Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 17 sep 2018 15:28

Ik heb voor woon-werk gewoon aanvaard dat ik een rugzak moet meesleuren. Ondanks dat ik geen kleren moet meenemen, geen laptop, is er toch altijd net iets meer mee te sleuren dan op gewone tochtjes. En uiteindelijk een lichte rugzak stoort ook niet zo hard.
Alle fietstasjes zijn uiteindelijk toch net te klein of te onhandig voor dat ene ding dat toch nog eens mee moet.

Walter

hayes

hayes 17 sep 2018 15:42

Ik heb dit als achterlichtje

https://nl.aliexpress.com/item/Recharge ... 4c4dWHC8Tu

Werkt hele goed, heel helder. En er zit 1 mode in waarin hij onregelmatig flasht. Zo val je echt op zonder verblindend licht dat auto's stoort.
(of mag dat ook niet in Nederland?)

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 17 sep 2018 15:51

Ik had er zo een paar van planetx; helaas gingen ze ofwel snel stuk ofwel kwam het lichtje los van de houder. Als die loskomt bij het rijden ben je ze dan hopeloos kwijt...

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 sep 2018 16:10

In Nederland mag fietsverlichting (wettelijke gezien) niet knipperen, maar er zijn maar heel weinig politiemensen die zich daar druk over maken. Beter knipperend als geen.

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 17 sep 2018 22:27

Ik heb zelf de Bontrager Flare R, met vier standen.
Twee onregelmatig knipperend, fel en niet fel. En twee continue standen, fel en niet fel. Ik gebruik normaal tijdens de donkere ritten de constant brandende stand, niet fel. Dan kan je toch heel wat uren rijden voordat het lampje leeg is. En daarnaast is hij ook nog eens makkelijk te (de)monteren voor gebruik op een andere fiets.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 okt 2018 11:08

En het blijft maar mooi fietsweer. Deze week dus weer een aantal ritten richting werk v.v. huis gepland staan.

Sinds eind april, toen ik voor het eerst naar het werk ben gaan fietsen, heb ik toch al 42x op en neer gereden wat neerkomt op meer dan 2000km minder met de auto gereden (terwijl ik op de fiets vaak een omweg naar huis neem en daar dus veel meer dan 2000km heb gereden). Daarbij kan ik niet elke dag fietsen helaas. Anders was dat aantal wel veel hoger. Toch ben ik erg tevreden met 'al' 42x.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 16 okt 2018 11:19

Ik lees hier best veel over knipperende achterlichtjes. Ikzelf durf dat eigenlijk niet aan, Mijn idee is toch dat het licht dan, slecht heel kort, maar toch steeds opnieuw even uit is. Als ik dan zie hoe slecht automobilisten opletten ben ik juist bang dat ze me juist net kunnen missen door het knipperen. Denken jullie echt dat je door een knipperend licht zoveel meer opvalt?
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 okt 2018 11:53

Mensen zijn, net als alle andere dieren trouwens, “geprogrammeerd” om te reageren op beweging en verandering in hun omgeving. Een knipperlicht valt daardoor volgens mij sneller op.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 16 okt 2018 11:54

Ik heb, als ik in de auto zit, eigenlijk nooit moeite met het waarnemen van een knipperlicht als iemand af wil slaan of een knipperend oranje stoplicht dat buiten werking is. En dan is de frequentie waarmee zo'n fietslampje knippert vaak nog veel hoger.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 okt 2018 14:29

Ik doe alle twee.
Vast licht op de zadelbuis wat constant brand en op elke arm een band met knipperende ledjes.
Of het helpt weet ik niet maar ik zal er zeker niet slechter van worden.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 okt 2018 21:14

Ik heb ook de Bontrager Flare R en dan stand met continu verlichting+flitsen erbij.
Valt lekker op iig, zeker als ik door donkere polder fiets wil ik gewoon opvallen.

hayes

hayes 17 okt 2018 19:43

Het allerbeste is een knipperend lichtje aan je voet. Dat beweegt en knippert.
Ik heb nu pas door dat de stand die ik gebruik eigenlijk een SOS stand is. :?
Drie maal lang en drie maal kort knipperen. Maar dat valt wel op denk ik.

Plaats reactie