Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 30 sep 2019 11:49

Ik ben (sinds kort) overgestapt naar een Castelli Gabba voor deze weersomstandigheden. Hopelijk is-ie vanmiddag weer droog....

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 01 okt 2019 21:02

depoldertoerist schreef: 30 sep 2019 10:39
Drossie2 schreef: 30 sep 2019 09:57
bartdr schreef: 30 sep 2019 09:20 Merci voor alle respons!
Gezien de vele vermeldingen dat er geregeld gewassen wordt bij 2 stuks, ga ik toch voor een 4-5tal broeken gaan en dan voor de rest met iets minder beginnen en de nood wat inschatten (op zich is de decathlon/internet nooit ver weg hé).
Dan kunnen koerskleren en loopkleren samen in de wasmachine op zaterdag :like:
4-5 broeken is toch totaal overbodig?

Ik rij dagelijks en in weer en wind 40km/dag. Ik heb 2 winterbroeken en dat lukt perfect.
Onderkleding wissel ik dagelijks, maar die broeken kan je echt verschillende dagen na elkaar dragen hoor.
Als jij bedoelt dat je geen 5 winterbroeken nodig hebt, dan ben ik dat wel met je eens. Maar ik heb wel 5 setjes kort, kort. en daarbij een paar lange broeken zonder zeem, Die kunnen wel een paar dagen mee, Aangevuld met arm en beenstukken (voor in de ochtend koud en in de middag niet en windjack etc. Het heef om meerdere reden ook mijn voorkeur om gewoon 1x per week te wassen. Mijn kledingkast met fietskleding is aan het einde van de week behoorlijk leeg.

Veel zal ook afhangen van of je wel of niet met spatbordjes fietst wel of geen rugzak enz...

Mijn tip zou wel zijn om niet ineens alles te kopen. Je komt er waarschijnlijk vanzelf achter wat je echt waarvan nodig hebt.
En wat je fijn vind....

Ook is koud en koud niet hetzelfde, +8 of -3 graden is voor mij echt een andere set kleren, en in een week kan het ook gewoon schommelen qua temperatuur. Dus een hele week -3 dat heb je niet zo snel.

Bij je bovenlichaam kan je makkelijk met meerdere lagen combineren voor verschillende temperaturen, voor je onderlichaam gaat dat minder snel. Paar beenstukken onder een lange broek, of een zeemloze lange broek over een korte broek, maar echt meerdere lagen gaat niet zo 1-2-3.


dickw schreef: 30 sep 2019 11:49 Ik ben (sinds kort) overgestapt naar een Castelli Gabba voor deze weersomstandigheden. Hopelijk is-ie vanmiddag weer droog....
Gabba is :winkthumb: . Al vind ik mijn Perfetto (Gabba met lange mouwen), nog fijner.

In het voorjaar zijn ze vaak ook voor redelijke prijzen te koop, nu zullen ze vast duur zijn.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 01 okt 2019 21:08

Ik heb wat Sportfull No Rain spullen, die bevallen prima.
Afbeelding

hayes

hayes 02 okt 2019 21:58

Ik ben afgestapt van broeken 2 dagen na elkaar te dragen.
Ik merk dat ik dan echt veel sneller last krijg van vervelende kwaaltjes in die regio ;)

Ik heb diverse Aliexpress broekjes. Voor 15 euro. Die zijn perfect voor ritjes van een uur.
Zelfs op lange ritten (max 4 uur) heb ik weinig last

In de winter gewoon bib, beenstukken en bij alles rond het vriespunt, durf ik er een lange zeemloze broek overtrekken. Ik heb 1 gevoerde winterbroek maar draag die zelden. Is een stuk stugger en trekt dan ook wat meer tegen.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 03 okt 2019 00:17

Dat moet je ook zeker niet doen. Heb je een tip voor een ali broek?
Afbeelding

hayes

hayes 04 okt 2019 18:55

IK ben van deze spexcel erg tevreden.

https://nl.aliexpress.com/item/32701740 ... 4c4dxBVOX3

Deze broek wordt in heel wat varianten aangeboden. Zoek een broekje met deze zeem en je zit goed.
Ik heb die in drie versies. De naam verschilt maar is dezelfde broek.
Ik ben er deze zomer Aspin en Tourmalet mee opgereden. Drie+ uur in het zadel en geen beetje last. Toch niet van de broek ;)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 okt 2019 08:35

KOUD!! (3 oC) Winterkleding uit de kast gehaald. Kom ik weer dezelfde figuur tegen met kort-kort.....

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 07 okt 2019 10:21

Philippos schreef: 07 okt 2019 08:35 KOUD!! (3 oC) Winterkleding uit de kast gehaald. Kom ik weer dezelfde figuur tegen met kort-kort.....
Hier ook fris en ook zo'n dwaas in korte broek gezien. Wel lekker gefietst in lang met overschoenen....

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 07 okt 2019 11:17

Vanmorgen ging ik rond 07 uur weg. Echt winterkleding vond ik nog niet nodig, sjaaltje en handschoenen voor het eerste deel waren wel fijn.

Ik was vooral blij dat het droog was!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5735
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 okt 2019 13:05

Vier graden vanochtend/wind uit het oosten..
Tijd voor de 3/4 broek.
En de dunne handschoentjes.
De Perfetto met armstukken ben ik twee weken geleden al gaan gebruiken.
Alles lag droog dus de overschoenen konden uit blijven.
Zo kunnen we rustig naar de winter.

hayes

hayes 07 okt 2019 20:23

De fiets waarmee ik thuis vertrokken ben en de fiets waarmee ik op het werk aankwam...
Don't ask ;) :oops:

Afbeelding

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 07 okt 2019 21:03

Vertel het dan maar gewoon...
Afbeelding

Plaats reactie