Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 30 dec 2020 09:05

Zo, vanmorgen mijn laatste w/w rit van 2020 gemaakt, uiteraard in de regen ;-) Alles bij elkaar toch een behoorlijk vruchtbaar woon-werk fiets jaar
Als ik alles goed heb bijgehouden kom ik uit op 235 ritjes met een totale afstand van 5773 km. Hopelijk kan ik er volgend jaar nog een paar bij doen.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 08 feb 2021 09:47

Vanochtend uit twee kwaden toch maar voor de fiets gekozen.
Was op zich wel aardig te doen, qua kou viel het mee. Wat wel opviel was het verschil in strooien/vegen door de diverse gemeentes.

Fiets tijdens woon-werk door drie gemeentes, 2 waren prima te doen, zeker gezien de omstandigheden, derde was ronduit slecht.

Over een ritje van 20 km wel een half uur langer gedaan dan gebruikelijk, maar niet gevallen en bij aankomst toch ook wel weer een voldaan gevoel.
Fiets enigszins schoongemaakt, hopen dat vanmiddag niet alles is vastgevroren.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 feb 2021 10:07

Wauw!! Hier is het redelijk onbegaanbaar omdat er volgens mij nergens is gestrooid. Vond het windje ook redelijk striemend.
Petje af dat je met de fiets bent gegaan.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 08 feb 2021 10:11

Ik mag ivm Corona alleen op maandag naar kantoor. Vanmorgen toch maar thuisgebleven, was hier gewoon niet te doen. En inderdaad ook bang dat als ik erdoor heen gekluund zou zijn, vanmiddag , alles aan mijn fiets vastgevroren zou zijn. Wel jammer, want de hele week thuiswerken is niet goed meer voor mijn psyche.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 08 feb 2021 10:44

Bikkel! Ik ben bang dat het en hele week zonder fiets wordt en wat ophetkantje zegt, dat is niet goed voor de psyche. Maar een lange lunch wandeling plannen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 08 feb 2021 11:58

bakboord1 schreef: 08 feb 2021 10:07 Wauw!! Hier is het redelijk onbegaanbaar omdat er volgens mij nergens is gestrooid. Vond het windje ook redelijk striemend.
Petje af dat je met de fiets bent gegaan.
Mwoah, hier viel het qua wind nog niet tegen.
Voel me geestelijk veel beter wanneer ik fiets, dus daarom toch het fietske maar gepakt.
Geen spijt van overigens.

Ben wel benieuwd hoe het de komende dagen gaat met toenemende kou en wind.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

hayes

hayes 08 feb 2021 13:10

Ik mag in principe ook amper naar het werk.
Maar ik fiets van de 19km zowat 11km langs een onverlicht, 'typisch Vlaams' jaagpad. Dar wordt nooit gestrooid.
Ik riskeer het niet. De kans dat ik onderuit ga, is gewoon té groot.

Daarbij zit ik dan ook half verkrampt op de fiets.
#isdelentebijnainaantocht?

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 08 feb 2021 13:17

Ik ga in principe altijd met de fiets naar het werk. Vandaag was niet anders, gister al even getest wat voor kleding ik nodig heb. Was best goed te rijden, ik denk wel dat de het morgen gevaarlijker is vanwege meer ijsplaten in plaats van nog sneeuw.
Maar rustig aan en ipv gravelbike toch maar de MTB gekozen, en waar ik deze op het werk normaal in de fietsenstalling zet deze nu binnen gezet waar deze mooi kon ontdooien :winkthumb:
Thuis ook al een plekje gemaakt waardoor ik de fiets binnen kan zetten!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 08 feb 2021 14:04

laurens87 schreef: 08 feb 2021 13:17 en waar ik deze op het werk normaal in de fietsenstalling zet deze nu binnen gezet waar deze mooi kon ontdooien :winkthumb:
Was ik idd ook al van plan.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 feb 2021 14:26

Ik ben vanochtend ook gaan fietsen, en herken dat van die verschillen per gemeente heel goed. Over een afstand van twintig kilometer stukken met goed berijdbare (schone) fietspaden, en stukken met aangevroren dikke sneeuwlagen, waarbij het echt ploegen was.
Als er op de normale wegen verkeer van achter kwam, besloot ik toch maar even te stoppen en in de berm te wachten.
Mijn fiets staat ook binnen op te drogen. Zo dadelijk de terugweg met wind mee.

Banden met spijkertjes maken echt wel veel verschil. Nergens weggegleden. Het gevaarlijkste zijn bevroren sporen.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 08 feb 2021 14:39

Ik rij gewoon met NN voor en RR achter zoals altijd, wel iets minder druk.
Gister en vandaag ging het prima, vanmiddag moet ik nog zien. Dan inderdaad wel meewind. Zit nog te twijfelen om zelfde weg terug te rijden (sneeuw op paden) of voornamelijk de geruimde fietspaden. Dat het nu weer flink sneeuwt draagt ook zeker niet bij aan veilig fietsen!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 08 feb 2021 15:40

uninvitedguest schreef: 08 feb 2021 09:47
Fiets tijdens woon-werk door drie gemeentes, 2 waren prima te doen, zeker gezien de omstandigheden, derde was ronduit slecht.
Wegen zijn niet alleen van gemeentes. Ze kunnen ook van bijv. waterschappen (zijn er meer dan je denkt!) of Rijkswaterstaat zijn. Deze zijn zelf verantwoordelijk voor het strooien van hun wegen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie