Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Plaatsvervangende schaamte (Verkeershufters op de racefiets)

Ronald!
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2020 15:41

Ronald! 20 nov 2020 16:22

Vandaag, 20 november 2020 had ik een ernstig gevoel van plaatsvervangende schaamte.

In Wageningen (Bergstraat), 20 November rond 13:30 uur, 'n wielertoerist (ca. 1.85-1.90 lang, zwarte Castelli kleding, gele fluoriserende overschoenen, carbon racefiets Campagnolo afgemonteerd, velgremmen) vond het nodig om met z'n vuist op het dak van een langzaam rijdende auto (Volvo) te slaan en de bestuurder uit te schelden om dat hij te veel werd gehinderd.
De auto reed stapvoets, klaarblijkelijk op zoek naar een plek om de auto even stil te zetten. Het was geen wedstrijd, het verkeer reed langzaam, 'n winkelstraat op vrijdagmiddag, dus absoluut geen reden om je zo op te winden.

Zelf ben ik een fanatiek fietser, en ik hou mij zeker niet altijd aan alle verkeersregels (ik ben echt niet roomser dan de paus), maar een ding is belangrijk respect voor de medeweggebruiker.

Dit soort verkeershufters zoals de persoon die ik hier boven beschrijf verkloten het voor alle goedwillende racefietsers. Als je dit doet ben je een ongelofelijke eikel, je zet niet alleen je zelf voor schut met dit uiterst kinderachtige gedrag maar je bezorgt alle racefietsers een slechte naam. Je bent niet alleen hufter maar ook een slapjanus want toen aangesproken werd op je gedrag fietste je laf door.
Mijn advies: zoek een goede psychiater

Racefietsers in Wageningen of omgeving zie fietsen die voldoen aan het signalement (ca. 1.85-1.90 lang, zwarte Castelli kleding, gele fluoriserende overschoenen, carbon racefiets Campagnolo afgemonteerd, velgremmen) moeten er rekening meehouden dat ik niet zal aarzelen om hen aan te spreken op hun verkeersgedrag. Je verziekt voor anderen!

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 20 nov 2020 17:32

Ik zou zeggen; zo worden camparijders in een slecht daglicht gesteld....

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 20 nov 2020 17:34

Carbon, Castelli en Campagnolo, die 3 C's zijn toch een beetje de leaserijders van het wielrennen :)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 20 nov 2020 17:54

Goed dat je deze man hebt aangesproken.
Wat de volvo bestuurder ook doet, even een handje opsteken en wens elkaar een fijne dag.
Ik kreeg laatst een sorry sorry sorry omdat ik werd afgesneden, wat maakt het uit er zitten remmen op mn fiets, daarbij is het goed gegaan. T kan iedereen overkomen.

Bart_h
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 aug 2017 21:51

Bart_h 20 nov 2020 18:00

Misschien een wat heftige reactie, ja, maar ik vind het niet slecht dat iemand die auto duidelijk maakt dat hij zich aan de regels moet houden.

Is het in NL ook zoals in BE dat een auto in het stadscentrum ten minste in zijdelingse afstand van 1 meter moet respecteren tov de fietser (en de doorgang dus niet mag hinderen)?

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 20 nov 2020 18:18

Bart_h schreef: 20 nov 2020 18:00 Misschien een wat heftige reactie, ja, maar ik vind het niet slecht dat iemand die auto duidelijk maakt dat hij zich aan de regels moet houden.

Is het in NL ook zoals in BE dat een auto in het stadscentrum ten minste in zijdelingse afstand van 1 meter moet respecteren tov de fietser (en de doorgang dus niet mag hinderen)?
Sinds een paar maanden in BE 1,5m.
Hoe je dat voor elkaar moet krijgen is me in mijn eigen en omliggende dorpen toch niet helemaal duidelijk, zeker omdat op de hoofdas de fietsers misbruikt worden als verkeersremmers.
Dirk

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 nov 2020 18:27

Ik denk dat iedere wielrenner wel eens die neiging heeft gehad. Maar 98% laat het daarbij uit fatsoen of het feit dat er al mensen zijn vermoord voor minder.

En grappig dat hier meteen een beeld bij de wielrenner is adhv de beschrijving.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 nov 2020 18:39

op dumpert zou deze wielrennert al lang daud moete... het gaat van twee kanten hard tegen hard... lekkere ontwikkeling...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 nov 2020 18:58

Voor mij mag dit topic op de vullishoop. We worden al afgemaakt op Facebook, dumpert, soms in de krant, op de openbare weg.
Wat mij betreft hoeven we dit zelf niet ook nog eens te bevestigen. ( en ja, ik ben een nette fietser...)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 20 nov 2020 20:38

Ik schaam me niet voor het gedrag van wildvreemden, ook niet als ze toevallig dezelfde hobby als ik hebben.

(ik kan me er wel aan ergeren ;))
Laatst gewijzigd door RKN op 20 nov 2020 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 nov 2020 20:49

In dit filmpje reed de fietser dan weer te traag voor de automobilist.
Ik sluit mij ook aan bij RKN, ik schaam mij niet in de plaats van een ander, of dat dan een automobilist, fietser dan wel voetganger is, maakt niet uit.
I know myself like no one else
Nothing to defend

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 nov 2020 20:51

Bart_h schreef: 20 nov 2020 18:00 Misschien een wat heftige reactie, ja, maar ik vind het niet slecht dat iemand die auto duidelijk maakt dat hij zich aan de regels moet houden.

Is het in NL ook zoals in BE dat een auto in het stadscentrum ten minste in zijdelingse afstand van 1 meter moet respecteren tov de fietser (en de doorgang dus niet mag hinderen)?
Deze kan door naar het taaltopic ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie