Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 feb 2021 13:34

havana schreef: 01 feb 2021 09:26 Sterkte Fred, wat een ellende.

Ik ben gister eens naar de Grebbeberg gereden. Bewust gekozen voor de racefiets. Ik vond het goed te doen. Precies 10 klimmetjes en 120 km later was ik weer thuis. Ik heb me wel doodgeërgerd aan de vele wandelaars op fietspaden, een ware pandemie.
Ik zou er een column over schrijven :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8518
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 feb 2021 14:35

Veel sterkte Fred ook voor je naaste.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 feb 2021 14:44

Wat een rotbericht Fred. Sterkte, en hoop dat je die positieve houding wat vast kan houden!

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 01 feb 2021 21:52

Heel veel sterkte, Fred!
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 02 feb 2021 07:49

Iedereen bedankt voor opbeurende berichten. Ik ga er vanuit dat ik voorlopig mijn 2 grote passies nog kan blijven uitvoeren.
  • Nummer 1 : Motor rijden, schakelen is wel links. Met brace in motorlaars komt dat goed
  • Nummer 2: Fietsen, dus hoop nog regelmatig wat ritjes met pic's te kunnen delen,
Mbt tot opmerking van Havana: "Ik heb me wel doodgeërgerd aan de vele wandelaars op fietspaden, een ware pandemie."
Bekend verschijnsel en ik probeer de "hotspots op primetime" te vermijden, want is een gegeven en ergeren is zonder van de energie (maar ik begrijp je gevoel).

Overigens liep mijn vrouw vh weekend (prime time) bij bossen Lage Vuursche en zij is zeker MTB liefhebber, maar gaf ook aan "Niet normaal zoals een hoop fietsers over de brede wandelpad bij de kuil daar sjezen". Dus andersom speelt het ook.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 feb 2021 08:07

Sterkte Fred, wat een vervelend nieuws.

Van het weekend twee ritjes gemaakt. Zaterdag rondje Weesp Abcoude Loenersloot Breukelen Maarssen Loosdrecht Nederhorst Weesp. Op de racer, vond het met name door de wind echter baggerkoud.

Zondag zelfde gedaan. Was drie graden kouder, maar het was beter te doen. Minder wind, iets meer zon, maar na dik anderhalf uur een zweterige bivak muts met de koude wind erover en het werd toch echt minder aangenaam.

Wel genoten overigens. Maar inderdaad wat is het druk op de weg. Met wandelaars maar ook met wielrenners. En inderdaad, veel groepen van meer dan de 2 die voorgeschreven zijn. Ik heb genoten van het weer en het buiten zijn. Ik heb me niet eens geïrriteerd aan de vele wandelaars, die willen er ook even uit, we moeten het een met elkaar rooien in deze tijden. Maar die groepen wielrenners....ik erger me te pletter aan die gasten. Hoe groot is de opoffering nou om duo's op pad te gaan als je het vergelijkt met mensen die in de zorg staan te buffelen en mensen die geen werk en/of inkomsten meer hebben door de hele situatie.

Maar goed, het corona-topic was gesloten, dus ik hou erover op.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 02 feb 2021 13:23

Sterkte Fred, helaas loopt het soms allemaal anders dan dat je zou wensen. Ik heb onlangs te horen gekregen dat ik piekinspanningen maar beter kon vermijden. Ik was er nog niet aan toe om het rustig aan te doen. Krijg je vervolgens te horen van de arts, maar u bent ook al 61.... pfff. Maar alla, er valt mee te leven.

We wandelen nu veel (fotografiehobby weer wat fanatieker opgepakt), maar het zijn vooral "sporters", mtb' ers, hardlopers die blijkbaar niet als eenling de motivatie kunnen opbrengen en in groepen, veelal luidruchtig, in de natuur te vinden zijn. Er zijn blijkbaar toch grote groepen mensen die lak hebben aan een ander.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 feb 2021 14:38

Wat een naar bericht van Fred. Zo zie je maar dat je kansen om wat moois/leuks/fijns/interessants niet voorbij moet laten gaan.

Zelf een klein blokje Groene Hart en door het Weegje terug. Bizar wat een volk daar was.
Zo nu en dan een zonnetje en dan was het echt lekker. Was de zon even weg dan voelde je dat de winter eraan zit te komen.

Toch een paar uurtjes lekker buiten gespeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de wasmachine aan en..............lekker koers kijken....

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 feb 2021 14:45

Vandaag voor het eerst na mijn “Covid-19 ziek zijn” buiten gefiets. Hiervoor wel al 3 keer een 30-40 minuten, met weinig weerstand, op de Kickr gefietst. (Met wisselende moeite)

Maar vandaag dus naar buiten, ff naar het hoge water in de Rijn kijken. Rondje van 32Km. Heel rustig aan. Maar wat was het fijn om weer buiten te kunnen fietsen!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 feb 2021 16:43

Vandaag na een paar natte dagen en met de aankomende Siberische kou weer eens lekker gefietst. Vanuit Almere een rondje van 79 km via Nederhorst de Berg, Vreeland, Mijdrecht, Uithoorn, Bijlmermeer, Diemen en weer terug naar huis. :)

https://www.strava.com/activities/4732903862
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

0475
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 04 feb 2021 22:08

Maandag j.l. In de miezer gaan fietsen. Resultaat:
99B94B16-5CDC-42FB-918A-96A829AE80D6.jpeg
Fiets gepoetst en vanmiddag in het zonnetje ook nog even geweest voor de winter invalt :lol:

Veel wegen nog nat en met veel rommel.....weer poetsen :shock: :D

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 feb 2021 07:04

0475 schreef: 04 feb 2021 22:08Veel wegen nog nat en met veel rommel.....weer poetsen :shock: :D
Heel herkenbaar. Daarom heb ik mijn Addict nog maar even op de Elite trainer laten staan, Wat een bende op de wegen. Scheelt dat we daar zondag geen last van hebben. :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie