Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Plaatsvervangende schaamte (Verkeershufters op de racefiets)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 nov 2020 17:13

Oeh, als het om C's gaat, dan kom ik er slecht vanaf, als Cinelli, Colnago, Cannondale, (voormalig) Canyon, Castelli, Campagnolo rijder.

Had niet gezien dat dit TS zijn eerste post waar. Ik vind door soort berichten als introductie wat sneus hebben, maar dat zal wel aan mij liggen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 nov 2020 17:21

alien schreef: 21 nov 2020 13:04
bakboord1 schreef: 21 nov 2020 09:30Met een vrouw en drie kinderen waar ik voor moet zorgen kan ik het mij niet veroorloven om 6 weken in het gips te belanden (of nog erger).
Dat is niet zo best. Als ik jou was zou ik maar eens aan mijn financiële zekerheid gaan werken.
Het gaat niet om de financiën maar om mijn inzetbaarheid en de zorg voor mijn gezin die volledig op mij neerkomt.
Maar ik ben inderdaad nog niet multimiljonair en daarmee financieel onafhankelijk. Al vermoed ik dat ik daarmee niet de enige ben op dit forum.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 nov 2020 17:54

Dit herken ik dan weer wel. M’n vrouw is rolstoelafhankelijk, ik heb inmiddels kleinkinderen, en dat soort zaken heeft gek genoeg toch invloed op mijn behoefte gezond en in één geheel weer thuis te komen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 nov 2020 19:25

Vorige vrijdag heb ik toch uit noodzaak de ziel uit mijn lijf moeten roepen.

Het werd schemerdonker, ik had een fluo wowow jasje aan, 500 lumen licht, ik ben op de rotonde, er staat een auto keurig te wachten en als ik op 1 meter ervan ben beslist mevrouw plots om te vertrekken.

Luide schreeuw en alles dicht, en dan was ze dan nog zo dom om ook alles dicht te gooien met piepende banden. ( had ze dan beter door gereden, dan was het nog veiliger geweest.)

Na de rotonde moest ze stoppen bij een winkel waar ik voorbij fietste, maar heb er niet meer naar om gekeken, ik denk dat ze wel genoeg geschrokken was om in het vervolg haar ogen niet in haar zakken te houden.

Ik kon daar dan ook beginnen schelden bij die winkel en weet ik veel wat en dan was ik in TS zijn ogen de hufter, maar 2 minuten ervoor kon ik met mijn hoofd door haar zijruit gevlogen zijn.

Het valt me trouwens op dat het de vrijdag vooral het gevaarlijkste is op de weg. Iedereen zit precies met zijn/haar gedachten al in het weekend.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 nov 2020 19:51

Ik heb een fiets en een auto. Soms kijk je zes keer alle kant uit om je heen als bestuurder en dan komt er toch nog een uit een onverwachte hoek waar je je een ongeluk van schrikt. En omdat ik zelf fiets, let ik heus wel op een andere fietser.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 21 nov 2020 20:15

Ook al heb ik voorrang, ik kijk altijd of ze me zien

Meestal zie je al dat ze niet om zich heen kijken, dan weet je ik krijg geen voorrang.

Je voelt het altijd wel aankomen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 nov 2020 16:33

Nee_Nee schreef: 21 nov 2020 19:51 Ik heb een fiets en een auto. Soms kijk je zes keer alle kant uit om je heen als bestuurder en dan komt er toch nog een uit een onverwachte hoek waar je je een ongeluk van schrikt. En omdat ik zelf fiets, let ik heus wel op een andere fietser.
Dat heb ik maar 1 keer gehad met een eBike die 45km/u reed op een fietspad aan de verkeerde kant van de weg (eBike mocht daar rijden en was in zijn recht), ik stond nog net op tijd stil.

Verder heb ik dat echt nog nooit gehad en ik rijd al bijna 15 jaar lang meer dan 50.000km per jaar rond. Als je zoiets vaak tegenkomt, is een nieuwe bril misschien aan te raden :lol:
Afbeelding

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 22 nov 2020 17:17

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er niet op uit iemand aan de schandpaal te nagelen. Het valt me echter op dat enkele reacties het gedrag van deze persoon goed willen praten.

Hoe je het ook wendt of keert: je bent als fietser gewoon verkeersdeelnemer. Als je ziet dat iemand langzaam rijdt om (bijvoorbeeld) een parkeerplekje te vinden, dan ga je niet binnendoor inhalen maar je pas gewoon je snelheid aan.
Natuurlijk kan een automobilist een fout maken, maar hé, wie doet dat nooit?

Na enkele negatieve ervaringen in een fietsgroepje heb ik besloten voortaan alleen te fietsen. Te veel fietsers lijken te denken dat regels niet voor hen gelden, omdat ze in hun hoofd blijkbaar een touretappe aan het winnen zijn o.i.d. Kom op, gedraag je, wees een beetje vergevingsgezind, gun elkaar een beetje ruimte...... Er is al ellende genoeg in de wereld.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 nov 2020 23:59

Klinkt een beetje als zo’n ingezonden brief uit de anwb gids dit. Mekkeren over andere verkeersdeelnemers die de regels niet strikt volgen....

Ja wielrenners zouden hun snelheid en fietsgedrag eens aan moeten passen aan stadse omstandigheden. Helemaal mee eens! Maar buiten de stad en de drukke fietspaden mogen anderen zich ook wel aanpassen aan wat sneller verkeer toch?
Do or don’t, there is no try

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 25 nov 2020 10:46

RonaldH76 schreef: 21 nov 2020 20:15 Je voelt het altijd wel aankomen
Dit ja, als je een beetje inzicht hebt dan zie je gelukkig 99% van de bijna ongevallen al aankomen zodat je zelf actie neemt en er niets gebeurd.
Ride bikes, not tanks!

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 25 dec 2020 00:11

En als ik met mijn minibus stil sta op de rotonde (om fietsers voor te laten) dan moet ik ook wel eens gokken en hopen dat er niets aankomt want ik kan het niet zien zonder zijraam. Dus hou daar ook rekening mee op een rotonde dat dit voor veel busjes geldt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 dec 2020 00:20

Dat hangt er maar net vanaf of je de regels volgt. Voorrang verlenen als het niet vereist is zorgt dus in jouw specifieke geval voor meer gevaar.
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie