Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 apr 2021 20:12

Erg koude/harde poolwind vandaag, maar genoeg zon.
Beter dan de voorspellingen die het hadden over misschien eind van de dag nog even de zon.

En gisteren de fout gemaakt door om 7u buienradar te kijken vanuit m'n bed.
Zag mega regenwolk dus maar keertje omgedraaid.
2 uur later was het gewoon droog buiten.
Pas na rond 16u begon het hier te regenen, had achteraf prima plan voor het grote rondje kunnen maken.
(maar had er weinig zin in met regen en temperatuur rond de paar graden)

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 11 apr 2021 21:13

havana schreef: 11 apr 2021 18:43 Het was weer genieten vandaag! 5 graden, harde wind, af en toe wat spetters en toch zeker wel 5 minuten zon.

Heerlijk, dit voorjaar. Wat boffen we toch!
De wind was inderdaad weer volop aanwezig, maar op het strand in de middag de zon ook. Met wind in de rug was dat toch wel een klein feestje vandaag.

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 11 apr 2021 23:03

Heerlijk rondje Noord-Holland, vanaf pont bij Assendelft via Krommenie en Warmenhuizen naar Schoorl. Daarvandaan heerlijk door de duinen naar het zuiden gereden. Toch een beetje Parijs-Roubaix, met al die klinkers. Totaal 102 km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 apr 2021 14:56

Na de vaccinatie ben ik een paar dagen goed ziek geweest. Maandag en dinsdag knallende hoofdpijn. Ik heb echt nooit hoofdpijn.
Wel gewerkt maar het waren twee dagen op het tandvlees naar de klok van vijf.
Gister ging het al een stuk beter en vanmorgen voelde ik mij weer prima.

Donderdag begint meestal mijn weekend en dus op de fiets gesprongen.............

Rondje Oudewater vanuit Zuidplas met wat lusjes maar ik heb het serieus koud gehad. Vooral tussen Haastrecht en Oudewater. Zon zat achter een wolk en de wind pal tegen......
Toch blij dat ik even (iets meer dan 60km) geweest ben.

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Maar 50 ook niet want in tegenstelling tot een paar weken geleden blijven ze lekker binnen zitten. (Moordrecht)
Afbeelding

Eigenlijk voelde het zo..... (Haastrecht)
Afbeelding

Vlist
Afbeelding

Lekker koffie met een stroopwafel en goed stukje muziek opzetten. En hele dikke sokken aan!

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 15 apr 2021 19:13

Min of meer dezelfde ervaring vandaag, na een zonnige ochtend verdween de zon achter de wolken en bleef het de hele rit frisjes. Bijna thuis ook nog een paar spatten regen. Ook hier ijsklompen als voeten. De wind die er stond was ook best schraal. Onderweg toch weer een paar helden tegengekomen die in kort-kort op de fiets zaten. Bij 8 a 9 graden, brrrr. Thuis ook eerst warme koffie naar binnen samen met het laatste stuk van de zelfgebakken appel-kruimel vlaai. Loon naar werken? Misschien :D

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 16 apr 2021 14:21

20210416_142107.jpg
Vandaag een relaxed mtb ritje door de natuur tussen Bergen op zoom en Woensdrecht.
Eens een keertje niet rammen en vlammen, maar gewoon genieten van de omgeving en het weer.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 apr 2021 14:43

Het was iets beter dan gister maar als de zon weg was dan was de wind uit het noordoosten toch nog behoorlijk fris.

Voor gravelstrookjes vanuit huis duik ik meestal de Krimpener- en de Lopikerwaard in.
Van deze zomer nodig ik weer een paar gasten uit die van elders komen en wil nu een route bouwen tussen Nieuwerkerk en Alphen. Voor mijn gevoel ligt daar genoeg.

Eerst even intervallen en daarna paar strookjes verkend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier was vorige week na al die neerslag niet te fietsen.
Afbeelding

Altijd beter dan het zwarte schaap.....
Afbeelding

Niet zo koud als gister maar koffie en een stroopwafel gaat er ook nu prima in!

nitflex
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2021 10:22

nitflex 16 apr 2021 15:40

Heerlijk rondje Noord-Holland, vanaf pont bij Assendelft via Krommenie en Warmenhuizen naar Schoorl. Daarvandaan heerlijk door de duinen naar het zuiden gereden. Toch een beetje Parijs-Roubaix, met al die klinkers. Totaal 102 km.

Heb voor de verharde paden in de duinen een duinkaart nodig?

joridebont
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2013 15:53

joridebont 16 apr 2021 18:36

nitflex schreef: 16 apr 2021 15:40 Heerlijk rondje Noord-Holland, vanaf pont bij Assendelft via Krommenie en Warmenhuizen naar Schoorl. Daarvandaan heerlijk door de duinen naar het zuiden gereden. Toch een beetje Parijs-Roubaix, met al die klinkers. Totaal 102 km.

Heb voor de verharde paden in de duinen een duinkaart nodig?
Ja een duinkaart heb je nodig in het Noordhollands Duinreservaat
Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 apr 2021 18:42

Lol ik denk net dat verhaal heb ik al eens gelezen, maar quote's missen dus ;)
Maar idd heb je duinkaart nodig, dagkaart is 2 euro of als je vaker komt jaarkaart 13,50.

Staan bij de ingangen automaten voor dagkaart of je koopt het via het internet.
Helaas te weinig controles waardoor ik denk dat veel mensen geen donatie doen. (want zo zie ik het)

nitflex
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2021 10:22

nitflex 16 apr 2021 19:39

Dank voor je reactie.

Koop ik een kaart online.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 apr 2021 19:47

Vrijdag fietsdag.

Vanmorgen vertrokken bij -18 (normaal voor de tijd van het jaar) voor een ritje op de MTB.

Vanuit Bilthoven naar Zeist. Stukje MTB route, daarna door richting de Piramide. Daar de rode route van Den Treek opgepakt. Vervolgens blauw, gevolgd door het restant van rood. Dan via het laatste stukje van Austerlitz naar het Beauforthuis. Ik had er nog wel zin in dus ook de rest van Zeist nog meegepakt.

Inmiddels was het lekker opgewarmd en had ik het veel ten veel te warm, ondanks alle ritsen open e.d.

70 km.

Plaats reactie