Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Plaatsvervangende schaamte (Verkeershufters op de racefiets)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 jan 2021 09:01

tjerk1121 schreef: 25 jan 2021 08:38
rikkert schreef: 25 jan 2021 07:46 Overigens kan ik ook een dergelijk topic aanmaken voor wandelaars die in groepen van meer dan twee in de rondte lopen.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Nu moet ik zeggen dat het mij gisteren opviel dat het meestal duo's of gezinnen betrof maar alleen bij de Avonturenspeelplaats was het volgens mij veel te druk en werd weinig afstand gehouden. Mijn oudste zit tegenwoordig in de leeftijd 'tsss, dat is voor baby's' dus hadden we daar geen last van :D
Tuurlijk gezinnen daargelaten. En het gaat om huishoudens volgens mij. En het aantal huishoudens bestaand uit 2 of meer ogenschijnlijke echtparen lijkt enorm toe te nemen. Ik denk dat de wooncommune echt weer aan een revival bezig is.:-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 25 jan 2021 13:26

tjerk1121 schreef: 25 jan 2021 07:03

Om het Twiske heen zijn voldoende openbare wegen om lekker door te kunnen trekken dus waarom ‘moet’ je op een zonnige zondag nou precies door het Twiske terwijl je weet dat het vergeven is van de mensen die lekker aan het wandelen zijn?

Ik snap daar echt niets van en ja: het Twiske is ook toegankelijk voor fietsers en vaak de snelste route tussen Landsmeer en Oostzaan maar dat lijkt me minder relevant voor wielrennners en nee: wandelaars hebben niet het alleenrecht op het Twiske maar gewoon een beetje rekening houden met elkaar, is dat zoveel moeite?
Maar uuuhhh, ja, uuuh dus, waarom moet jij juist dan daar gaan wandelen als je weet dat er ook fijn luitjes aan het fietsen zijn.....

Je doet nu precies waar het al zooo vaak fout gaat. Eigenlijk stel je hier dat een ander zich aan jou moet aanpassen omdat jij dit moment kiest om er te wandelen.

De natuur is van ons allen, op dinsdag maar ook op zondag, om 8.30 maar ook om 14.00. Dus laten we nu allemaal rekening met elkaar houden; niet hard langs wandelaars fietsen, niet naast elkaar wandelen op fietspaden en regelmatig om kijken, niet je hond los laten lopen wanneer je weet dat hij toch niet luistert, en ga zo maar door.... Alleen dan komen we er. Niet door met een vingertje te wijzen naar 1 specifieke groep.

En voor je beeldvorming: op zondagochtend om 8.30 kom ik in ‘t Gooi bijna alleen maar fietsers tegen zodat ze de natuur uit zijn als de wandelaars hebben uitgeslapen en hun ontbijt achter de kiezen hebben. Blijkt dat er heel veel wel degelijk rekening houden met andere natuurliefhebbers.....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 25 jan 2021 13:48

Tuurlijk, rekening houden met elkaar.
Maar je mag toch best je jezelf afvragen waarom er zoveel mensen op fietspaden lopen?
Zelf gisterochtend ook meegemaakt.., een perfect schelpenpad, geen modder/verloedering of wat ook., En ik denk dat er meer wandelaars en hardlopers op het fietspad ernaast waren dan op het wandelpad.

Tja, ik was bijna thuis. Het maakt me niet zoveel uit. Pas mijn gedrag ook echt wel wat aan. Maar tóch stel ik me wel de vraag waarom er zo massaal van het voetpad afgeweken wordt.
(Op een andere plek was dat ook enigszins, maar daar had je de wandelpaden meer kriskras door het gebied, en niet per se parallel aan de fietspaden. Dus dan is het ietsje pietsje logischer dat mensen op het fietspad - en niet in de berm - aan het wandelen zijn.
En waarom was ik er? om 8u op de fiets.., rond 10.30 thuis.., en deze 2 stukjes lagen tussen Zoetermeer en Delft in, op de laatste 10km naar huis.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 25 jan 2021 14:12

MarkVeenstra schreef: 25 jan 2021 13:48 Tuurlijk, rekening houden met elkaar.
Maar je mag toch best je jezelf afvragen waarom er zoveel mensen op fietspaden lopen?
Zelf gisterochtend ook meegemaakt.., een perfect schelpenpad, geen modder/verloedering of wat ook., En ik denk dat er meer wandelaars en hardlopers op het fietspad ernaast waren dan op het wandelpad.

