Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 feb 2021 16:19

Sneeuwgravellen is nog veel zwaarer, ik kwam vandaag niet eens boven de 20km/u :)
Maar wel genieten in de sneeuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/4774337638

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 12 feb 2021 20:19

Voor een keer ligt er eens wat minder sneeuw in de Ardennen. Maar gevoelstemperatuur -10 is meer dan uitdaging genoeg...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 12 feb 2021 20:22

respect mannen....

komen je schijven niet helemaal vol met prut te zitten ?

Mijn stadsfiets piept en schakelt als een zielige oude hond , het is eigenlijk niet te doen

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 feb 2021 21:45

bever schreef: 12 feb 2021 20:22 respect mannen....

komen je schijven niet helemaal vol met prut te zitten ?

Mijn stadsfiets piept en schakelt als een zielige oude hond , het is eigenlijk niet te doen
Nergens last van, vandaag ook weer zo'n 80 km op de MTB gedaan in de sneeuw en alles functioneerde zoals het hoort.
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 13 feb 2021 17:49

Hoe maak je van een zwarte fiets een grijs/witte? Juist ja, 77km gaan fietsen....
Heerlijk weer, goed gekleed erop uit. Drie lagen over elkaar, balaclava onder de helm, buff om de hals, winterschoenen met thermozolen én overschoenen. Ipv bidon camelbak gebruikt, lauw/warm water erin om kern temperatuur te verhogen (en niet ijskoude slokken te hoeven nemen).
En het ging best lekker, onderweg even gestopt voor een reep in een bushalte. Uit de wind in de zon liep de temperatuur al naar 9°C. De wind maakte het koud (en zwaar), voor mijn gevoel 70% van de tijd wind tegen gehad.
Maar toch lekker gereden, niet koud gehad. Bij vlagen zelfs te warm. En de gravelbike bevalt uitstekend! Voor het eerst weer eens onbekende wegen gereden, op plekken waar ik nog nooit geweest ben. Met de ATB ging ik maar zelden in het heuvelland rijden en met de racer blijf ik ook echt op de weg. Gravelbike heeft toch wat meer reikwijdte dan ATB en je draait ook niet om als de weg onverhard wordt, wat je met de racer wel (naja, veel eerder) doet.

Thuis even met de plumeau over het frame, Voorzichtig met droge doek de stofresten eraf. Tweede schone doek met MO94 en blinkt weer als nieuw.


Afbeelding
Dogma F

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 feb 2021 17:29

Lekker weekendje "snowbiken" omdat het zo gaaf is.
Vrijdag: Vanaf mijn huis richting de vaste routes van Zeist/Austerlitz en kijken hoe die er bij lagen nadat er al honderden over de trails hebben gereden. In ieder geval de sneeuw meer dan plat gereden en op redelijk wat plaatsen lekker glad. Paar stukjes die voorgaande dag in de zon hadden gelegen nog wat gladder.

Afbeelding
Breedste fietspad van Nederland, namelijk Soesterberg.
Afbeelding
Route Austerlitz
Maar in ieder geval de complete route Zeist gedaan en als je dan kijkt naar Strava ben je "iets" langer onderweg, maar de lol is vele malen hoger.
Na de vaste routes nog wat toeren en na 4:25u toch nog 81km op de teller.
https://www.strava.com/activities/4774972326

Zondag: Met vooruitzicht dat het in de middag boven 0 graden kon worden en wellicht sneeuwpap, de wekker gezet om zo in ieder geval op tijd op de Veluwe te zijn.
Dus nog voor 7:50u al op de fiets vanuit Kootwijk om zonsopgang mee te maken bij radio Kootwijk.
Onderweg overal meer dan genieten, maar op sommige plekken was het echt zwoegen/ploeteren om door de sneeuw heen te komen.
Verder toch ook wel beetje wennen om de achterrem meer te gebruiken dan normaal . Meestal bijna alleen voor, maar nu toch wat vaker de achterrem.
Los daarvan genieten met hoofdletter G en een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inderdaad, het werd even heeeeeeeeeeeel koud

Afbeelding

Hoe rustig wil je het hebben?

