Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

0475
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 01 mei 2021 19:34

Gisteren en vandaag op pad geweest, maar waar blijft dat voorjaar? Vanmiddag op de Slingerberg bij Geulle had ik het wel te doen met een wat stevigere wielrenner (en misschien nog wel meer met zijn fiets) die naar boven harkte aan misschien nog geen 10kmh. En dan ben ik zelf al te zwaar voor mijn lengte en klim ook voor meter want aan 16kmh omhoog is ook niet om trots op te zijn :lol:

Bij de afdaling door Hobbelrade naar Spaubeek vermoedelijk ontsnapt aan een lelijke val: om een drempel te ontwijken in volle vaart er langs door de goot maar bij weer de weg opsturen hoorde ik de voorband flink langs een rand schuren en wilde de fiets niet terug het asfalt op.

En gisteren net de boot gemist....
FCB3A2E3-7D5C-4979-88D2-FA16FE8E8CA2.jpeg
De ODO weer met een 175 aangezuiverd.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 02 mei 2021 17:29

Beetje anders dan anders, namelijk vrijdag niet op de fiets vanwege het weer. Ja, pas rond 14:00u werd het droog en was wat mij betreft de tijd te kort om nog lekker stuk te trappen.
Mocht namelijk later de eerste prik (idd Astrazeneca meuk) halen. Maar bleek achteraf het weekend toch een beetje te bepalen vanwege lichte gevolgen.

Zaterdag: Bak spierpijn overal eigenlijk, maar toch op de Scale gestapt voor rondje Utrechtse Heuvelrug met als verse punt het parcours van Rhenen.
Omstandigheden waren heerlijk, wel frisjes maar in het bos minder last van. Wat je allemaal voorgeschoteld krijgt is en blijft top op de verschillende parcoursen. Verveelt geen seconde en je blijft lekker bezig.
Afbeelding

Grootste nadeel (naast de spierpijn) toch wel een aantal stukken waar je flink stuitert omlaag en de (versleten) linker knie zonder kraakbeen vond dat niet altijd even leuk. Dus meer gewicht op rechts en wat rustiger dan vroeger omlaag.
Hoe dan ook: lekker getrapt en na 114km / 1.000hm tevreden thuis.https://www.strava.com/activities/5222882775

Zondag: Bijna nog meer spierpijn, maar binnen zitten geen optie. Nu alleen de gravelbiek gepakt en opnieuw richting Amerongen/Rhenen als verste punt. Opnieuw nog steeds geen voorjaar en zelfs de laatste km nog regen. Nee, dit voorjaar is niet best.
Maar toch 4 uurtjes lekker getrapt en prima vermaakt op de mooie gravelpaden. 4 uur en 102 km op de klokken en meer dan genoeg.https://www.strava.com/activities/5228720895

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 mei 2021 17:32

Die onderste foto..... Daar ben ik nog nooit een auto tegen gekomen ;)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 02 mei 2021 19:36

Hanz Bé schreef: 02 mei 2021 17:32Die onderste foto..... Daar ben ik nog nooit een auto tegen gekomen ;)
Nu je het zegt, ik ook nooit.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

0475
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 03 mei 2021 16:34

Maandagochtend ritje. Stevige wind, het tempo lag niet echt hoog, Meer gaan fietsen om het fietsen/bewegen dan om flink wat kilometers te maken of het gemiddelde nog een zetje te geven. Het was rustig onderweg, op een deel waar veel andere wielrenners passeren vandaag maar nauwelijks. Bij thuiskomst net niet 75.
FB65AE60-1C7B-4894-B688-C7E6DE4EA4C0.jpeg

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 mei 2021 16:30

Vandaag een regenritje, komt bij mij bijna nooit voor maar buienradar gaf aan dat het in Almere zou regenen maar het was droog, dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en in regenkleding vertrokken. Echter toen ik vertrok begon het al een klein beetje te spetteren, steeds meer en uiteindelijk de gehele weg regen gehad. Toch wel lekker gefietst.

https://www.strava.com/activities/5261541893
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 mei 2021 17:33

Omdat morgen (hopelijk) geen fietsweer is (maar eindelijk weer voor de motor) vrijdag en zaterdag lekker stukje getrapt.

