Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 23 jun 2021 07:47

Als ik jou zo hoor, moet deze weg opnieuw bestraat zijn. Ik mijd de weg al een paar jaar, dus wellicht moet ik binnenkort eens opnieuw op verkenningstocht...;)

Duerswald is inderdaad ook een vreselijke weg, maar daar pak ik altijd het fietspad. Hier en daar wat vervelende boomwortels, maar de bosrijke omgeving maakt veel goed.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 jun 2021 22:18

SiO2 schreef: 23 jun 2021 07:47 Als ik jou zo hoor, moet deze weg opnieuw bestraat zijn. Ik mijd de weg al een paar jaar, dus wellicht moet ik binnenkort eens opnieuw op verkenningstocht...;)
Dat moet dan bijna wel, want ik vond die weg nou niet echt schokkend slecht of vervelend. Kon er ook gewoon kruissnelheid rijden, op een enkele hork in een auto na (probeerde zo dicht mogelijk langs mij in te halen.....)

Vandaag nog 64km gereden, vanuit Wijnjewoude naar Amerika, Nieuw-Roden, Lettelbert, Lucaswolde, Drachtstercompagnie. Paar érg mooie fietspaden gereden, kunt overal lekker op snelheid blijven.
Schermafbeelding 2021-06-23 221540.png


En wat staat hier in vredesnaam???? Snap d'r helemaal niks van....

IMG_20210623_192647.jpg
Dogma F

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 23 jun 2021 22:42

Haha, daar staat "eieren te koop". Ben je op vakantie in Friesland?

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 jun 2021 22:58

SiO2 schreef: 23 jun 2021 22:42 Haha, daar staat "eieren te koop". Ben je op vakantie in Friesland?
Eieren! Ik had gedacht dat er Uien te koop stond. Maar Uien is niets voor Friesland, da's meer Zeeland. En toen kon ik er niks logisch meer van maken.
Geen vakantie, is voor werk. Ben de hele week in Drachten bij een klant trainingen aan het geven. Morgen nog even snel een kort rondje, fiets inpakken en vrijdagmiddag weer naar huis.
Dogma F

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 26 jun 2021 16:20

Gisteren ondanks "verlate" start een geweldig lekkere gravelronde op de Veluwe gedaan.
Dus pas om 09:30u op de fiets om vanaf Kootwijkerbroek een gravelronde van zo'n 160 km op te pakken.
Moi groot stuk van de Veluwe gepakt met als meest noordelijke punt Elspeet en meest zuidelijke punt schaarsbergen.
Afbeelding

Onderweg een mix van gravelpaden, zandpaden, enkele singletrack, fietspaden en hele rustige wegen. Een perfect mix wat mij betreft en wat een rust op vrijdag op de Veluwe. Heerlijk.
Na krap 165 km in net geen 6:30u moe maar voldaan terug https://www.strava.com/activities/5527024401

Paar plaatjes van leuke dag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen de weg op met het idee "zal niet best worden", maar ook eigenlijk de enige optie verder dit weekend om nog wat te trappen (zondag iets met een Kawa).
Dus om 09:00u de fiets op en kijken hoe het zou gaan en viel achteraf enorm mee.
Qua snelheid helemaal geen klagen en zeker gezien een lage hfgem. van 111.
Gewoon lekker in de polder en compleet ander uitzicht dan vrijdag, maar ook niet verkeerd.
Afbeelding

Na iets over de 100 km klaar voor het fietsen dit weekend https://www.strava.com/activities/5530933469
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 27 jun 2021 20:57

Fiets in de auto naar Schoonhoven en daarvandaan rond de Biesbosch, 128 km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jul 2021 20:44

Vandaag de Parel van Brabant gereden.
Een kleinschalige retrotocht op basis van persoonlijke uitnodiging.

