aanvallen'. Daar lijkt het overdag nog wel te mogen, al doe ik het toch vaak vroeg in de ochtend of begin van de avond. Dan nog 1 waddeneiland, en dat hebben ik al het strand van NL 'be'-fietst.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 apr 2021 14:57

buzz schreef: 19 apr 2021 14:15
havana schreef: 19 apr 2021 13:43 Mag je eigenlijk nu wel fietsen over het strand? Ik dacht dat dit alleen een bepaalde tijdsperiode mocht?
Momenteel mag het inderdaad...
• 1 oktober t/m 30 april: 🚴 toegestaan.
• 1 mei t/m 30 september: 🚴 alleen toegestaan vóór 10u00 en ná 19u00.
P.S. De reactie van DDX (vorige pagina) had ik niet gelezen. Ter aanvulling daarom: bovenstaande regels gelden voor het strand tussen Wijk a/Zee en Camperduin. En zoals @Joost inmiddels aangaf, kunnen de regels per gemeente/strand afwijkend zijn. Zo is fietsen op het Texelse strand volledig toegestaan.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 apr 2021 15:09

En bij Camperduin Lagune gelden volgens mij weer andere regels.
Ik hou de regel 1 oktober tm 30 april maar gewoon aan voor het fietsen, tenzij het opeens 30 graden is want dan is het strandlakens slalommen vermoed ik.

En ten zuiden van Noordzee kanaal zijn het dus weer andere regels als ik net zo beetje google.
Echt heel verschillend per gemeente.
Gewoon niet gaan op drukke dagen en dan zal het wel loslopen met bekeuringen.
Was afgelopen zaterdag opvallend rustig op stranden trouwens, zouden mensen al weer genoeg natuur hebben gezien ?
Rond Hilversum was het gistermiddag ook niet heel druk.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 apr 2021 20:21

Nog even paar plaatjes van gisteren. Was een niet te gek lange graveltocht nadat ik vrijdag redelijk "los" gegaan was op de MTB.
Nu was het vanaf huis (Soest) een leuk route pakken met als verste punt Uddel en weer terug.
Bij elkaar zo'n 130 km om nog voor de lunch weer lekker thuis te zijn. https://www.strava.com/activities/5147764433
Begon met redelijk wat mist voor 08:00u die zich langzaam gewonnen gaf en het stralend mooi weer werd. Wat een genot en ook heerlijk rustig tov bijvoorbeeld de Utrechtse Heuvelrug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 19 apr 2021 22:50

Saaie rit gereden, 69km door Twente. Waar ik mij ontzettend op verheugde, liep op een teleurstelling uit. Twente, rondom Hengelo/Almelo ken ik best aardig van wandelingen. Wandelen is er schitterend, dus had dezelfde ervaring verwacht met fietsen. Nou, wát een teleurstelling.....alleen maar lange rechte vlakke wegen naar het verre niks. Geen enkel verschil in het landschap, alles is vlak, bijna hetzelfde van uitzicht. Wel fijn voor de snelheid, kunt er behoorlijk gas geven maar dan heb je alles wel gehad.

Voor werk aanwezig, hele week cursus geven bij een klant en omdat er anders toch niks te beleven valt maar fiets meegenomen. Normaal amuseer ik mij wel in de sauna en aan de bar, kom regelmatig in hetzelfde hotel en altijd wel iets te kletsen met een van de personeelsleden. Dat is er nu ook niet bij, dus je moet toch iets.

Ik hou me aanbevolen voor een leuke rit vanuit Hengelo West (Delden), max 60km anders ben ik te laat thuis voor het eten. (inmiddels anders opgelost)
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-04-19 at 20.47.18.jpeg
Schermafbeelding 2021-04-19 224307.jpg
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 21 apr 2021 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 apr 2021 07:57

Ik wilde zeggen.... pak een stuk van de Hel van Twente. Met name het stuk richting Dld is leuk.
Maar ja, Corona.

Misschien kun je richting de Holterberg?

Als ik jou was zou toch ff de route van “de Hel van Twente” opzoeken. Ik vermoed dat de westelijke lus wel een leuke rit op kan leveren.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 apr 2021 13:12

Foto's van Fred laten mooi zien dat de verschillende momenten van de dag zo haar eigen charme hebben :winkthumb:

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 20 apr 2021 13:30

Ramon73 schreef: 19 apr 2021 22:50
Ik hou me aanbevolen voor een leuke rit vanuit Hengelo West (Delden), max 60km anders ben ik te laat thuis voor het eten.
Ik zou dan zeggen ga dan idd richting het westen. Goor-markelo-holten-holterberg-Nijverdal en dan weer terug. Goede route zou ik niet zo goed weten. Woon ten westen van Nijverdal.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 20 apr 2021 15:15

Ramon73 schreef: 19 apr 2021 22:50 Ik hou me aanbevolen voor een leuke rit vanuit Hengelo West (Delden), max 60km anders ben ik te laat thuis voor het eten.
Volgens mij moet je dan inderdaad over de holterberg (toeristenweg) naar Nijverdal te rijden vanaf Holten. En richting Haaksbergen (en net eronder) en zoek vooral de kleine wegen op. Daar stikt het er van, net als in het noord-oosten van de Achterhoek (dat is regelmatig mijn uitvalsbasis) en hoofdwegen rechttoe en saai en saai landschap maar zoveel kleine weggetjes met wisselend bos, akker, wei noem maar op ook wisselend wegdek trouwens
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 apr 2021 15:33

Ramon73 schreef: 19 apr 2021 22:50 Saaie rit gereden, 69km door Twente. Waar ik mij ontzettend op verheugde, liep op een teleurstelling uit. Twente, rondom Hengelo/Almelo ken ik best aardig van wandelingen. Wandelen is er schitterend, dus had dezelfde ervaring verwacht met fietsen. Nou, wát een teleurstelling.....alleen maar lange rechte vlakke wegen naar het verre niks. Geen enkel verschil in het landschap, alles is vlak, bijna hetzelfde van uitzicht. Wel fijn voor de snelheid, kunt er behoorlijk gas geven maar dan heb je alles wel gehad.

Voor werk aanwezig, hele week cursus geven bij een klant en omdat er anders toch niks te beleven valt maar fiets meegenomen. Normaal amuseer ik mij wel in de sauna en aan de bar, kom regelmatig in hetzelfde hotel en altijd wel iets te kletsen met een van de personeelsleden. Dat is er nu ook niet bij, dus je moet toch iets.

Ik hou me aanbevolen voor een leuke rit vanuit Hengelo West (Delden), max 60km anders ben ik te laat thuis voor het eten.
Stuur me even een pb met je email adres, dan zorg ik dat je een gpx krijgt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 apr 2021 19:57

Vanmiddag met een noordwest briesje weer heel wat segmentjes verbeterd en mijn veloviewerscore verbeterd.

Altijd bijzonder om te zien hoeveel je als beginnende rijder stijgt als de wind is gedraaid. Waar je normaal tegen de wind in rijdt krijg je nu ineens vleugels!!

Plaats reactie