Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

hayes

hayes 31 aug 2021 13:09

Had er zelf nog niet op gelet :D :D

i-mac

i-mac 31 aug 2021 20:38

Vandaag een keertje de trein genomen richting Antwerpen. Vandaar dan samen met mijn zoon naar de Kalmthoutse heide gefietst. Hij was er al een paar keren eerder geweest, voor mij was het de eerste keer. En ik heb me geamuseerd. Mooie omgeving, bij momenten mooie gravelpaden, en de MTB lussen zijn best te doen met de gravel.

Op de terugweg was het beste eraf bij mijn zoon, dus rustig terug naar Antwerpen gebold. Nog een koffie stop gemaakt, om dan in de stad van Anbtigoon de terin terug te nemen naar huis (geen pretje, want avondspits en een trein zonder fietsgedeelte.

Op de trein merkte ik een duimspijker in de voorste band. Ik heb deze veiligheidshalve laten zitten tot ik bijna thuis was. En maar goed, want de latex heeft verdorie veel;moieite om het gaat gestopt te krijgen. Dat is iets voor overmorgen ...

Maar al bij al een hele leuke fietsdag. Tochn weer netjes 75km erbij.

https://www.strava.com/activities/5882586090/overview

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 sep 2021 18:45

Splugenpas vanuit Zwitserland. Niet de handigste dag maar het kwam zo uit. Wel een mega gave pas om te doen.

Het was geen appeltje eitje want door diverse omstandigheden (blessure, werk, mantelzorg) afgelopen 6 weken weinig gefietst. Dus op de ervaring omhoog gefietst :-)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 sep 2021 19:27

Die klim ken ik. Ooit op de motor gegaan. Van bovenaf heb je een prachtig uitzicht op de bijna bizarre haarspeldbochten. Vervolgens ben ik toen in de stromende pleuris regen naar het Como meer gedaald, dat was niet grappig.
Live fast; die young. mijn blog

derxx
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 sep 2021 20:08

Voorgisteren voor de 2e keer Alpe d'Huez gefietst. 1e keer was 27jr geleden op een Steely met 2x5 versnellingen (kleinste 39-26 volgens mij). Uiteindelijk toen vaak af moeten stappen en er 2:10 over gedaan.
Gestopt met fietsen, auto/werk/lui/enz. Veel te dik geworden... 3.5jr geleden maag operatie gehad. Uiteindelijk 75kg afgevallen.
Sinds de operatie flink aan het fitnessen, en sinds iets meer dan een jaar weer aan het wielrennen. Begin dit jaar serieus begonnen met trainen en nieuwe fiets gekocht. Dit jaar ruim 7k gefietst.
Voorgisteren de Alpe uiteindelijk gefietst tijdens de Grimpee Alpe d'Huez, waarbij voor mij de Grimpee tijd niet boeide, maar alleen de tijd op het segment waar ik 27jr geleden als 19 jarige blaag 2:10 over gedaan had.
Deze keer was ik bijna een uur sneller met een tijd van 73:34. Super blij mee. Weet dat het lang geen wereld tijd is, maar voor mij wel. Vandaag diverse vrienden ondersteund tijdens hun La Marmotte. Vanaf nu gaan trainen om die over een paar jaar ook eens te fietsen.
Afbeelding

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 04 sep 2021 21:10

@derxx Je mag trots zijn op jezelf dat je je leven zo hebt omgegooid !

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 sep 2021 22:37

Knappe prestatie zeg! Ga zo door zou ik zeggen.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 05 sep 2021 11:11

Deelgenomen aan GiroDiKika 2021. 4 dagen dolomieten en vrijdag afgesloten met rondje mortirolo gavia stelvio, laatste 5km stelvio was 'pittig'.

