Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 jan 2021 18:13

Nog geen 2021 topic, dus laat ik "het bal" maar starten. Maar eerst nog iedereen de beste wensen en (hoop) veilige/droge km's.
Nieuwjaarsdag: Beetje beladen dag om te fietsen want in verleden al 2x maal de "pechservice" moeten inschakelen om me op te halen. Daarnaast afgelopen 2e kerstdag opnieuw moeten laten ophalen ivm pech (lek en wisselen ging niet door verkleumde handen) . Dus op feestdagen fietsen een vloek?
Ondanks dat toch met de gravelbike een rondje over de weg met verse bandjes die tubeless met melk waren, dus wat kon er mis gaan? Inderdaad, er ging niets mis............
Beetje min of meer vaste rondje om net iets boven de 110 km en 4 uurtjes uit te komen.

Afbeelding
Bewijs van goed gedrag https://www.strava.com/activities/4549028480

Zondag 3 januari Wilde voor graveltochtje gaan, maar verstapte me 's morgens vroeg (sinds 10 dagen last van z.g. klapvoet, waar a.s. donderdag hopelijk meer duidelijk over komt). Maar signaal om toch de gravelbike opnieuw als wegfiets te gebruiken. Even verstandig zijn.
Nu alleen de bekende heuveltjes tussen Soest en Rhenen gepakt. Deze ronde pak ik vaker, maar dan op de racefiets. Los van de "traktorbanden" verder weinig mis mee om in deze periode de gravelbike hiervoor te gebruiken.

Afbeelding

Qua temperatuur was het net te doen, niet (te) koud gekregen.
Opvallend1: Verschil in kleding van andere rijders. Toch regelmatig blote benen en zelfs 1x shirt korte mouwen gezien. Vooral dat laatste, moet er niet aan denken.
Opvallend2: Toch wel heel wat grote groepen fietsers bij elkaar gezien, niet om in dit topic de discussie aan te wakkeren. Viel me op / viel me tegen om eerlijk te zijn.
Opvallend3: Drukte bij sommige parkeerplaatsen, denk dat iedereen er toch even uit wilde. In Soest zelfs verkeersregelaars, maar dan "chaos" paar honderd meter verder op en kijkt men gek op dat er iemand op de fiets rijd ipv met de auto komt............

Los daarvan toch lekker (solo)ritje en na 4:50u stond er 126 km / 822hm op de teller https://www.strava.com/activities/4559687793
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 03 jan 2021 19:05

nu je het zegt. een aantal grote groepen fietsers vandaag. 1 groep (denk ong 12 renners) zelfs 3 breed op de weg. was vast heel gezellig.

daapser
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2020 12:43

daapser 04 jan 2021 00:47

Heb dit weekend ook weer ff lekker stuk gereden, was perfect weer ervoor! 74km om het jaar mee te beginnen is best knap al zeg ik het zelf :lol:
Inderdaad veel verschil in rijders qua kleding, al dan niet in groepen.
Misschien veel nieuwelingen vanwege goede voornemens. Dat kan ik zeker appreciëren, maar denk aan jezelf, aan anderen maar vooral aan je fiets :)

nellyc
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2020 22:40

nellyc 04 jan 2021 01:15

Omg jaa veel renners dit weekend! Heb zelf 90+ km kunnen doen al :)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 04 jan 2021 07:56

fredmtb-sport schreef: 03 jan 2021 18:13
Opvallend3: Drukte bij sommige parkeerplaatsen, denk dat iedereen er toch even uit wilde. In Soest zelfs verkeersregelaars, maar dan "chaos" paar honderd meter verder op en kijkt men gek op dat er iemand op de fiets rijd ipv met de auto komt............
Dat viel me zaterdagmorgen bovenop dat bultje bij Lemele ook op;
het was echt dringen op de parkeerplaats, waarbij een flink deel van de bezoekers de MTB aan het in- of uitladen was. Er waren al van die bordjes tevoorschijn gehaald met het verzoek om de drukte een beetje te mijden.

Lemele zelf is 1km verder; er kwam werkelijk niemand op het idee om de auto daar neer te zetten en even terug naar die MTB route te fietsen :|

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jan 2021 11:28

Pas gisteren mijn eerste rit van 2021 kunnen doen. Laatste dag in vakantiehuisje in Stegeren (nabij Ommen), dus een goede gelegenheid om de 4 lokale MTB-routes eens aan elkaar te knopen. Achtereenvolgens gedaan

- Hardenberg
- Stegeren
- Ommen
- Lemelerberg

Goed voor 80 km met bijna 300 hoogtemeters. Met net geen 4 uur op de fiets een prima eerste rit zo.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 jan 2021 12:02

Gisteren voor het eerst een Ardennen ritje met de wegfiets. Koud aan de voetjes, maar toch erg genoten van de sprookjesachtige landschappen.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/4559905471
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 04 jan 2021 12:48

Met de huidige winters hier ziet dat er inderdaad als een sprookjeslandschap uit!
(sowieso mooie foto ook :like: )

nellyc
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2020 22:40

nellyc 04 jan 2021 14:57

De winters hier zijn vaak niet sprookjesachtig helaas. Maar komende dagen word er sneeuw verwacht dus wie weet krijgen toch nog een 'winter wonder land' :D

Bosui
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2021 19:38

Bosui 05 jan 2021 19:41

Eergisteren van oost-Groningen naar omgeving Leiden getrapt, 260 kilometer. VAMberg nog meegepakt.
Lekker om het nieuwe jaar mee te beginnen :)
Trek Checkpoint ALR 5

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 jan 2021 10:31

Gisteren alweer mijn tweede rit van het jaar en ook dit keer weer rond de Oostvaardersplassen. Met een wind uit het noorden of noord-oosten zijn het veelal ritjes in de Flevopolder, vandaar. ;)

https://www.strava.com/activities/4576270088
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 10 jan 2021 08:56

Screenshot 2021-01-10 at 08.44.43.png
Gisteren een 100 km rit gedaan, ik probeer er eigenlijk minstens 1 per maand te doen.

Eigenlijk prima winterdagje. Weinig wind en een waterig zonnetje. Jammer dat de weg ook zo waterig was, en er nog wat extra water viel onderweg.
Overschoenen (BBB Heavy Duty) waren uiteindelijk zo doornat door opspattend water, dat ik de laatste 2 uur ijskoude tenen had. Toch eens overschoenen aanschaffen die ook waterdicht zijn, of een setje winterschoenen.

Verder niet koud gehad met een Castelli Perfetto en twee vrij dunne ondershirts, 1 met lange en 1 met korte mouwen.
Stuk of 12 andere racefietsers gezien. Schept toch altijd een band zo midden in de winter ;)

Plaats reactie