Het wapen van vandaag en de volgauto
Afbeelding

Er waren er met nog veel oudere fietsen
Afbeelding

Adiamo (het thema was Italiaans)
Afbeelding

In ganzenpas
Afbeelding

Na de koffiestop was er nog een stop voor wie een kleine bezinning wilde
Afbeelding

Ik ben niet gelovig maar in een kapel in het bos maak ik wel gebruik om een kaarsje voor iemand te branden.
Afbeelding

De derde stop was een pasta party
Afbeelding

Van de pasta naar de finish was het echter bizar nat............. Gelukkig niemand lek op de laatste onverharde strook
Afbeelding

Geen idee hoeveel we gefietst hebben :mrgreen:

Wel een geslaagde dag maar moet nog wel een tas natte zooi wegwerken :?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 jul 2021 22:11

Wat een geweldig leuke foto's :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 06 jul 2021 15:19

Afgelopen weekend: de Green Divide gereden.

De gehypte route van Erwin Sikkens/Komoot.
300 km aaneengesloten gravelpaden. Als ik 5km asfalt heb gezien is het veel.
Vanaf Bussum via de gehele Heuvelrug en kris kras over de Veluwe naar Zwolle.

Veel gravel, mtb-parcoursen, bossen, heidevelden, ruiterpaden. Een pschyologisch bombardement van natuur. Echt een prachtige route.

Gestart in Bussum om vervolgens na 1,5km al de natuur in te rijden. Via Vliegbasis Soesterberg het Let de Stichterpad af richting Rhenen, om dan via Wageningen weer noordwaarts naar de Veluwe te rijden.

Dan volgt de Veluwezoom en Veluwe.
Langs het Nationale Gravel Monument bij Deelen/Terlet. Veel Schotse Hooglanders en zowaar een paar everzwijnen. Tijdens de lunch stuit ik op 2 andere fietsers met bepakking en groet ze vrolijk. Zij hebben haast en rijden als gekken.

Op naar de Kroondomeinen. Gravelheaven! Mooie brede paden met fijn gruis rijden prima. Richting Ermelo volgen veel sluipdoorkruipdoor paadjes met veel boomwortels en mul zand. Daarna met een dikke lus weer terug over de Kroondomeinen. Daar stuit ik op een hele familie everzwijnen mét kleintjes. Super om te zien. Maar om nou terug te rijden en ze te fotograferen gaat mij te ver. Ook nog een Vliegend Hert gespot. Die beesten zijn gróót. Angstaanjagend groot.
Ter hoogte van Epe kom ik die snelle boys weer tegen en zwaai nog maar eens.

Daarna volgt het Zwolse Bos met veel zandpaden. Uiteindelijk zie ik de IJsselbrug en de Peperbus in Zwolle! Finish. Nee, niet in 1x en niet met 27,5km/h gemiddeld, maar heerlijk in tourmodus! Echt een topweekend met alleen maar natuurschoon.

Route
https://www.komoot.nl/tour/411171533#previewMap

Strava
https://www.strava.com/activities/5579831363

Foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



GREEN DIVIDE
De eerste route in de Dutch Divide Series is de Green Divide. De langste natuur traverse van Nederland ontworpen door Erwin Sikkens. De route volgt de volle lengte van de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe over zoveel mogelijk onverharde paden omringt door bos en heide.

WiND 56 - 2020

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jul 2021 13:21

Afbeelding

Afgelopen zaterdag heb ik de Grenspalen Xtreme gereden.
Half jaar geleden kwam Bram Tankink met een post op instagram of er gekken waren die langs hele Nederlands/Belgische grens wilden fietsen.
Als hij paar gekken zou vinden ging hij hem zelf ook fietsen.
Ik werd getagged door Bart ('fietsmaatje') en zo nog wat mensen, binnen een paar dagen waren er 20 man ofzo die mee wilden doen.
Dus toen werd het een echte tocht die Bram Tankink en Jos van Emden gingen organiseren.
De 50 werd snel gehaald en toen werd dit opgehoogd naar 100.

Donderdagavond kwam er een mailtje binnen met de 28 grenspalen die we op de foto moesten zetten.
En toen kon er een route gemaakt worden, je mocht zelf helemaal weten hoe je ging fietsen zolang je de 28 palen maar op de foto zou zetten met een selfie om te bewijzen dat je ze gevonden had.
Sommige palen stonden midden in het bos, langs de maas, bovenop de Pietersberg, bovenop een grot en dat soort ideeen.

