Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 jun 2021 21:28

Vandaag voor het werk in Wittem zijn met de Universiteit Wageningen,zij gingen van 09:00 tot 15:00 uur plantjes kijken zodat ik mooi kon fietsen 3 uurtjes.Touringcar geparkeerd voor het klooster van Wittem en prachtige autoluwe route gereden.
Daarna pannenkoek gegeten met collega en weer naar Wageningen.
Bijlagen
2072F41E-9333-4DF7-9C7A-9B33C20623DE.jpeg
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 jun 2021 20:08

Vandaag met zoon een toerde door de Vlaamse Ardennen. ( Rode lus RVV ) Lekker gefietst - de eerste 80 Km - daarna wat last van de rug, maar dat is niet vreemd :evil: . Toch de 100Km volbracht. Laatste stukje van de RVV rode lus gemeden en eerder retour naar Oudenaarde. En het was warm - erg warm.

Wat me ook opviel was dat vele uitbaters van terras en cafe nog dicht waren en dat er ook een aantal te koop stonden. Zo hadden wij het plan om direct bovenop bij de Bosberg een versnapering te nemen maar helaas stond dit cafe/lunchroom ook te koop.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 jun 2021 23:09

Vandaag ff genoten van het mooie weer.
Rondje Markermeer/Veluwe en Heuvelrug gecombineerd, 304km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/5401842811

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 03 jun 2021 00:58

Vanavond na het werk in het warme zonnetje vertrokken voor een ontspannend ritje.
Na een uurtje dreigend wolkendek en gerommel in de lucht.
Niet veel later reden we over kletsnat wegdek met veel plassen.
Ook de wind trok aan.
En, vooral tot ergernis van mijn kopvrouw, viel even verder de nattigheid uit de lucht.
Dat was niet voldoende: bij alle verkeerslichten stonden we voor rood, idem bij 2 spooroverwegen.
Resultaat: ongeplande grondige schoonmaakbeurt van de fietsen.
De misses heeft zich bekommerd over kleding, schoenen, helmen.

Mijn achterderailleur schakelt al even niet optimaal (Ultegra 8000)
Nog wat zitten klooien, is beter, maar nog steeds niet tiptop in orde.
Best de vakman zijn ding laten doen.

i-mac

i-mac 03 jun 2021 08:03

De voorbije 2 dagen genoten met de MTB op de Utrechtse Heuvelrug (Leersum, Amerongen, Rhenen, Kwintelooijen, Hoge en Lage Vuursche en Zeist). Wat is dat toch zalig rijden daar. Op die 2 dagen tot mooi 142km bijeen gefietst. En dat in prachtig weer. Ik had vooraf opgezocht waar de watertappunten waren, en dat was geen luxe. Wat was het (heerlijk) warm.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2138
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 jun 2021 11:52

Gisteren sinds lange tijd weer eens 's avonds gefietst. Ik was vroeg thuis en mijn vrouw laat. Om samen te kunnen eten voor het eten gefietst. Klein rondje van 45km in anderhalf uur.
Wel grappig om eens iets te doen zonder dat er veel gewoonte, planning of overleg aan vast zit. Bij thuiskomst was het avondeten al klaar (oven met timer). Tafel al gedekt voor vertrek, ideaal.
Dogma F

hayes

hayes 03 jun 2021 12:01

rene schreef: 02 jun 2021 20:08 Vandaag met zoon een toerde door de Vlaamse Ardennen. ( Rode lus RVV ) Lekker gefietst - de eerste 80 Km - daarna wat last van de rug, maar dat is niet vreemd :evil: . Toch de 100Km volbracht. Laatste stukje van de RVV rode lus gemeden en eerder retour naar Oudenaarde. En het was warm - erg warm.

Wat me ook opviel was dat vele uitbaters van terras en cafe nog dicht waren en dat er ook een aantal te koop stonden. Zo hadden wij het plan om direct bovenop bij de Bosberg een versnapering te nemen maar helaas stond dit cafe/lunchroom ook te koop.
Er staan idd veel horecazaken over te nemen. De horeca samen met de cultuur/evenementensector heeft een klein bloedbad meegemaakt.
En er zullen er nog volgen.

i-mac

i-mac 03 jun 2021 12:12

hayes schreef: 03 jun 2021 12:01 Er staan idd veel horecazaken over te nemen. De horeca samen met de cultuur/evenementensector heeft een klein bloedbad meegemaakt.
En er zullen er nog volgen.
Dat is idd zo. Maar ik lees toch her en der dat er jongeren bezig zijn om met een eigen zaak te beginnen. En de meeste onderhandelen over het huurgeld. De tijden dat de huur torenhoog was lijkt me niet meer van deze tijd. Als je ziet hoeveel panden er leeg staan, kan het haast niet anders dat de huur naar beneden zal bijgesteld worden. Langs de andere kant, er zullen altijd verhuurders zijn die liever een leegstaand pand hebben, dan te moeten inbinden.

Baselga
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

Baselga 03 jun 2021 13:45

Heerlijk 75 km met de handjes op het stuur over de noord Veluwe. Door de Dellen, langs Zandenplas en via Vierhouten terug over Epe naar Hattem..
20210603_110231.jpg
Rijd sinds ik een gravelbike bezit vooral met die fiets maar vond de omstandigheden vandaag passend voor de Orca.. 8-)
20210603_103611.jpg
I don't really want no 9.00 to 17.00
I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jun 2021 15:19

Het is vandaag Internationale Fietsdag maar daar merkte ik weinig van.
Als iedereen die ik tegenkwam op een racefiets vanavond op de stoep staat om mee te eten is dat geen enkel probleem.

Via de Algrabrug de Krimpernerwaard in. Omdat het bizar rust was de Lek dijk genomen:
Afbeelding

Watertoren Schoonhoven
Afbeelding

Monnik op de oude stadsmuur van Schoonhoven
Afbeelding

Na Schoonhoven nog stuk over de dijk en op enig moment omhoog via Polsbroekerdam, Oudewater naar Woerden.
Via Bodegraven, Zwammerdam en dit knooppunt naar Boskoop
Afbeelding

In Boskoop nog wat water tappen
Afbeelding

Moerkapellen en via de Rotte terug naar huis
Afbeelding

106km's
Afbeelding
Eigenlijk te grijs weer voor foto's

0475
Forum-lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 03 jun 2021 16:47

Gisteren op ons gemak een paar klimmetjes gepakt maar ook gestopt voor een kleine lunch. Richting Maastricht door het maasdal. Zonneberg aka Kuitenberg, Bemelerberg, Partij-Eys, Eys-Trintelen en als laatste de Slakweg. Bijna thuis hadden we een ijsje willen scoren maar bleek de zaak gesloten te zijn. Dan maar thuis gaan afpilsen.
Bijlagen
545B2EE2-38EF-491E-BF26-79383FB74061.jpeg

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2021 14:51

Rondje Wassenaarseslag. Heerlijk fietsweer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net geen 90
Afbeelding

precies op tijd om koers te kijken :mrgreen:

Plaats reactie