Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

NielsH1
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:21

NielsH1 14 jan 2019 10:08

Ik gebruik een Evoc CC 16l. Daar past mijn 13" laptop, handdoek, werkkleding en schoenen in. Een jas past er helaas niet in, dus ik heb tegenwoordig op mijn werk een jas liggen. Deze tas is maar 2 liter groter dan die Vaude van jou. Voordeel is misschien dat aan de voorkant nog een netje achter een rits weggetoverd kan worden zodat ik soms nog iets extra's mee kan nemen (toch een jas bijvoorbeeld).

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 14 jan 2019 10:39

Ik gebruik een Vaude Moab 16. Daar kan mijn laptop (13") met toebehoren in. Net als setje kleding (incl. schoenen), handdoek en brood allemaal in. Gelukkig hoef ik de laptop niet zo vaak mee. Dat vind ik persoonlijk wel wat zwaar op de rug. Maar voor mijn normale woon-werk route (20km enkele reis) is dat nog wel te doen. Ik fiets echter ook wel eens om en dat vind ik dan te zwaar worden (krijg ik last van mijn onderrug).
Mijn Strava

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jan 2019 11:13

Als je iedere dag een laptop ed mee moet gaan nemen zou ik niet zo snel een rugzak nemen maar kijken naar een oplossing zoals http://tailfin.cc

Ik heb een simpele rugzak die ik eens in de zoveel tijd vul met lading kleding en dan voorraad op werk opwissel.
(of als ik toevallig keertje met trein ga omdat het 's ochtends wel heel nat is)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 14 jan 2019 13:28

Ik dacht vandaag even geluk te hebben met het weer. De eerste 10km heb ik heerlijk in het zonnetje gefietst (eerst even thuis gewerkt, dus voor de verandering een keer zonder lamp aan naar het werk). Daarna mocht ik de hagel trotseren. Toch niet echt fijn als de hagel met behulp van de (tegen)wind in je gezicht wordt geblazen. Maar eens kijken wat de terugweg brengt.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5734
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 jan 2019 20:33

Vanochtend moest het weer gebeuren na 3 1/2 week verlof.
Dat was wel te merken.
Het liep voor geen meter.
Wind tegen en een paar buitjes op m'n dak was ook minder.
Maar de kerst-kilo's moeten eraf dus we blijven doortrappen de komende weken.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 15 jan 2019 10:27

Balen! Gisteren een nieuwe ketting gemonteerd op mijn woon-werk fiets, deze was echt versleten maar ik dacht dat ik nog wel op tijd was om alleen de ketting te vervangen. Niet dus, mijn twee favoriete kransjes bleken onbruikbaar en ik had geen tijd om fiets te wisselen dus maar met een sub-optimaal verzet naar het werk gereden.

Nu is het wel balen dat ik geen rugzak bij heb tijdens woon-werk, anders kon ik op de terugweg langs Mantel om een nieuwe cassette te halen.

Verder was het vandaag weer eens een keer best fijn weer hier voor een woon-werk ritje :-).

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 jan 2019 11:01

Kluus schreef: 15 jan 2019 10:27 Balen! Gisteren een nieuwe ketting gemonteerd op mijn woon-werk fiets, deze was echt versleten maar ik dacht dat ik nog wel op tijd was om alleen de ketting te vervangen. Niet dus, mijn twee favoriete kransjes bleken onbruikbaar en ik had geen tijd om fiets te wisselen dus maar met een sub-optimaal verzet naar het werk gereden.

Nu is het wel balen dat ik geen rugzak bij heb tijdens woon-werk, anders kon ik op de terugweg langs Mantel om een nieuwe cassette te halen.

Verder was het vandaag weer eens een keer best fijn weer hier voor een woon-werk ritje :-).
Als je doorfietst tot de ketting is versleten kost dat je meestal ook een cassette, alhoewel het wisselen van de favorite kransjes voor nieuwe ook een optie is. Beter is om elke ong. 3000 km een nieuwe ketting te monteren. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 15 jan 2019 11:17

Ja klopt, ik meet het met een tooltje en meestal ben ik dan op tijd maar deze keer helaas niet. Ik gebruik gelukkig niet de duurste cassettes op deze fiets, het is dus geen ramp, alleen irritant ;).

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 jan 2019 11:22

Vanochtend een vies snel woon werk ritje. 35,5 km/h gem. Op het moment dat ik 45 km/h fiets krijg ik een lekke band. Aargghh.. fiets begon al te slingeren maar gelukkig niks gebeurd. Wel goeie banden die Durano Plus. Alleen zijn ze niet bestand tegen een scherpe kram die aan de zijnkant de band in steekt. Snel wisselen en weer gaan met die banaan :-)

https://www.strava.com/activities/2079768525

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 jan 2019 11:49

Snel gefietst Rico, maar langzaam je band vervangen. Volgens Strava heb je 17 minuten stil gestaan. ;)

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 15 jan 2019 11:51

Kluus schreef: 15 jan 2019 10:27 Balen! Gisteren een nieuwe ketting gemonteerd op mijn woon-werk fiets, deze was echt versleten maar ik dacht dat ik nog wel op tijd was om alleen de ketting te vervangen. Niet dus, mijn twee favoriete kransjes bleken onbruikbaar en ik had geen tijd om fiets te wisselen dus maar met een sub-optimaal verzet naar het werk gereden.

Nu is het wel balen dat ik geen rugzak bij heb tijdens woon-werk, anders kon ik op de terugweg langs Mantel om een nieuwe cassette te halen.

Verder was het vandaag weer eens een keer best fijn weer hier voor een woon-werk ritje :-).
Mantel Arnhem toevallig? Dan mag je mijn stuurtas wel even oppikken ;)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 15 jan 2019 12:01

@RVV dat is balen. Gelukkig was het vanmorgen wel droog. Dat scheelt in elk geval iets. Fijne route om langdurig hard te rijden.
Mijn Strava

Plaats reactie