Zaterdagochtend stonden er bijna 100 man bij het drielandenpunt en iets na 7 uur mochten we vertrekken.
Iedereen ging meteen een eigen kant op, aantal doken direct het bos in.
Anderen (waaronder ik) daalden eerst af langs de Belgische kant en doken daarna het bos in.
Sommige fietsten nog wat verder over het asfalt en draaiden wat verderop het bos in zodat je die mensen weer tegemoet reed bij grenspaal 4.

Aantal mensen op de racefiets met 25mm banden, zoals Bram bij de start zei; 'eh nou succes'
Ik had besloten op de standfiets te gaan, want we gingen toch richting het strand 😁
Iets met brede banden voor offroad en geen noppen dus weinig weerstand op asfalt stukken.

Vlak voor de Pietersberg weer aangesloten bij Bram (of hij bij ons) en op zoek naar paal 51 die daar bovenop stond.
Uiteindelijk samen met Bart gaan fietsen en zo samen de eerste 10 palen afgevinkt.

Afbeelding

Na Thorn kwamen we Bram weer even kort tegen, hij reed tegenovergestelde richting om een paal af te vinken.
Palen langs de Maas staan aan beide kanten dus diverse opties en dus 2 paalopties om op de foto te zetten.
In Brabant pikten we een solorijder op en reden we verder met z'n 3en
Bidons bijvulstop en cola bij snackbar gehaald en toen fietste Bram voorbij.
Hij had even dipje en was wel blij om ons tegen te komen, dus gingen we verder met z'n 4en.
Leuk om zo samen met Bram te fietsen en hij was ook wel blij met gezelschap en wat tips uitwisselen met de mannen die wat vaker dit soort afstanden (en meer) fietsen.
Later pikten we nog een solorijder op. (weer bekende van Bart) en zo onstond het groepje van 5 man waarmee we uiteindelijk de hele rit zouden fietsen.
In Baarle Nassau gestopt bij de Jumbo voor water refill/cola/wat anders te eten, Bram kan natuurlijk niet bij de Appie stoppen.

Afbeelding

Wat verder in Brabant begon het te regenen, in begin prima zo'n verkoelend buitje.
Ik deed daarna alleen ff wat meer kopwerk, weinig zin in spray ;)
Flinke bui met flinke plassen maar gelukkig niet te koud/weinig wind.
Later werd het gelukkig weer even droog maar dat zou helaas niet lang duren, richting Zeeuwsvlaanderen begon het toch weer te drupplen en eigenlijk is het daarna nooit meer droog geworden.
Ook koelde het wat af dus de regenjasjes waren nodig.

In Zeeuws Vlaanderen kom je verder weinig tegen, dus avondeten bestond uit reepjes/gelletjes.
Zo in het donker nog wat grenspalen afvinken die soms in een voortuin stonden, dan weer verscholen in de bosjes.
Iets na 1 uur kwamen we over de finish bij Cadzand, grenspaal 369. met ruim 400km op de teller.
Afscheid genomen van Bram die naar de camping ging waar z'n vrouw stond.
En wij door naar de standtent waar ze bedacht hadden dat je volgende dag een drankje kon halen.
Slaapzak en lekker op het bordes van de strandtent nachtje geslapen.
In de loop van de nacht kwamen er nog wat deelnemers/bekenden over de finish dus volgende ochtend lagen we daar met z'n 8en ofzo.
Aantal gingen voor de eerste boot naar Vlissingen van half9 (om daarna met de trein naar huis te gaan)
Ik en nog 3 anderen hebben eerst de plaatselijke bakker leeggeroofd voor eten.
Daar kwamen we Bram weer tegen die ook ontbijt ging halen.

Afbeelding

En uiteraard ben ik daarna naar huis gefietst, niet zwak met de trein terug ;)
Ook weer 240km.

Ook mooi om dat op strava een compliment van Bram te krijgen voor het tempo maken 😎

Meer foto's zie strava, of mijn instagram met highlight voor alle foto's/wat filmpjes.

https://www.strava.com/activities/5570781345

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 07 jul 2021 16:44

Ik kijk er bijou al niet eens meer raar van op. Even een serieus oprechte vraag: wat is hier nu leuk aan? 400km er in 14 u doorheen jassen.
WiND 56 - 2020

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 jul 2021 16:54

Ik tel 11x Bram :mrgreen:

Plaats reactie