Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 03 jun 2019 14:55

Captainhindsight schreef: 03 jun 2019 11:48 Wat gebruiken jullie als regenkleding? Ik fiets nu een jaar lang naar mijn werk in weer en wind. In de herfst/winter gebruik ik de 4seasons kleding van futurum icm neoprene overschoenen en een cyclingaiter. Hier bleef ik altijd redelijk droog en warm in.

Maar nu het warmer wordt vind ik de kledingkeuze lastiger worden, wat gebruiken jullie met dit weer? Ik krijg mijn kleding onder werktijd niet droog als het helemaal doorweekt is. Met name de fietsschoenen / bibshort krijg ik niet goed droog binnen werktijd.
Ik weet niet beter dan dat ik even mijn tanden op elkaar moet doen als ik de natte kleding weer aan moet doen, maar binnen no-time ben je (lees: ik) gewend. Bovendien zo vaak komt het toch niet voor dat je doorweekt op het werk aankomt. Ik fiets ook vrij regelmatig naar het werk, maar echt doorweekt op het werk aankomen komt niet zo vaak voor.
Mijn Strava

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5106
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 jun 2019 15:22

Natte kleding weer aantrekken deze tijd van het jaar is niet zo heel erg. (en de dunnen kleding droogt ook wel redelijk snel, vorige week alleen nog beetje klamme sokken toen ik naar huis ging)
In de winter is dat veel irritanter.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2860
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 jun 2019 15:50

Ik heb een reserve broek op werk liggen. Shirtje etc droogt wel snel, een zeem niet zo...

Captainhindsight
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:05

Captainhindsight 04 jun 2019 12:27

Bedankt voor de tips! Ik vraag het vooral ook om wondjes te voorkomen, sinds kort de diagnose diabetes (type1) gekregen en m'n diabetesverpleegkundige heeft aangegeven dat ik dit zoveel mogelijk moet voorkomen en dan met name aan de voeten. Misschien toch maar wat reserve fietskleding op werk laten liggen.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 04 jun 2019 18:42

7km in de rit naar huis, aan het haasten om voor de storm terug te zijn. Platte band...

Snel snel afstappen om dan 'aar je zadzltas te kijken en te beseffen dat die nog thuis op de keukentafel ligt...

Dan maar plan b en het thuisfront opgetrommeld om me te komen halen

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 04 jun 2019 18:50

Tarkin schreef: 04 jun 2019 18:42 7km in de rit naar huis, aan het haasten om voor de storm terug te zijn. Platte band...

Snel snel afstappen om dan 'aar je zadzltas te kijken en te beseffen dat die nog thuis op de keukentafel ligt...

Dan maar plan b en het thuisfront opgetrommeld om me te komen halen
Grappig dat je dit schrijft, of eigenlijk niet. Je staat dan mooi te kijken... Ik had een vergelijkbare ervaring, die achteraf beter afliep.

Ik had vandaag namelijk ook een lekke band op de terugweg, ongeveer op de helft van de 31 kilometer. Band eraf, binnenband eruit, binnenzijde van de buitenband gecontroleerd op oneffenheden, maar niets gevonden (denk dat het een steentje was vanwege het tikkende geluid dat ik even daarvoor hoorde). Nieuw binnenbandje erin en oppompen... Daar ging het dus mis, want het Co2 patroon dat ik bij me had was blijkbaar al leeg... Wilde net het thuisfront bellen om me dan maar op te laten halen, kwam er een collega wielrenner voorbij met een pompje die ik mocht gebruiken. Tot zo ver ideaal, dacht ik, maar het ging niet echt super snel. Maar tot zover nog enigszins effectief. Even later kwam nog een bekende van me langs, met een C02 patroon, die ik van hem kreeg, dus zo kon ik uiteindelijk toch mooi door naar huis!

Wijze les, in de rugtas altijd extra Co2 patroon mee, en licht pompje is ook geen overbodige luxe.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 jun 2019 12:47

Wordt langzamerhand helemaal gek van de jeuk door de eikenprocessierupsen.
Vrijwel hele lijf zit er onder en gezien mijn 2 m lengte is dat nogal een oppervlak..

Welke route ik qua woon-werk ook kies, moet overal langs kms aan bomen met op vrijwel elke boom een joekel van een nest.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 21 jun 2019 13:27

Ik gooi gebruikte CO2 patronen altijd weg als ik thuis kom, daar zit toch nooit meer voldoende in om een band op te pompen, zo heb ik altijd een nieuwe bij.

Ik heb ook al ooit gehad dat ik mijn bandenlichters niet had ingepakt in mijn reparatie pakketje, toen kreeg ik ook even lichte manier, maar voor ik ging bellen even geprobeerd om zonder bandenlichters de band te verwijderen (had ik al wel eens iemand zien doen, dus moest kunnen ;-)). Gelukkig ging dat best makkelijk, en heb ik gelijk weer een handige vaardigheid geleerd.

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 21 jun 2019 19:07

Volgende week een hittegolf....temperaturen van 34-35°...fietsen jullie dan ook? Ik kan niet zo goed tegen die hitte
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 jun 2019 19:23

Ik heb geen auto, en het OV is veel warmer dan op de fiets is mijn ervaring.
Als je rustig aan doet koelt de rijwind je toch wel redelijk af.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 21 jun 2019 19:55

Ja dan fiets ik ook, zelfs als het nog warmer wordt. Vorig jaar (rijdend) 41 graden op de Wahoo gehad. Heerlijk op de fiets. Stilstaand/zittend/werkend minder prettig.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2860
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 21 jun 2019 20:40

Blijven fietsen op een lagere tempo.
En vooral goed insmeren!!

Plaats reactie