Na 4:30u toch nog 85 km op de klokken.https://www.strava.com/activities/4785238476

Oh ja, dan nog even dit. Afgelopen week toch zo'n 17 uur en kleine 300 km op de MTB gemaakt waar ik paar weken terug niet over durfde te dromen na de uitslag mbt de klapvoet. Lijkt er op dat MTB'en (OK, in hoge schoen) nog steeds mogelijk is. Dat geeft in ieder geval een positieve boost voor komende tijd.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 14 feb 2021 21:17

Vandaag 65km gefietst over de vlakke Groninger polders. Stond verrassend veel wind, dit maakte aanvoeltemperatuur erg koud. Wilde me niet overmatig inspannen vandaag, gemiddelde van maar 23 km/U. Vond het een zware fietsdag, maar heerlijk genoten.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 feb 2021 10:55

Het blijven prachtige dagen, koud maar helder met een zonnetje, in een winterse natuur. Weerom erg genoten van een weekendje fietsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 feb 2021 14:46

Na bijna twee weken van ellende met regen, sneeuw en ijs eindelijk weer een rondje kunnen maken.! Vandaag om te beginnen maar weer een rondje Oostvaardersplassen. Pff wat een wind, volgens Buienradar zuidwest 4 Bf maar onderweg had ik meer het idee van wind uit het zuiden met kracht 5 Bf.!

Weinig tot geen sneeuw meer, maar nog wel veel bevroren water bij de Oostvaardersplassen en zelfs nog op het Markermeer. Hier en daar tegen de dijken wat kruiend ijs gezien maar niet zo spectaculair om er een foto van te maken. :(

https://www.strava.com/activities/4801397115
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 17 feb 2021 22:21

Paar weken geleden alweer dat ik met de fiets kon gaan werken. Vandaag voor de eerste keer met de gravelbike. Niet de meest favoriete fiets, de racer is veel leuker, maar met nat weer geven profielbanden en schijfremmen toch wat meer vertrouwen. Zo'n 55 km totaal, was weer ff lekker. Voelt nog even vreemd :)
In de ochtend 6-7 graden en bij aankomst in Heerlen wordt het al licht. Bij de thuisrit de hele weg licht en 12 graden. Voelt alweer als lente, nog even zo doorgaan en de lange broek mag de kast in. Beenstukken voor de ochtend, korte broek voor de middag.
Dogma F

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 20 feb 2021 18:04

Deze lenteachtige dag schreeuwde natuurlijk om een fietstocht.
Vandaag vanuit mijn woonplaats in westelijke richting gefietst.
Heb weer 5 Brabantse gemeenten gemeenten toe kunnen voegen aan mijn longtermchallenge-resultaten.
Iets andere route gereden dan oorspronkelijk gepland, waardoor ik een gemeente gemist heb, door er om heen te rijden. In plaats daarvan wel in Breda terecht gekomen, wat niet gepland was.
Al met al ruim 100 km.
https://www.strava.com/activities/4816537193
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 feb 2021 19:10

Mooi rondje!! En pittig laatste stuk met de wind vol op kop!

We hadden elkaar kunnen kruisen ware het niet dat je veel eerder tussen Oirschot en Tilburg was dan ik. Mijn rondje ging van Boxtel naar Oirschot en Haghorst en alles wat er tussen ligt.
Al met al 60km erbij gezet omdat de brug bij Haghorst dicht is en ik daarom 10km moest omfietsen om aan de andere kant van het kanaal te komen.

Het viel me op dat ik zowel kort-kort heb gezien als ook handschoenen met een muts. Zelf had ik mijn overschoenen nog aan. Gestart met 9 graden en geëindigd met 17 graden.

Plaats reactie