Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Plaatsvervangende schaamte (Verkeershufters op de racefiets)

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 12 jan 2021 20:02

Meisje laat telefoon kapot vallen en verzint een verhaal om thuis te vertellen. Pa neemt het serieus en belt meteen de politie. Meisje zit vast in fuik van haar eigen verhaal.

Klinkt in mijn oren geloofwaardiger dan het verhaal uit de telegraaf.
o'7o

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 jan 2021 20:25

Hmmm, een sportieveling die in deze tijd van het jaar in het donker fiets (dan ben je een echter genieter/liefhebber) die aan de verkeerde kant gaat fietsen en daarbij andere fietsers raakt schopt 🤔.
Het is wel een heel raar verhaal. Wel ‘komisch’ dat de Telegraaf het direct oppakt...
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 12 jan 2021 22:02

Niet allen de Telegraaf kennelijk. Ook het Eindhovens Dagblad maakt hier melding van en zoals hierboven het Brabants Dagblad.
De details van de outfit en de fiets zijn net een tikkeltje te duidelijk omschreven, Alsof een tienermeisje daar nou zo op let in het domker. Dus ik heb ook wel twijfels.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 jan 2021 07:22

Wow, hoop mensen zijn blijkbaar nog in de ontkenningsfase dat er onder hun mede-fietsers gewoon hufters zitten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 13 jan 2021 08:30

Ik ontken zeker niet dat er hufters op de fiets zitten. En zelfs zo’n idioot verhaal als dit zie ik helaas nog wel gebeuren. Alleen in dit geval klinkt het wat ongeloofwaardig. Als jij een tegemoetkomende fietser passeert (niet inhalen, maar tegengestelde rijrichting), herinner jij je dan nog de kleur van de fiets, inclusief accenten en wat de fietser aan had? En dan ook nog in het donker?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2021 08:39

Ik voel ook meer voor de versie: "App'end meisje raakt naast fietspad en laat haar fantasie de vrije loop. Hoe moet ik dit thuis verkopen". Ze had gewoon de telefoon in een zak moeten hebben.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 jan 2021 09:00

rikkert schreef: 13 jan 2021 07:22 Wow, hoop mensen zijn blijkbaar nog in de ontkenningsfase dat er onder hun mede-fietsers gewoon hufters zitten.
Niet in de ontkenningsfase hoor, fietsers zijn ook gewone mensen hoor. Alleen denk ik dat jij juist in een lichtelijk naïeve fase zit. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Alsof je denkt laat ik vanavond lekker in de kou en donker op de fiets gaan zitten en ditmaal de blokkentraining laten voor wat het is en onschuldige voorbijgangers gaan trappen :roll:
Daarnaast heeft een deel van de media er een handje naar om de sportieve wielrenner wat extra aandacht te geven. Tja, dan neem ik deze verhalen toch met een korrel zout.

edit n-tje teveel in tekst
Laatst gewijzigd door JoostG op 13 jan 2021 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 13 jan 2021 09:14

Verkeerde kant van de weg fietsen erger ik me iedere dag aan. Is gewoon gevaarlijk, je verwacht het op veel plaatsen gewoon niet. Maar kom hier in de buurt ook regelmatig scooters tegen die op een fietspad buiten de bebouwde kom van een km of 3 gewoon aan de verkeerde kant rijden, Maakt het niet minder vervelend dat wielrenners het doen, Maar geeft maar aan dat velen het schijnbaar normaal vinden, Wat die fietser (zou hebben gerdaan) deed. Is in mijn ogen van alle kanten fout, Verkeerde kant fietsen is fout en iedere beweging richting een tegenligger uiteraard ook. Toch vind ik dit een beetje een raar verhaal. 19.15 is gewoon echt donker, ook daar, dan zowel kleding als fiets perfect kunnen omschrijven? ik vind het knap. Ook dat het meisje helemaal niets heeft maar wel gsm kapot? Zou ze dat ding niet gewoon hebben kunnen laten vallen? Nogmaals als de fietser het gedaan heeft niets aan goed te praten., maar vind het verhaal op z'n minst wel wat vreemd.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jan 2021 11:52

De Oirschotseweg is verlicht en het fietspad er naast ook dus dan kun je wel iets zien lijkt me. Bovendien heeft ze hem misschien al aan zien komen en toen de details al onbewust opgenomen, hij reed haar immers tegemoet.

Die telefoon kan ook gewoon in haar zak hebben gezeten en bij de val stuk zijn gegaan.
Do or don’t, there is no try

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 jan 2021 12:05

Wat een speculaties allemaal. Met de gegeven informatie is gewoon alles mogelijk. Wat wel heel vreemd is, is dat een wielrenner schijnbaar uit het niets een tegemoetkomende puber van de fiets schopt. Dat gegeven zet mij wel aan het denken en doet mij in elk geval vermoeden dat er meer achter zit.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 jan 2021 19:15

Hoe meer aannames je doet, hoe groter de kans is dat je verhaal niet klopt (Ockhams scheermes).
1. Het verhaal van het meisje klopt niet. Aanname 1.
2. Ze heeft haar telefoon kapot laten vallen. Aanname 2.
3. Zeverzint een verhaal om thuis te vertellen. Aanname 3.
4. Haar Pa neemt het serieus. Aanname 4.
5. Hij belt meteen de politie. Aanname 5.
6. De juten prikken niet door het verhaal van het meisje heen. Aanname 6.
7. het meisje volhard in haar verhaal en zit vast in fuik van haar eigen verhaal. Aanname 7

Ergo: U lült uit uw nek.

Als je éen andere aanname doet: het verhaal zoals gepresenteerd is waar. Dan zit je waarschijnlijk dichter bij de waarheid.

studiemateriaal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 13 jan 2021 21:47

Het is een stelling en geen feit volgens je bron.

Dan te zeggen dat iemand uit zijn nek lult is 1 niet chique en 2 kun je nu nog niet stellen omdat de waarheid nog niet is vastgesteld behalve dat 1 iemand dat heeft gezegd. Namelijk de persoon die nu met dit verhaal haar verzekering (papa en mama) kan aanspreken.

Als het meisje met 15kmh fietst en de wielrenner met 25kmh dan moet die wielrenner dus met 40kmh verschil een trap uitdelen. Dat is nog best knap om dat te durven want je riskeert dan zelf ook een zeer gevaarlijke val. Na al die schrik en adrenaline van de val weet het meisje zelfs nog details van de fiets te vertellen van die toevallige tegemoetkomende wielrenner.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo.

Plaats reactie