Vrijdag: Mijn Scott Addict maar weer van de indoortrainer afgehaald omdat mijn Zwift abbo ook tot oktober bevroren is.
Voor mijn idee vrij laat vertrokken, namelijk pas na 09:00u voor rondje richting de plassen met oa Breukelen, Weesp, Abcoude, Vinkenveen en Hilversum.
Qua weer viel het me achteraf beetje tegen, veel meer wind dan gedacht. Maar verder lekker droog. Deel bij "Ronde Hoep" altijd mooi om te rijden, maar die wind...........

Afbeelding

Verder 2x "lek" onderweg, maar door de latex gedicht al duurde het de 2e keer vrij lang en kwam met pakweg 2,5 bar in de voorband thuis. Die band gaat enkele reis vuilnisbak.
Overigens bij 2e keer bleef ik even staan om de latex een beetje te sturen en direct stop iemand op de racefiets met de vraag of hij kon helpen. Klasse :winkthumb:
Na 147 km thuis en lang zat.https://www.strava.com/activities/5256181817

Zaterdag: Regen in de middag voorspeld, dus op tijd op pad. Nu met de gravelbike bij Apeldoorn om daar te trappen tot het begon te zeiken.
Maar wat een genot om daar te rijden en een rust in de bossen daar tov de Utrechtse Heuvelrug. Ga dat gebied steeds meer omarmen. Onderweg aantal malen een groep wilde zwijnen met jonkies gespot, in de verte nog een paar grote (dam) herten en verder puur natuur.
Paar foto's om aan te geven hoe mooie het daar is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de geplande route nog stukje extra tot de eerste regen viel en met 104 km op de teller vlot naar huis. https://www.strava.com/activities/5260679303
Laatst gewijzigd door fredmtb-sport op 08 mei 2021 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 mei 2021 18:24

Helaas @Fredmtb-sport maar je foto's zijn niet te zien. Waarom neem je ze niet over vanuit je strava.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 mei 2021 18:41

Orlok schreef: 08 mei 2021 18:24 Helaas @Fredmtb-sport maar je foto's zijn niet te zien. Waarom neem je ze niet over vanuit je strava.?
Gefixed. Stonden in een gesloten mapje, nu weer in mapje "forum2021"
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 530
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 10 mei 2021 16:18

Eerste ritje vh jaar (en ook 1e op de nieuwe Trek) eindelijk een feit, en moet zeggen na zo'n tijd niet gefietst te hebben viel het mij allemaal niet tegen. Nu hopen op toch snel wat beter weer. ;)
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Hunt85
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jul 2020 13:16

Hunt85 10 mei 2021 17:01

Vandaag eerste echt rit van het jaar. Ook ineens met men nieuwe Ridley Fenix Sla disc 2021.
Was redelijk tevreden van het resultaat.
Vorig jaar begonnen met fietsen maar helaas vanwege de knie niet veel kunnen doe . Tot hier toe geen last. :-)
Bijlagen
BF66D6F7-2828-420C-A08C-42B0AA011C94.png
Ride fast, Ride Safe

Bike: Ridley Fenix sla Disc 2021 Custom

i-mac

i-mac 10 mei 2021 18:29

Er stond opnieuw een strakke wind, maar deze kwam eindelijk eens meer uit westelijke richting. Vooraf had ik even gekeken hoe warm (of koud) het was. 15,5° kon ik aflezen, dus toch nog met lange mouwen en 2 onderhemdjes. Maar na een half uurtje toch maar een onderhemd uitgedaan, en de mouwstukken ook maar weggestopt. Op de Garmin wees de temperatuur zowaar 20° aan.

Na een uurtje een paar nieuwe stukjes ontdekt met de gravel. Er zaten een paar leuke stukken bij. Als de wind uit dir richting blijft blazen, ga ik in deze regio wat op verkenning.

https://www.strava.com/activities/5273216741


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie