Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 nov 2019 14:59

Dat van die wandelaars die moeilijk te zien zijn is wel een 'dingetje'. Ik fiets dagelijk over 'DeMeernBrug' heen. Dat is fietspad op een brug dus, maar er is geen apart wandelpad op diezelfde brug. Voetgangers moeten dus wel op het fietspad lopen en zo heel breed is dat pad nu ook weer niet. Aan de ene kant een reling om te voorkomen dat je in het Amsterdam-Rijn kanaal kukelt en aan de ander kant een betonnen wand om te voorkomen dat je tussen het autoverkeer komt.

En mijn ervaring is dat mijn blik helemaal niet gefocust is op voetgangers. Soms is het gewoon daglicht of hebben ze 's avonds gewoon reflecterende kleding aan. Ik zie ze vaak best laat. Het is gelukkig nog nooit mis gegaan maar om een of andere reden schrik ik elke keer weer even wakker. Oh wacht,.... een voetganger. Mijn focus is meestal meer gericht op fietsers voor me die ik wil inhalen en of ik dan naar links kan uitwijken.
Live fast; die young. mijn blog

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 nov 2019 16:17

als je vroeger veel gegamed heb, van die arcade spellen, dan is het best spannend. Toekomende voetgangers ontwijken, fietsers inhalen, nog net voor de volgende tegemoetrijdende fietsers, regen, wind, om dat steentje heen fietsen, plas ontwijken. Spannend! :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 nov 2019 16:52

Als je langs een N weg fiets, zie je soms echt 0,0 door verlichting van auto's.
Zeker als het ook nog regent zoals het laatste tijd bijna iedere dag wel doet.

Vanmorgen weer 3 momentjes gehad dat je denkt eeks.
Fietser die volle vaart op haaientander afrijd terwijl ik op een doorgaande weg rij met 35km/u (langs de ringvaart)
Had iemand in mijn wiel zitten die vol op rem ging met slippende banden.
En we hingen minuutje in wiel van een scooter, gaat die opeens een brake test doen omdat hij het niet waardeerde ofzo.
Ben er maar langs gegaan en wat harder door gereden...

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 14 nov 2019 18:13

Verlichting van auto's is naar rechts gericht, dus inderdaad als als je dan op een fietspad aan de, voor de fietser, linkerkant van de weg rijdt, heb je veel last van verblindende verlichting.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 nov 2019 19:02

blurg schreef: 14 nov 2019 16:17 als je vroeger veel gegamed heb, van die arcade spellen, dan is het best spannend. Toekomende voetgangers ontwijken, fietsers inhalen, nog net voor de volgende tegemoetrijdende fietsers, regen, wind, om dat steentje heen fietsen, plas ontwijken. Spannend! :)
Gaat allemaal prima zolang iedereen beweegt zodat je kunt zien hoe je er doorheen komt en regelmatig rustig wacht met inhalen. Bij mij willen de voetgangers wel eens stil gaan staan en opnieuw gaan lopen. Dat maakt het meestal gevaarlijk.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 nov 2019 22:50

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256687/w ... j-uitgeest

Laat me raden, wandelaar met donkere kleding en geen verlichting.
Ik had er vanavond ook weer een paar,en dan ook met z'n 2en naast elkaar wandelen...
(vorig jaar heb ik er op die manier 2 onderuit gekegeld en zelf lag ik ook op de grond)

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 15 nov 2019 06:49

Deze ochtend om 4u45 vertrokken naar het werk. 5 minuten later een lekke voorband door veel glas op het fietspad.
Terug naar huis gewandeld en dan maar met de auto gaan werken.
Jammer, het is pas de 5e rit met de auto naar het werk dit jaar.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 nov 2019 12:42

Even de voorband (binnenband) wisselen was geen optie? Hoeft niet veel tijd te kosten en je kunt daarna direct weer opstappen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 15 nov 2019 16:54

plantagenet schreef: 15 nov 2019 12:42 Even de voorband (binnenband) wisselen was geen optie? Hoeft niet veel tijd te kosten en je kunt daarna direct weer opstappen.
Foutje van mij. Het was de achterband.

En gelukkig heb ik het niet geprobeerd, want zonet bleek dat de buitenkant ook rijp is voor de vuilnisbak. Er zit een scheurtje in...

Ik was trouwens nog maar 1km ver toen ik lek reed.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 nov 2019 17:09

In zo'n geval terug en andere fiets (of wiel) pakken :lol:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 nov 2019 18:25

Drossie2 schreef: 15 nov 2019 16:54
plantagenet schreef: 15 nov 2019 12:42 Even de voorband (binnenband) wisselen was geen optie? Hoeft niet veel tijd te kosten en je kunt daarna direct weer opstappen.
Foutje van mij. Het was de achterband.

En gelukkig heb ik het niet geprobeerd, want zonet bleek dat de buitenkant ook rijp is voor de vuilnisbak. Er zit een scheurtje in...

Ik was trouwens nog maar 1km ver toen ik lek reed.
Dat had je 1 km eerder ook al kunnen vaststellen toen je de fiets had gepakt (of eerder al). :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 nov 2019 20:06

Het is inderdaad wel nuttig om je woon-werk fietsen in goede conditie te houden. Niets is zo vervelend om 's ochtends vroeg in het donker een probleem te hebben. Een lekke band is niet altijd te voorkomen, maar regelmatig je banden inspecteren (o.a. ook op ingereden steentjes of glassplinters) kan een hoop gedoe voorkomen. Mijn 'angst' tijdens mijn woon-werk ritten is lek te rijden, in het donker, terwijl de wind tegen is, de temperatuur zo tegen het vriepunt zit en een smerige regen je gezicht teistert.....gelukkig komt dit zelden voor :)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie