Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

hayes

hayes 06 apr 2021 20:11

Koude, 5bft sterke kopwind vanmorgen.
En dan passeer je dit... en vergeet je meteen dat de winter nog een laatste wanhopige poging deed om mijn woonwerk te vergallen ;)

Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 2824
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 07 apr 2021 08:07

Genieten inderdaad!
Ride bikes, not tanks!

moonwatch
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 jan 2019 16:16
Contact

moonwatch 02 mei 2021 20:45

Afbeelding
Het aantal woon-werk ritten op de fiets (ipv trein) is bij mij sinds de Corona-uitbraak drastisch gestegen. Eerst deed ik dat op de gewone race- of gravelfiets. Ik was blijkbaar niet de enige, want de beheerder kwam na een paar maanden met het vriendelijke verzoek geen fietsen meer mee het gebouw in te nemen. Sindsdien op deze Gazelle, welke ik met een gerust hart buiten laat staan. Het is een beetje een apart bouwsel geworden, maar voor mijn ritten (Amersfoort - Amsterdam) prima. Vertanding momenteel 42-16, dat tolt lekker zo tussen de 28-32 km/u (maar is balen met wind in de rug, en idem met wind van voren).

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 mei 2021 10:23

Vanochtend 7 mei 2021; woonwerk met overschoenen en handschoenen aan, whèèèèèhhhhhhh.
En was het nog nat ook.

Weet wel dat ik er niks aan kan veranderen, maar de combinatie wind en lage temperaturen weegt bij mij mentaal nu toch wel behoorlijk door. Heb dit voorjaar nog maar erg weinig op de racer gezeten voor de langere ritten.
Kan het na een week kou en wind gewoonweg niet opbrengen om in het weekend ook nog eens op te stappen en opnieuw kou en wind te trotseren..
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 22 mei 2021 11:36

Nog steeds zelfde kledij als met de kerstdagen, langzamerhand wordt ik er wel een beetje flauw van, je bent gewoon veel meer tijd kwijt aan het aankleden, 🤨, en alles moet in 8 uur ook weer droog zijn, 😁

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 jun 2021 18:30

Is het eindelijk mooi weer, gaan de coronamaatregelen eraf en ja hoor, de derde plaag komt er aan;

https://nos.nl/artikel/2383332-vanaf-vo ... cessierups

Whèèèèhhhhhhhh!!!!!
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 04 jun 2021 14:16

Van de week voor het eerst woon-werk gefietst. Op mijn krakkemikkige kroegfiets en dat moet toch beter kunnen.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een fiets voor woon-werk. Ik wil het woon-werk fietsen meteen als training inzetten. Neem ik dan best een andere racefiets (gravel) voor erbij of zoiets als dit: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... omwhbjrfhc

Bij een racefiets mis ik de bagagedrager maar dat komt voor de training wel meer in de buurt. De fiets in de link kan ik wel gewoon op slot zetten in de fietsenstalling ipv mee naar boven nemen. Maar dragen de km's op zo een fiets bij als training?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

hayes

hayes 04 jun 2021 15:07

Dit was m'n woonwerk traject gisterenmorgen :winkthumb: :winkthumb:

Afbeelding

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 04 jun 2021 18:08

sanger schreef: 04 jun 2021 14:16 Van de week voor het eerst woon-werk gefietst. Op mijn krakkemikkige kroegfiets en dat moet toch beter kunnen.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een fiets voor woon-werk. Ik wil het woon-werk fietsen meteen als training inzetten. Neem ik dan best een andere racefiets (gravel) voor erbij of zoiets als dit: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... omwhbjrfhc

Bij een racefiets mis ik de bagagedrager maar dat komt voor de training wel meer in de buurt. De fiets in de link kan ik wel gewoon op slot zetten in de fietsenstalling ipv mee naar boven nemen. Maar dragen de km's op zo een fiets bij als training?
Ik doe woon-werk altijd op racefiets of gravelfiets, en rij altijd met een rugzakje. Nu is mijn werkkleding en handdoek e.d. vrij makkelijk mee te nemen (een kreukel meer of minder is geen probleem). Maar soms is het rugtasje vol, maar verdeel het vaak goed over de week en dan is het goed te doen. Ik mis de bagagedrager in het geheel niet!
Wat voor fiets je neemt is dus helemaal een eigen keuze, en welke fiets maakt niet uit of het voor training te gebruiken is.
Woon-werk is prima als training te gebruiken, hersteltraining, interval, of gewoon duur. En soms is het ook vooral lekker om te fietsen!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

hayes

hayes 04 jun 2021 22:14

Ik doe het ook enkel met rugzak. Ik heb een paar schoenen die daar blijft. Verder past alles goed in de rugzak. Jeans, trui, shirtje.

Ik heb een paar boxers, enkele paren sokken en een shirtje of twee die ik op het werk laat liggen. Want af en toe vergeet ik wel iets.
In al die jaren slechts 1 keer in bibshorts aan de bureau moeten werken. Gelukkig geen vergaderingen die dag :lol:

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 05 jun 2021 07:24

Ik vind fietsen met de rugzak bepaald niet ideaal. Wil graag diep zitten anders vang ik met mijn lengte zoveel wind en ik moet meestal de laptop mee waardoor de tas al snel wat zwaar wordt.

Heb dus een crosser gekocht voor WW, en direct niet alleen spatborden (sks longboards, ook een aanrader imho), maar ook een bagagedrager gemonteerd. Het ziet er niet uit, maar ik zou echt niet meer zonder willen.

In de winter heb ik deze fiets ook geregeld gebruikt voor 'gewone" trainingsritjes. In het begin kreeg ik wel wat commentaar van de fietsmaatjes, maar uiteindelijk willen ze graag in mijn wiel, omdat de spatbordjes de meeste spray weghouden.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 jun 2021 14:48

Hier ook met de rugzak, maar zonder laptop. Daar ik een locker op het werk heb, heb ik wel spijt van een grote rugzak te kopen. Ik had beter geïnvesteerd in een rugzak waar met wat planning mijn kledij voor de week op het werk geraakt (maandag hemd+broek, dinsdag 5 boxer+sokken, woensdag 2handdoeken,... ofzoiets)

Edit: ik voeg nog toe. Achteraf gezien zou ik ook minder waarde hechten aan een perfect waterdichte rugzak. Ik stop nu heel vaak kledij in zo'n plastic zak waar Zalando/Decathlon/... kledij in komt in mijn rugzak. Die plastic zak is eigenlijk perfect waterdicht. Reden waarom dat nodig is: mijn regenjas/overschoenen zitten in hetzelfde compartiment, waardoor dat compartiment vaak zanderig is en mijn kledij sowieso "beschermd" moet worden.
Laatst gewijzigd door bartdr op 07 jun 2021 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie