Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

i-mac

i-mac 04 dec 2021 16:29

Ja, dat is het zeer zeker. Zie de uitleg op de foto.
Dit is iets wat alle hulpdiensten altijd bij hebben.

Afbeelding

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 04 dec 2021 16:40

Ik heb ze ook op mn werk.
Maar vraag me af of het echt veel verschil maakt.

Zie het meer dat je niet afkoelt door de wind

i-mac

i-mac 04 dec 2021 16:44

kopjethee schreef: 04 dec 2021 16:40 Ik heb ze ook op mn werk.
Maar vraag me af of het echt veel verschil maakt.

Zie het meer dat je niet afkoelt door de wind
In geval van pech of een ongeval helpt het je warm te houden. De wind wordt er idd mee tegengehouden, maar het houdt ook de warmte vast.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Reddingsdeken

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 dec 2021 20:06

Dank voor reacties en heb gelukkig al meer “overleefd”.
Zelf heb ik bij koudere omstandigheden en ook kans op regen een flinterdun regenjasje bij me. Zo heb ik vorig midden in de poler weten te overleven met harde wind en 4 graden.
Overigens gisteren hulp en 2 dekentjes van aardige mensen die getuige waren van mijn schuiver.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

hayes

hayes 04 dec 2021 20:14

Na vandaag en een paar vorige natte/koude ritjes heb ik me voorgenomen m'n schoenen onderaan dicht te maken. IK dacht aan een laagje aluminiumfolie onder m'n zolen. Zou dat helpen?
En ik neem vanaf nu altijd m'n windstopper mee. Want m'n Perfetto hield het ongeveer 5 minuten vol en toen was ik nat. En veel wind, zeiknat en koud is niet fijn. M'n handen en borst waren inkoud. Ik was een roos varkentje toen ik mezelf in de spiegel bekeek na het ontkleden.

i-mac

i-mac 04 dec 2021 20:14

Vandaar dat zo een reddingsdeken goed van pas kan komen. Niet alleen voor jezelf. En ze kosten maximaal €3,

i-mac

i-mac 04 dec 2021 20:22

Vraag is waar de vochtigheid je schoen binnen komt. Als je dat weet kan je misschien duct tape gebruiken om het af te sluiten. Of anders Sealskinz sokken met hydrostop afsluiting. Die zijn waterdicht, en houden ook aan de bovenkant water tegen.

Een regenjas heb ik altijd bij als men (veel) regen voorspelt. In een gemiddelde winterjas zijn de achterzakken groot genoeg hiervoor.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8448
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 dec 2021 20:27

Beterschap en een goed herstel Fred.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 dec 2021 20:35

hayes schreef: 04 dec 2021 20:14 Na vandaag en een paar vorige natte/koude ritjes heb ik me voorgenomen m'n schoenen onderaan dicht te maken. IK dacht aan een laagje aluminiumfolie onder m'n zolen. Zou dat helpen?
Waarom niet gewoon ducttape over de gaten plakken ?
Heb ik gedaan, al dichten oversokken dat ook wel af.

hayes

hayes 04 dec 2021 21:18

Ik had vandaag m'n GribGrab Ride Waterproof Hi-Vis Shoe Covers (want een mondvol- aan.

Afbeelding

Na 10 minuten zeiknatte voeten. Het was ook wel écht hard beginnen regenen. Door de stof komt het alleszins niet. Kan natuurlijk langs boven, maar dat zou geleidelijker moeten gaan.
Dus lijkt de onderzijde me de schuldige dit keer.

Duct tape is idd een alleskunner. IK had zelfs al gedacht aan een stuk van een plastic zak onder de zool. Of gewoon de voet in een zakje voor je die in de schoen steekt.

Nu vertrek ik zelden in de regen maar ik heb amper gefietst de laatste twee weken (weer, werk, de ene afspraak na de andere na werkuren) dus ik wilde echt naar buiten. De weerman had na de middag regen voorspel. Ik zou intussen moeten weten dat we in het westen dan altijd een paar uur eerder dan voorspel prijs hebben... Vanmiddag was de zon dan alom tegenwoordig :roll:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 dec 2021 21:59

Beterschap Fred. Gelukkig niks gebroken.

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 04 dec 2021 22:15

hayes schreef: 04 dec 2021 20:14…..Ik was een roos varkentje toen ik mezelf in de spiegel bekeek na het ontkleden.
En bedankt! voor het beeld in mijn hoofd dat er nu niet meer uit wil :evil:

Plaats reactie