Afgelopen dagen was in Bormio ook een 'haut route-evenement', deelname kosten 2000 euro aldus een deelnemer. Deelnemers vanuit de hele wereld: US/Denemarken/Duitsland/Slovenië enz enz. Bijna alleen maar nieuwe mooie dure fietsen en toch ook daar in de achterhoede deelnemers die niet fatsoenlijk kunnen dalen.

Het viel me bij girodikika ook al op dat er veel nieuwe fietsen rondrijden en voornamelijk schijfremmen. Dus die strijd lijkt beslecht (volledig terecht naar mijn bescheiden mening).

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 05 sep 2021 12:43

Gastheerg schreef: 04 sep 2021 18:45 Splugenpas vanuit Zwitserland. Niet de handigste dag maar het kwam zo uit. Wel een mega gave pas om te doen.

Het was geen appeltje eitje want door diverse omstandigheden (blessure, werk, mantelzorg) afgelopen 6 weken weinig gefietst. Dus op de ervaring omhoog gefietst :-)
Vorig jaar vanuit Italie gedaan, 30km met 1800hm.
Was zeer pittig maar één van de mooiste beklimmingen die ik ooit heb gedaan..
Meer haarspeldbochten dan de Stelvio ook.

0475
Forum-lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 05 sep 2021 20:47

Gisteren een fris solo ritje van 90 onder grauwe lucht, was al weer lang en breed thuis voor het wolkendek door de zon was verdreven. Was dermate herfstig dat ik best even had willen stoppen onderweg voor een warme choco.

Vanmorgen met de geleende vriendin van een vriend op ons dooie gemak nog een 130 weggetrapt en onderweg kwamen we nog de Bemelerberg, Loorberg en de klim vanuit Schin op Geul naar Walem tegen (en nog paar kleinere). Wel op alle drie mijn PR aangescherpt. In Wittem even gestopt voor een lekker stuk vlaai. Prima fietsweer was het. Genoten. De drukte viel ook nog mee, alleen rond Gulpen wat meer fietsers op pad.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 sep 2021 07:28

Gister vanuit Peschiera een groot deel van de Celeste Garda Bike Tour gedaan.
Perfect gepijld en vooral over rustige wegen tussen de wijngaarden door.
Opvallend dat ik op de drukke doorgaande wegen 100en Italiaanse zondag fietsers tegen kwam maar op de nijdige klimmetjes tussen de druiven nul!
Dat mogen m'n Italiaanse vrienden deze week even uitleggen :-)
Totaal is de route 100km. Om op tijd bij de lunch te zijn heb ik in het zuiden een stukje afgesneden.. Aanrader voor wie in de Zuidoost hoek van het Gardameer zit. In nagenoeg ieder dorp waar je doorkomt is een waterpunt. Wat gister ook nog was......28 graden. Heerlijk!!!!

derxx
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 06 sep 2021 08:14

Gisteren de Col de Glandon vanuit Bourg d'Oisans gefietst. Wat een m*therf*cker... Die bordjes langs de weg met gemiddelde stijgingspercentage voor de komende km zijn ook niet behulpzaam, eerder het tegendeel. Staat er 7.3%, is het 800m 12% en dan een klein beetje vlak... Deze klim sloopt je echt. Had eigenlijk door willen rijden naar de Croix de Fer, maar de benen waren echt op, moest nog een eind terug, incl de 2-3 rotklimmetjes die nog in de afdaling zitten, en ik zag wat donkere wolken over de bergen heen trekken. Volgende keer als ik in de buurt ben, hopelijk dan ook nog wat beter getraind.
Ook nog gedoe met m'n Bryton 420 die een paar km voor de top het voor gezien hield. Even later gestopt en Xert op m'n telefoon aangezwengeld, maar deze heeft nadat ik de top had bereikt niet fatsoenlijk meer snelheid en afstand geregistreerd. Uiteindelijk met wat fit tools en Strava alles aan elkaar geplakt en gecorrigeerd, en nu lijkt het iig nog ergens op.

Strava link: https://www.strava.com/activities/5911309844
Afbeelding

Plaats reactie