Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 10 feb 2020 20:30

Op de heenweg, nog in het donker, in een afdaling op een fietsstrook langs een drukkere weg in storm en regen (op de bril) een zware tak op het fietspad niet gezien. Ondanks mijn geringere snelheid niet kunnen ontwijken.
Pijn aan rechterschouder, heup, elleboog en rib en linker duimgewricht gekneusd.
Wat krasjes aan de brifters die beide (?) naar binnen gedraaid waren.
Rustigjesaan gereden; geen PR's. Nu zo stijf als een deur. Jack en shirt naar de kl*te.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 10 feb 2020 21:04

Da's balen; beterschap dan maar. Ik ben vanmorgen even na 8-en (al behoorlijk licht) vertrokken. Inderdaad flink wat takken en takjes her en der dus iets beter oppassen. In mijn geval: voordeel van veel open polder is dan wel weer dat er weinig bomen staan.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5076
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 feb 2020 21:35

Op dit soort dagen pak ik gewoon lekker de gravelbike.
Net wat prettiger met bredere banden als er rotzooi op de weg ligt, maar ook windstoten kan je ff wat beter opvangen.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 10 feb 2020 21:52

Ik neem al een maand of drie de gravel bike. Er zitten in verband met woon-werk verkeer goed passende spatborden op en daar heb ik inmiddels al héél veel plezier van gehad. Vanmorgen was het op mijn vaste route flink slalommen op een stuk weg door het bos, maar met de gravel bike heb je ruime reserves.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 11 feb 2020 05:57

Zo'n gravelbike heb ik dus niet, maar het is een interessant alternatief voor de racer! (Wishlist)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

robitero
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 apr 2011 17:33

robitero 11 feb 2020 10:19

Gisteren op de gravelbike (32mm) en vandaag op de MTB. Voorkeur met dit weer heeft toch wel de MTB,

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 feb 2020 07:25

Vanochtend weer tegen de wind in naar het werk.
Het mag van mij wel wat minder.
Het komt niet vaak voor dat ik meerdere malen per week boven de 21 tandjes achter moet schakelen. :(

leon1
Forum-lid
Berichten: 2824
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 12 feb 2020 12:50

Vanmorgen 40km naar het werk gefietst waarvan 30km richting het westen met de wind op de kop. Ging eigenlijk beter dan verwacht. Sommige open stukken wel maar rond de 20km/u maar over 40km toch nog 27 en een half km/u gemiddeld kunnen halen. Vanmiddag wordt een stuk makkelijker!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 feb 2020 07:57

Wat heerlijk vanochtend.
Windje 2 tegen, is weer eens wat anders dan tegen minimaal windje 5 in stoempen.
Geen regen en een droog wegdek.
Ik heb om eerlijk te zijn er juist wat langer over gedaan vanochtend om er extra van te genieten.

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 24 feb 2020 13:30

De afgelopen dagen in Schotland mijn woon-werk ritjes gemaakt, en ook niet veel meer dan dat. Het weer was hier nog net wat extremerer dan in Nederland, dus veel wind, regen of hagel en vooral best koud. Gevoelstemp elke dag ver onder nul. Ik kwam helaas ziek het land in en de eerste dagen vooral geprobeerd te herstellen, maar dan is zelfs een ritje van 8 km met wind tegen en heuveltjes er teveel aan. Ik heb me nog niet echt kunnen zetten voor een langere rit in het weekend vanwege het weer, alhoewel het gisteren hier best aardig was. Volgende keer dat ze me deze kant op sturen, vragen of het in de zomer kan ;)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 feb 2020 14:08

Theo V schreef: 24 feb 2020 07:57 Wat heerlijk vanochtend.
Windje 2 tegen, is weer eens wat anders dan tegen minimaal windje 5 in stoempen.
Geen regen en een droog wegdek.
Ik heb om eerlijk te zijn er juist wat langer over gedaan vanochtend om er extra van te genieten.
Helaas zijn we weer ingehaald door de werkelijkheid. :(
Terug naar regen en 'tegenstorm' vanmiddag. :dislike: :cry:

hayes

hayes 24 feb 2020 17:04

Dagje thuis vandaag en ik moest echt even naar buiten. Echt heel veel plezier heb ik niet gehad, maar het lijf is weer even beetje afgemat.
De BBB waterflex overschoenen doen wel hun werk :winkthumb:
De rest van de week ziet er fantastisch uit kwa woonwerk.
Elke dag regen, minimum 5 bft.
Zaterdag al weer 7 bft voorspeld.

Ach, het eerste echte lenteritje zal dubbel hard genieten worden.

Plaats reactie