Tja, ik was bijna thuis. Het maakt me niet zoveel uit. Pas mijn gedrag ook echt wel wat aan. Maar tóch stel ik me wel de vraag waarom er zo massaal van het voetpad afgeweken wordt.
(Op een andere plek was dat ook enigszins, maar daar had je de wandelpaden meer kriskras door het gebied, en niet per se parallel aan de fietspaden. Dus dan is het ietsje pietsje logischer dat mensen op het fietspad - en niet in de berm - aan het wandelen zijn.
En waarom was ik er? om 8u op de fiets.., rond 10.30 thuis.., en deze 2 stukjes lagen tussen Zoetermeer en Delft in, op de laatste 10km naar huis.
Idd, dat wandelen op een fietspad met een perfect voetpad ernaast, snap ik echt niet. Irritant. En dan moeilijk doen als ik met aangepaste snelheid voorbij fiets.... Al gebruikmakend van de bel.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 jan 2021 14:13

Ik vraag me af of er op “het zondagse wandelaars-forum” ook een topic is met als titel: Plaatsvervangende schaamte (aso-wandelaars op het fietspad.....)

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 25 jan 2021 14:32

Hanz Bé schreef: 25 jan 2021 14:13 Ik vraag me af of er op “het zondagse wandelaars-forum” ook een topic is met als titel: Plaatsvervangende schaamte (aso-wandelaars op het fietspad.....)
Haha zeer waarschijnlijk wel🤣

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 jan 2021 16:13

Coronaproof wandelen op een fietspad is ook zo leuk, ieder aan 1 kant en dan boos worden als je er tussendoor wilt fietsen.
Gisteren ook onverhard paadje rond Ankeveen en iemand die mij aansprak dat ik beter ergens anders kon gaan fietsen, dan reageer ik ook met als je er last van hebt kan je ook ergens anders gaan wandelen ?
En dan blijft het stil.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 25 jan 2021 17:24

DDX schreef: 25 jan 2021 16:13 Coronaproof wandelen op een fietspad is ook zo leuk, ieder aan 1 kant en dan boos worden als je er tussendoor wilt fietsen.
Gisteren ook onverhard paadje rond Ankeveen en iemand die mij aansprak dat ik beter ergens anders kon gaan fietsen, dan reageer ik ook met als je er last van hebt kan je ook ergens anders gaan wandelen ?
En dan blijft het stil.
Wel een verschrikkelijk mooi pad tussen het water door!

Maar wat jij meemaakte is kenmerkend voor de discussie vandaag de dag: ‘hoe gaat de fietser zich aanpassen’? Volgens mij doet het leeuwendeel dat al lang. We houden in, pakken de berm, bellen, fietsen op andere tijdstippen, etc. Klaarblijkelijk voelen veel wandelaars zich totaal niet geroepen een bijdrage te leveren en zich tot op zekere hoogte aan te passen. Ik stoor mij er niet meer aan, maar irriteer mij er wel aan dat wij het boetekleed mogen aandoen en een aantal op dit forum meehuilen met de wolven in het bos (veel wandelaars willen ook geen wolven in het bos, wisten jullie dat al :winkthumb: ).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jan 2021 18:03

Een beetje zoals , wat doen allemaal die andere auto's in "mijn" file.
Kunnen die niet beter ergens anders rijden zodat ik niet in de file sta. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 jan 2021 20:39

DDX schreef: 25 jan 2021 16:13 Coronaproof wandelen op een fietspad is ook zo leuk, ieder aan 1 kant en dan boos worden als je er tussendoor wilt fietsen.
Gisteren ook onverhard paadje rond Ankeveen en iemand die mij aansprak dat ik beter ergens anders kon gaan fietsen, dan reageer ik ook met als je er last van hebt kan je ook ergens anders gaan wandelen ?
En dan blijft het stil.
Zelfde paadje ook gedaan op de weg terug naar huis. Was echt bizar druk daar. Maar rustig aan gedaan en netjes gebeld. Maar je kan ook niet anders dan fietsers in de weg zitten. En andersom.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 jan 2021 20:49

JoostG schreef: 25 jan 2021 17:24 Wel een verschrikkelijk mooi pad tussen het water door!
Absoluut, pak hem vaak mee onderweg van of naar Hilversum.
rikkert schreef: 25 jan 2021 20:39 Zelfde paadje ook gedaan op de weg terug naar huis. Was echt bizar druk daar. Maar rustig aan gedaan en netjes gebeld. Maar je kan ook niet anders dan fietsers in de weg zitten. En andersom.
Nee maar hoeveel wandelaars stug naast elkaar blijven lopen terwijl ze tegemoet fietst.
Vanavond ook weer een mooie in het donker, 3 wandelaars naast elkaar op fietspad.
Uiteraard zonder verlichting en donkere kleding.
Terwijl er gewoon voetpad naast ligt....

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 25 jan 2021 21:26

Donkere kleding, vooral dat!!
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Plaats reactie